3

آیین افتتاح موزه خودروهای کلاسیک ایران در ورودی غربی پایتخت

  • کد خبر : 103347
  • 24 اکتبر 2021 - 16:29
آیین افتتاح موزه خودروهای کلاسیک ایران در ورودی غربی پایتخت

موزه خودروهای تاریخی ایران با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و رضا رجب زاده شهردار منطقه۲۱ با نمایش ۶۱وسیله نقلیه منحصر به فرد تاریخی متعلق به دوران قاجار و پهلوی در ناحیه دو ورودی غربی پایتخت افتتاح شد. * خودروهایی با بیش از ۷۰سال […]

موزه خودروهای تاریخی ایران با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و رضا رجب زاده شهردار منطقه۲۱ با نمایش ۶۱وسیله نقلیه منحصر به فرد تاریخی متعلق به دوران قاجار و پهلوی در ناحیه دو ورودی غربی پایتخت افتتاح شد.

* خودروهایی با بیش از ۷۰سال قدمت

به گزارش دانستنی انلاین، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در ابتدای این آین افتتاحیه گفت: براساس تعریف خودرو‌های تاریخی، این خودرو‌ها باید بیش از ۷۰سال قدمت داشته باشند و تغییراتی روی آن‌ها داده نشده باشد.
وی با بیان اینکه خیلی از خودرو‌ها و ‌آثار‌های باستانی در اختیار مردم است، افزود: گاهی مردم از اینکه خودرو یا ملکی از آن‌ها تاریخی اعلام شود زیان می‌کنند که در حال حل این موضوع هستیم.

* این پروژه چقدر زمان برد؟

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه این مراسم بیان کرد: با توجه به تکمیل و بهره برداری از پروژه بزرگ موزه خودروهای تاریخی، ضرورت بازسازی و آماده‌سازی برخی از خودروهای تاریخی، به منظور نمایش در سالن‌های اصلی موزه احساس شد. لذا بلافاصله مطالعات و پژوهش‌های لازم ضمن بهره‌مندی از خدمات مشاورین داخلی و خارجی به منظور مرمت، بازسازی و آماده‌سازی خودروها آغاز و در زمانی نزدیک به ۱۰ ماه به پایان رسید.

*ساختمان جدید موزه

وی همچنین در مورد ساختمان جدید موزه خودروهای تاریخی نیز گفت: ساختمان جدید موزه با زیربنایی حدود ۱۱ هزار مترمربع و ویژگی‌های معماری خلاقانه و منحصر به فرد از جمله ورودی با شیب معکوس ۴۵ درجه به ارتفاع ۱۲ متر، دهانه عریض ۱۷ متری تیرهای اصلی در لابی و ساختمان ورودی، سالن‌های ۴۰۰۰ متر مربعی نمایش، سالن اختصاصی رونمایی و نمایشگاه موقت، سالن‌های وسیع گنجینه، سالن جلسات و همایش و سایر فضاهای جانبی موزه‌ای هم اکنون و در سال جاری مورد بهره‌برداری و خدمت رسانی به عموم هموطنان عزیز، علاقمندان و بازدیدکنندگان خارجی قرار می گیرد.

* موزه خودروهای تاریخی ایران کجاست؟

موزه خودروهای تاریخی ایران به نشانی بزرگراه شهید لشگری، خیابان بیست و پنجم در فضایی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع و چهار سالن نمایش عمومی توسط موسسه موزه های بنیاد مستضعفان احداث شده است./روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=103347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi