5

بازیافت باتری‌ها به مناسبت روز جهانی محیط زیست

  • کد خبر : 120608
  • 05 ژوئن 2022 - 9:31
بازیافت باتری‌ها به مناسبت روز جهانی محیط زیست

موسسه خيريه نيكان ماموت با شماره ثبت 26394 پس از گذشت یازده سال فعاليت مستمر در زمينه امور خير و حمايت از خانواده‌ها محروم، با اقدام به ساخت مخازنی برای جمع آوری باتری‌های مصرف شده در ماه‌های پایانی سال 1400 و نصب آنها در مزاکر خرید هایپرمی و هایپر استار و … نقش موثری را […]

بازیافت باتری‌ها به مناسبت روز جهانی محیط زیست

موسسه خيريه نيكان ماموت با شماره ثبت 26394 پس از گذشت یازده سال فعاليت مستمر در زمينه امور خير و حمايت از خانواده‌ها محروم، با اقدام به ساخت مخازنی برای جمع آوری باتری‌های مصرف شده در ماه‌های پایانی سال 1400 و نصب آنها در مزاکر خرید هایپرمی و هایپر استار و … نقش موثری را در زمينه حفاظت از محیط زیست و حمایت از خانواده ها به انجام رساند.

در روز جهانی محیط زیست و در ارتباط با موضوع مطروحه، نازک فردوس مدیرعامل موسسه خیریه نیکان در گفت و گو با خبرنگار دانستنی آنلاين اظهار کرد: باتری‌ها جزو پرمصرف‌ترین محصولات در دنیا هستند و تعداد زیادی از آنها مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد.

اما ماهیت شیمیایی باتری‌ها و مواد مصرفی داخل آنها، به دلیل تجزیه آرام باتری‌ها در طبیعت، برای حیات انسان و موجودات خطرات بسیاری دارد چرا که هر باتري صد سال طول میکشد تا در طبیعت تجزیه شود و این زمان بسیار زیادی است.

وی با اشاره به دیگر خطرات باتری‌های رها شده در طبیعت خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در مورد باتری با آن مواجه هستیم، فلزات سنگین در آن‌هاست که منجر به آلودگی خاک، آب و هوا می‌شوند.

برای مثال کادمیُم را در نظر بگیرید؛ فلزی سنگین که در ساخت باتری‌ها به وفور استفاده می‌شود. هنگامی که باتری در محیط تجزیه می‌شود، این فلز وارد خاک شده و از این طریق به محصولات کشاورزی راه می‌یابد.

فردوس تاکید کرد: مصرف طولانی‌ مدت محصولات آلوده به کادمیُم سبب بروز بیماری‌های کلیه، کبد، اختلال در سوخت‌وساز بدن و پوکی استخوان می‌شود. همه ما می‌خواهیم خوب زندگی کنیم. دوست داریم خانواده ای سالم داشته باشیم. عاشق سفر و پیک نیک هستیم، اما یادمان رفته که وظایفی هم داریم.

مهمترین وظیفه ما اینست که محیط زیست را نجات دهیم تا زندگی خودمان، فرزندان و آیندگانمان را نجات دهیم. احترام به محیط زیست احترام به خودمان است .

وی در خصوص طرح جدید نیکان ماموت در راستای حمایت از نیازمندان گفت: در خیریه نیکان ماموت سالهاست با جمع آوری درب بطری و فروش آنها برای نیازمندان ویلچر تهیه می‌کنیم.

چندی پیش پس از مطالعه و بررسی بسیار به این فکر افتادیم که با جمع آوري باتري‌هاي استفاده شده و فروش آنها جهت بازیافت، هم مسئولیت اجتماعی خود در قبال طبیعت انجام دهیم و هم با مبلغ بازيافت باتري‌ها براي مددجويان تحت پوشش موسسه كه نياز به پروتز داشته باشند پروتز تهيه ‌كنيم تا راحتي را به زندگي آنان بازگردانيم.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ادامه داد:  تلاش کرده‌ایم با این‌کار دین خود را به طبیعت ادا کرده و با تهیه پروتز نیز یادآور پویایی باتری‌ها باشیم. به این منظور مخازن باتری بزرگ طراحی شده و در مراکز خرید نصب شده که عزیزان می‌توانند باتريهای مصرف شده خود را درون آنها بریزند. مخازن کوچکی نیز طراحی شده که مورد استفاده مغازه‌های کوچک، سوپرها، خانه‌ها‌ و …. می‌باشد.

گفتنی است موسسه خیریه نیکان ماموت به تازگی یک کتاب شعر کودکانه در خصوص فعالیت‌های محیط زیستی خود به چاپ رسانیده که علاوه بر سرگرمی فرهنگ طبیعت دوستی را از کودکی در وجود فرزندانمان نهادینه خواهد کرد.

ترانه‌های نیکان قصد دارد با زبانی کودکانه به مخاطب خود امر بازیافت و دوستی با طبیعت را بیاموزد.

این کتاب سروده کارشناس تولید محتوای موسسه خیریه نیکان ماموت، لیلا خلیلی خو بوده و با تصویرگری یکی از داوطلبان جوان موسسه، حوریه پوزشی و زیر نظر مشاور هنری موسسه مجید ذاکری به چاپ رسیده است.

شما خیرین و نیکوکاران نیز می‌توانید با مراجعه به وبسایت موسسه خیریه نیکان ماموت با این موسسه و اقداماتی که تا کنون در زمینه حفظ محیط زیست انجام داده است، آشنا شوید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازیافت باتری  موسسه با شماره

021-22176001 تماس حاصل فرمایید.

وب سایت:     www.nikancharity.org

شبکات اجتماعی:    @nikancharity

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=120608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi