2

بسیج ملی کنترل فشار خون

  • کد خبر : 37503
  • 26 اردیبهشت 1398 - 17:33
بسیج ملی کنترل فشار خون

دانستنی آنلاین: بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از فردا، ۲۷ اردیبهشت ماه با هدف کاهش مصرف نمک روزانه مردم به میزان حداقل ۵۰ درصد، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه­‌جات به میزان ۲۵ درصد بیش از وضعیت کنونی و کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین […]

دانستنی آنلاین: بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از فردا، ۲۷ اردیبهشت ماه با هدف کاهش مصرف نمک روزانه مردم به میزان حداقل ۵۰ درصد، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه­‌جات به میزان ۲۵ درصد بیش از وضعیت کنونی و کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، باید توجه کرد که شرایط تاریخی در دهه‌های اخیر موجب تغییرات گسترده در شیوه زندگی مردم مانند رشد شهرنشینی، آلودگی هوا، مصرف غذاهای پرنمک به عنوان بزرگترین عامل ایجاد پرفشاری خون که در ایران دو تا سه برابر بیش از حداکثر میزان مجاز مصرف می‌شود، کم­ تحرکی و اضافه وزن، اختلالات خواب، استرس‌­های فردی و اجتماعی و …از عوامل اصلی خطر بروز فشارخون بالا به شمار می‌آیند.

بر همین اساس وزارت بهداشت همزمان با روز جهانی فشارخون، «بسیج ملی کنترل فشارخون بالا» را در اولویت برنامه­‌های بهداشتی سال ۱۳۹۸ قرار داده است که این بسیج ملی چند هدف را دنبال می‌کند. اهداف ایجاد این بسیج ملی افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در باره فشار خون بالا، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز تعیین شده جهت اندازه‌گیری فشارخون و شناسایی و پیگیری افراد دارای فشارخون، کاهش مصرف نمک روزانه مردم به حداقل ۵۰ درصد با اطلاع‌­رسانی به جوامع مردمی، کنترل صنایع و ساختارهای مرتبط، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه­‌جات به میزان ۲۵ درصد بیشتر از وضعیت کنونی، کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا، رعایت و کنترل دقیق عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اثرگذار بر این موضوع اعلام شده است.

این برنامه از ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ مصادف با روز جهانی فشارخون آغاز می‌شود و تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت. در قالب این برنامه تمام ارکان مدیریتی، پشتیبانی و فنی وزارت بهداشت و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیز سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با سلامت، بسیج می‌شوند تا با اندازه‌گیری فشارخون افراد ۳۰ سال به بالا، زنان باردار ایرانی و جمع آوری و ثبت داده‌های مورد نیاز، مرحله اول را برای طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیری و کنترل فشارخون ایرانیان طی کنند.

می‌توان امیدوار بود که با طراحی و اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، گروه‌های هدف مورد نظر، درباره فشارخون بالا حساس شوند و با مراجعه به مراکز تعیین شده، از وضعیت فشارخون خود اطلاع پیداکنند. به این ترتیب، با شناسایی موارد فشارخون بالا و شروع مراقبت‌های استاندارد و مبتنی بر دستورالعمل‌های کشوری، گامی موثر برای کنترل این تهدید سلامت برداشته خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=37503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi