2

آیا رژیم گیاهخواری برای کودکان مناسب است؟

  • کد خبر : 126852
  • 05 تیر 1401 - 7:29
آیا رژیم گیاهخواری برای کودکان مناسب است؟

گرچه رژیم گیاهخواری اگر به‌طور اصولی و با رعایت توصیه‌‌های غذایی انجام شود برای بزرگسالان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید دید این سبک تغذیه برای کودکان نیز مناسب است؟ به گزارش دانستنی انلاین ، رژیم گیاهخواری یکی از روش‌های مرسوم تغذیه است که بعضی افراد به‌دلایل مختلف مانند محدودیت مصرف گوشت، تمایلات زیست محیطی و… […]

گرچه رژیم گیاهخواری اگر به‌طور اصولی و با رعایت توصیه‌‌های غذایی انجام شود برای بزرگسالان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید دید این سبک تغذیه برای کودکان نیز مناسب است؟

آیا رژیم گیاهخواری برای کودکان مناسب است؟

به گزارش دانستنی انلاین ، رژیم گیاهخواری یکی از روش‌های مرسوم تغذیه است که بعضی افراد به‌دلایل مختلف مانند محدودیت مصرف گوشت، تمایلات زیست محیطی و… رعایت می‌کنند. اگر این سبک تغذیه به‌درستی دنبال شود و توصیه‌های صحیح تغذیه مانند مصرف مکمل‌های ضروری جدی گرفته شود، مشکلی برای فرد به‌وجود نمی آید.
در این زمینه محققان کانادایی مطالعه‌ای روی 8907 کودک شش ماهه تا 8 ساله طی مدت 3 سال انجام دادند. 248 کودک از این گروه تحت رژیم سختگیرانه گیاهخواری بودند و 338 کودک تجربه این سبک غذایی را طی دوران مطالعه داشتند.
محققان پارامترهای بیولوژیک مانند ارزیابی سطح روی، آهن و به‌خصوص ویتامینD را در خون بررسی کردند. آنها همچنین قد و وزن کودکان را برای تشخیص شاخص رشد اندازه‌گیری کردند.
نتایج حاکی از آن بود کودکانی که سبک گیاهخواری داشتند دچار کمبودهای غذایی بیشتر از سایر کودکان نبودند. تنها نکته قابل‌تامل اینکه ارتباط جزئی بین رژیم گیاهخواری و میانگین قد پایین‌تر دیده شد که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مشورت با متخصص تغذیه در صورت تمایل به این سبک غذایی را می‌طلبد./به سایت ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 3.9 / 5. تعداد امتیازات: 90

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi