0

بهترین روش کاهش وزن توجه به کیفیت غذا است

  • کد خبر : 126910
  • 24 تیر 1401 - 10:05
بهترین روش کاهش وزن توجه به کیفیت غذا است

مطالعات علمی نشان می‌دهد که بهترین راهکار برای کاهش وزن، توجه به کیفیت موادغذایی است. به گزارش دانستنی انلاین ، چاقی یکی از مشکلات جدی سلامت است که عوارض بسیاری برای سلامتی دارد و معمولا انواع رژیم‌های لاغری برای کاهش وزن توصیه می‌شود. اما براساس مطالعه اخیر، مهم‌ترین عامل موفقیت در کاهش وزن، توجه به […]

مطالعات علمی نشان می‌دهد که بهترین راهکار برای کاهش وزن، توجه به کیفیت موادغذایی است.

بهترین روش کاهش وزن توجه به کیفیت غذا است

به گزارش دانستنی انلاین ، چاقی یکی از مشکلات جدی سلامت است که عوارض بسیاری برای سلامتی دارد و معمولا انواع رژیم‌های لاغری برای کاهش وزن توصیه می‌شود. اما براساس مطالعه اخیر، مهم‌ترین عامل موفقیت در کاهش وزن، توجه به کیفیت مواد غذایی و به‌عبارت بهتر، اجزای تشکیل‌دهنده آنهاست.
محققان به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌کنند از خوراکی‌های سرشار از فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین‌ها استفاده نمایند و از منابع قندهای ساده مانند نوشابه و آبمیوه‌‌های صنعتی و غلات تصفیه‌شده پرهیز کنند.
زمانی که یکی از این خوراکی‌ها مصرف می‌شود، سطح قند خون افزایش می‌یابد و پانکراس فورا برای تنظیم قند خون فعال می‌شود. در نتیجه هورمون انسولین برای ثابت نگه‌داشتن قند خون به مقدار بیشتری ترشح می‌شود. این افزایش ناگهانی انسولین سطح قند خون را به‌شدت پایین می‌آورد و در نتیجه فرد تمایل به تنقلات و غذاها پیدا می‌کند زیرا بدن برای جبران این وضعیت، کالری بیشتری مصرف می‌کند.
از طرفی، برای تنظیم قند خون در حد طبیعی، انسولین قند و نشاسته را به اسیدهای چرب تبدیل می‌کند که در بافت‌های چربی بدن ذخیره می‌شود. از همین‌رو، با خوردن منابع غذایی حاوی غلات تصفیه‌شده، احتمال تجمع چربی در بدن افزایش می‌یابد. همچنین احساس سیری پس از خوردن این خوراکی‌ها نیز چندان طولانی نیست و به همین دلیل توصیه می شود برای کاهش وزن حتما از غلات سبوس‌دار، حبوبات و گوشت استفاده شود. در واقع، لزوم رعایت تغذیه متعادل و متنوع را می‌طلبد.
البته نباید فراموش کرد که در کنار توجه به کیفیت غذایی، نباید به مقدار غذا بی‌توجه بود. مقدار کالری موردنیاز برای هر مرد بزرگسال بین 2400 تا 2600 کیلوکالری و برای هر خانم بزرگسال بین 1800 تا 220 کیلوکالری است. البته باید مراقب حالت گرسنگی شدید نیز بود و انجام فعالیت ورزشی منظم نیز همواره به‌عنوان اصل مهم تناسب اندام رعایت گردد./به سایت ایران

مطالب مرتبط  پیشنهادهایی برای پیشگیری از چاقی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 90

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.