0
یک قهرمان دیگر نیز مهاجرت کرد

کوچ استاد بزرگ شطرنج ایران به فرانسه !

  • کد خبر : 142282
  • 22 می 2023 - 11:23
کوچ استاد بزرگ شطرنج ایران به فرانسه !

دانستنی آنلاین: با ادامه روند مهاجرت و یا تغییر تابعیت ملی‌پوشان شطرنج، پویا ایدنی نیز از ایران رفت. به گزارش دانستنی آنلاین؛ بر اساس شنیده ها، این قهرمان شطرنج در حال حاضر قصد تغییر تابعیت ندارد. پویا ایدنی استادبزرگ شطرنج ایران گفته که برای زندگی به فرانسه رفته و قرار است در بازی‌های آسیایی برای […]

دانستنی آنلاین: با ادامه روند مهاجرت و یا تغییر تابعیت ملی‌پوشان شطرنج، پویا ایدنی نیز از ایران رفت.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ بر اساس شنیده ها، این قهرمان شطرنج در حال حاضر قصد تغییر تابعیت ندارد. پویا ایدنی استادبزرگ شطرنج ایران گفته که برای زندگی به فرانسه رفته و قرار است در بازی‌های آسیایی برای ایران مسابقه دهد.

وی درباره علت تصمیمش می‌گوید: با همسرم به فرانسه رفته‌ام. آن‌جا شرایط بازی کردن برایم مناسب‌تر است و به مسابقات و لیگ‌ها نزدیک‌تر هستم.

استادبزرگ شطرنج ایران در مورد ادامه فعالیتش در تیم ملی ایران اظهار کرد: من به ایران رفت‌وآمد می‌کنم و برای بازی‌های آسیایی قرار است برای تیم ملی ایران بازی کنم.

عضو تیم ملی شطرنج با اشاره به اعمال محدودیت هایی شدید اینترنتی در کشور گفت: در ایران مشکلاتی داشتم و ادامه مسابقات برایم سخت بود. دسترسی به برخی سایت‌های اصلی شطرنج برای‌مان سخت شده بود. حتی بقیه بازیکنان همانند محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو هم همین شرایط را دارند و به سختی کار می‌کنند. امیدوارم این اوضاع بهتر شود.

پیش از این نیز تعدادی دیگر  از قهرمانان شطرنج ایران از جمله سارا خادم الشریعه از ایران مهاجرت کرده اند.

سیل مهاجرت نخبگان علمی و ورزشی از کشور طی ماه های اخیر شدت فراوانی به خود گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، میزان مهاجران ایرانی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نزدیک به ۳.۳ درصد از کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

همچنین گزارش شورای عالی ایرانیان در سال ۱۳۹۹ میزان ایرانیان خارج از کشور را بیشتر از ۴ میلیون نفر ذکر می‌کند، اما وقتی پای نخبگان به میان می‌آید ماجرای مهاجرت حساس‌تر می‌شود؛ نخبگانی که پرورش آن‌ها برای کشور هزینه داشته و از دست دادنشان هم هزینه‌ای گزاف‌تر به جامعه تحمیل می‌کند.

در واقع می‌توان گفت سیل مهاجرت  ایرانیان، در یکی، دو سال اخیر به سونامی مهاجرت تغییر پیدا کرده است و دلیل اصلی آن کاهش امید به آینده در کشوری است که به «مرز پرگهر» شهرت داشت.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi