8

انجام مسئولیت اجتماعی از اولویت های مهم شرکت سایپا است

  • کد خبر : 77892
  • 04 ژانویه 2021 - 10:08
انجام مسئولیت اجتماعی از اولویت های مهم شرکت سایپا است

دانستنی آنلاین:جلسه مدیران شهرداری و نمایندگان صنایع منطقه بیست و یک با محوریت مسئولیت اجتماعی با حضور دکتر سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی در این جلسه دکتر زرین بخش معاون مسئولیت اجتماعی شرکت سایپا آخرین اقدمات و […]

دانستنی آنلاین:جلسه مدیران شهرداری و نمایندگان صنایع منطقه بیست و یک با محوریت مسئولیت اجتماعی با حضور دکتر سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد.

دکتر زرین بخش

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی در این جلسه دکتر زرین بخش معاون مسئولیت اجتماعی شرکت سایپا آخرین اقدمات و برنامه های شرکت سایپا را در زمینه مسئولیت اجتماعی تشریح کرد.

دکتر زرین بخش در این جلسه تصریح کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی مرتبط با صنعت در بین کشورهای جهان قانون نانوشته ای وجود دارد که عنوان می کند مسئولیت اجتماعی صنایع باید در راستای تولید آنها باشد.به صورت طبیعی صنایع تولیدات خود را دارند و در عین حال یک عوارض اجتماعی برای خود ایجاد می کنند.چارچوب مسئولیت اجتماعی ما نیز در راستای کم کردن آثار منفی این تولیدات است.به عنوان مثال ما هنگامی که خودرو تولید می کنیم باعث به وجود آمدن تراکم خودرو در جامعه می شویم. به همین دلیل یکی از مسئولیت های اجتماعی مهم صنعت خودرو سازی تولید جاده و راه استاندارد است.از سوی دیگر صنعت خودرو سازی به دلیل آلودگی های محیطی که ایجاد می کند باید حامی محیط زیست باشد و در این زمینه فعالیت کند.

معاون مسئولیت اجتماعی شرکت سایپا ادامه داد:یکی دیگر از فعالیت های مرتبط با مسئولیت اجتماعی در حوزه صنعت فعالیت های خیریه و عام المنفعه است.به عنوان مثال ساخت فضای آموزشی و مدارس در مناطق محروم یکی از این فعالیت ها به شمار می رود.در این زمینه شرکت سایپا تاکنون بالغ بر پنجاه ودو مدرسه در مناطق محروم کشور ساخته است.احترام به کارکنان،مشتری مداری،اهمیت به سلامت جامعه و اطلاع رسانی به موقع از جمله مهم ترین رویکردهای مسئولیت اجتماعی در حوزه صنعت است.اقتصاد و مسئولیت اجتماعی نکته مهم دیگری است که مورد توجه ما قرار دارد. بدون تردید هنگامی که بنگاه های اقتصادی سودآور باشند این امکان برای آنها فراهم می شود که سود خود را در اختیار جامعه قرار بدهند.به همان میزان بنگاه های اقتصادی زیان آور نیز به همان اندازه که برای خود زیان ایجاد می کنند برای جامعه نیز  زیان آور هستند.

مسئولیت اجتماعی سایپا

وی عنوان کرد:فعالیت هایی که در زمینه مسئولیت اجتماعی صنعتی صورت می گیرد فعالیت هایی نیست که بدون برنامه و جهت دهی و از سر صدقه باشد.بدون تردید این فعالیت ها باید برای بنگاه مربوطه نیز آورده داشته باشد.این آورده ها نیز صرفأ مادی نیست و در بسیاری موارد برندی و غیرمادی است.فعالیت های  اجتماعی شرکت سایپا به چهار گروه تقسیم بندی می شود. نخست فعالیت های خیریه و عام المنفعه است.دوم فعالیت های فرهنگی و مذهبی بوده که برای کارکنان و همسایگان ما انجام شده است.سوم فعالیت های آموزشی و ورزشی است که نمونه بارز آن باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا است که در لیگ برتر نماینده دارد و یکی از بزرگترین مدرسه  فوتبال کشور را در اختیار دارد.اغلب کسانی که در این مدرسه عضو هستند از بومی های منطقه هستند که در این زمینه برای نوجوانان و جوانان منطقه نیز فرصت سازی شده است.و چهارم نیز فعالیت های بهداشتی و زیست محیطی است.صنعت خودرو سازی همراه با آلایندگی است. با این وجود تصفیه خانه شرکت سایپا یکی از مدرن ترین و مجهز ترین تصفیه خانه های خاورمیانه به شمار می رود.

دکتر زرین بخش تأکید کرد: در سال1398 بالغ بر دوازده هزار نفر از شرکت سایپا بازدید کرده اند.این رقم به جز بازدید مقام ها رسمی کشور و شهر تهران است.ما شرایطی را در این زمینه به وجود آورده ایم که هر کسی که تمایل داشت می تواند از شرکت سایپا بازدید کند و ما از این رویکرد استقبال می کنیم.هدف ما نیز این است که تصور مردم جامعه نسبت به صنعت خودرو سازی واقعی و مثبت باشد.بسیاری از کسانی که تاکنون از خط تولید شرکت سایپا بازدید کرده اند عنوان می کردند ما تصور نمی کردیم گستره تولید خودرو تا به این اندازه پیچیده و بزرگ باشد.

معاون مسئولیت اجتماعی شرکت سایپا با اشاره به ضرورت ساخت موزه در منطقه بیست و یک خاطر نشان کرد:شرکت سایپا دارای متریال و گنجینگه عکس بسیار غنی و بزرگی از زمان تأسیس این شرکت و خودرو سازی در ایران تاکنون است. به همین دلیل نیز می تواند کمک زیادی به تأسیس موزه صنعت در منطفه بیست و یک انجام بدهد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=77892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi