4

آشنایی با زیبایی ها و شگفتی های آبشار مجن

  • کد خبر : 32233
  • 27 سپتامبر 2018 - 9:11
آشنایی با زیبایی ها و شگفتی های آبشار مجن

آشنایی با زیبایی ها و شگفتی های آبشار مجن

در بخش بسطام در سمنان محلی به نام مجن وجود دارد که توانسته یک آبشار بسیار زیبا را در خود جای دهد که شهرت ملی دارد. زمانی که به این محل وارد می شوید فضایی حدودا ۲۰ متری را باید در آب های سرد و خنک پیاده روی کنید تا به خود آبشار برسید! جالب است که کبک های کم یابی در این مکان هستند که پا به پای شما حرکت می کنند و تا رسیدن به آبشار مجن در کنار شما هستند.

آبشار مُجِن

برای رفتن به این آبشار از خود روستا باید حدود ده کیلومتر، را در جاده های خاکی سپری کنید و بعد از آن به آبشار برسید! این جاده خاکی چندان جالب نیست اما هدف شما دیدن آبشاری دل انگیز است. در این مسیر چیزهایی مثل کلبه های گلی، درختان بلند و زیبای سپیدار، مزرعه های سر سبز و … قرار دارند که می تواند چشم شما را به خود بدوزد و لذت روح شما را دو چندان کنند.

آبشار مُجِن

ریزش این آبشار به یک رود ۲۵ کیلومتری می انجامد که به طور فصلی پر آب است و برخی از فصل ها آبش کم است. بهترین فصل رفتن به این مکان بهار و خصوصا تابستان است اما در فصل های پاییز و زمستان، دارای آب و هوایی سرد و یخ بندان است و توصیه نمی کنیم که به این مکان بروید.

آبشار مُجِن

اگر کمی خود مجن را مورد بازبینی قرار دهید متوجه می شوید که دارای آثار باستانی سفالی و از طرفی کلبه های قدیمی است. این ها همه بیانگر اصالت این روستا از قدیم الایام می باشد. یکی از درخت های کهنسال در این محل سور نام دارد که بسیار مشهور است و نشان دهنده قدمت آن است که به احتمال زیاد دارای شناسنامه می باشد.

خانه های این روستا در کنار کوه و در میان دو رود ساخته شده اند. معماری بکار رفته در طراحی خانه های روستا اهمیت بسیاری دارد و نشان می دهد که ساکنین از دیر باز سلیقه خاص خود را داشته اند.

آبشار مُجِن

به طور کلی می توان این روستا را بهشتی در دل کویر حساب کرد که بسیار طراوت دارد و دیدن کردن از آن به هر چیزی می ارزد.

چطوری به مجن بروید

برای رفتن به این روستا وقتی که در حال طی کردن راه از شاهرود به بسطام هستید بعد از گذشتن از ۱٫۸ کیلومتر از جاده مسیری دیده می شود در سمت چپ که محل روستا و جاده منتهی به روستا می باشد.

آبشار مُجِن

برای رفتن و دیدار کردن از آبشار، یک پارکینگ وجود دارد که می توانید با خیال راحت اتومبیل را آن جا رها کنید و به دیدار از آبشار بپردازید.

منبع: agencytravel.ir

این مطلب را نیز بخوانید: ۸ آبشار معروف و دیدنی ایران کدامند ؟

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi