4

آلو به سلامت استخوان‌های بانوان یائسه کمک می‌کند

  • کد خبر : 126901
  • 09 جولای 2022 - 9:50
آلو به سلامت استخوان‌های بانوان یائسه کمک می‌کند

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف 50 تا 100 گرم آلو در روز به‌مدت حداقل 6 ماه به مقابله با تحلیل استخوانی ناشی از تغییرات هورمونی پس از یائسگی کمک می‌کند. به گزارش دانستنی انلاین ، یائسگی حدود سن 50 سالگی اتفاق می‌افتد و این فرایند طبیعی منجر به کاهش بسیار زیاد هورمون استروژن می‌شود. […]

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف 50 تا 100 گرم آلو در روز به‌مدت حداقل 6 ماه به مقابله با تحلیل استخوانی ناشی از تغییرات هورمونی پس از یائسگی کمک می‌کند.

آلو به سلامت استخوان‌های بانوان یائسه کمک می‌کند

به گزارش دانستنی انلاین ، یائسگی حدود سن 50 سالگی اتفاق می‌افتد و این فرایند طبیعی منجر به کاهش بسیار زیاد هورمون استروژن می‌شود. حال آنکه استروژن نقش محافظت در برابر تحلیل استخوانی دارد و به‌همین دلیل خانم‌های یائسه در معرض احتمال بالای پوکی استخوان هستند.
اما نتایج پژوهش اخیر در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد مصرف 50 تا 100 گرم آلو در روز به‌مدت حداقل 6 ماه به مقابله با تحلیل استخوانی ناشی از تغییرات هورمونی پس از یائسگی کمک می‌کند.
در این زمینه محققان داده‌های مربوط به 28 مطالعه پیشین را بررسی و دریافتند مصرف آلو به‌دلیل وجود اسید فنولیک، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین‌K و فیبرها و… در کاهش التهابات عمومی بدن و استرس اکسایشی نقش دارد که از توده استخوانی محافظت می‌کند.
از همین‌رو گنجاندن آلو به شکل تازه یا خشک در رژیم غذایی یکی از توصیه‌های جدی سلامت بانوان پس از یائسگی محسوب می‌شود./ به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi