0

امکان سنجی استقرار دروازه ورودی غرب تهران در منطقه۲۱

  • کد خبر : 38343
  • 27 می 2019 - 10:26
امکان سنجی استقرار دروازه ورودی غرب تهران در منطقه۲۱

دانستنی آنلاین/منیژه بازیار: در نشست مشترک شهردار منطقه۲۱ با مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران٬ امکان سنجی استقرار دروازه ورودی غرب تهران در محدوده این منطقه مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ در این نشست گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم، به مناطق ۲۲گانه […]

دانستنی آنلاین/منیژه بازیار: در نشست مشترک شهردار منطقه۲۱ با مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران٬ امکان سنجی استقرار دروازه ورودی غرب تهران در محدوده این منطقه مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ حسن رحمانی شهردار منطقه ۲۱ در این نشست گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم، به مناطق ۲۲گانه شهر تهران تاکید شده که بر روی دروازه های این کلانشهر به صورت ویژه کار کنند که در این میان دروازه ورودی غرب تهران یکی از مهم ترین این دروازه هاست.

وی افزود: با بررسی ها و مطالعات کارشناسی صورت گرفته به دنبال تحقق این مهم هستیم تا با جانمایی فضایی مناسب بتوان امتیازاتی را نیز برای منطقه۲۱ ایجاد کرد و امید است پس از این دوره طرح به خوبی پیش رود و در مرحله اجرا به روش مشارکتی عملیاتی شود.

شهردار منطقه۲۱ با تاکید بر این نکته که چرا اصلا به وجود دروازه در شهری مانند تهران نیاز داریم، یادآور شد: در دوران گذشته دورازه ها به عنوان “نماد شهر” تلقی می شدند که با القای حس مکانی همراه بودند.

در ادامه این نشست تخصصی کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در سطح شهر تهران شش ورودی اصلی(سطح یک) و سه ورودی جانبی(سطح دو) داریم که در بین ورودی های اصلی ۶گانه، سه مورد از آنها در منطقه۲۱ یعنی در بزرگراه های شهید لشگری، فتح و اتوبان تهران-کرج واقع شده و عمده ورودی از سمت غرب به شهر تهران نیز از منطقه۲۱ می گذرد.

وی با بیان اینکه سه نقطه جهت ایجاد دروازه غربی شهر تهران پیش بینی شده، افزود: نقطه اول حومه شهر در محدوده وردآورد است، مکان انتخابی دوم در آستانه شهر بوده و یک سوم غربی منطقه۲۱ را شامل می شود و محل سوم نیز از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز منطقه۲۱ است و در محدوده جنوب چیتگر واقع شده است.

حاجی علی اکبری با تاکید بر این نکته که “پروژه دروازه غربی تهران” آغازگر تحول در منطقه۲۱ است، خاطرنشان کرد: کارکرد این پروژه در سطح ملی بوده و به صورت فرامنطقه ای عمل خواهد کرد که آثارش در تمامی سطح شهر تهران نه فقط در منطقه۲۱، به چشم خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=38343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi