1

پنج سیاست اعتباری جدید بانک مسکن برای ساماندهی بازار

  • کد خبر : 31030
  • 20 مرداد 1397 - 12:41
پنج سیاست اعتباری جدید بانک مسکن برای ساماندهی بازار

پنج سیاست اعتباری جدید بانک مسکن برای ساماندهی بازار

مدیرعامل بانک مسکن از پنج سیاست اعتباری جدید بازار مسکن خبر داد و گفت: افزایش عرضه مسکن متناسب با الگوی تقاضای مصرفی و افزایش نرخ تسهیلات از مهمترین اولویت های این بانک است.

«ابوالقاسم رحیمی انارکی» روز شنبه اظهار داشت: مقابله با کاهش سطح پوشش دهی تسهیلات خرید مسکن به دنبال جهش قیمت ها در بازار ملک و همچنین کمک به افزایش عرضه مسکن مناسب با الگوی تقاضای مصرفی در جامعه از جمله سیاست های اعتباری جدید این بانک است.
وی بیان کرد: باید پذیرفت که جهش های اخیر قیمتی در بازار مسکن و نوسان های آن، آثار منفی خود را بر کاهش سطح قدرت خرید متقاضیان مصرفی مسکن و کاهش سهم تسهیلات بانکی از هزینه خرید مسکن گذاشته است و از این رو اقدام هایی در بانک مسکن آغاز شده تا بتوانیم آثار تورمی را تا حدی تعدیل کنیم.
مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: سیاست های اعتباری بانک مسکن برای امسال به شکلی تدوین شده که پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن تنها مشمول ساخت واحدهای مسکونی با متراژ متوسط به پایین شود و به این ترتیب متوسط متراژ در تهران 75 مترمربع و در سایر شهرها 100 مترمربع است.
رحیمی انارکی افزود: امسال تسهیلات بانکی ساخت مسکن تنها به این گروه از واحدها پرداخت می شود و برای واحدهای بزرگ متراژ و بزرگ مقیاس پرداخت تسهیلات را نخواهیم داشت.
مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: همچنین قرار است متناسب با افزایش قیمت مسکن، بخشی از شکاف ایجاد شده بین قدرت خرید متقاضیان و قیمت مسکن را در قالب «افزایش سهم تسهیلات» جبران کنیم؛ در این مرحله هم پیشنهاداتی به بانک مرکزی ارایه شده که در در دست بررسی کارشناسی است.
وی افزود: یکی از این پیشنهادها، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق حق تقدم تا سقف فعلی تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم است یعنی تسهیلات خرید مسکن با استفاده از این اوراق از سقف 60 میلیون تومان کنونی به 80 میلیون تومان برای متقاضیان انفرادی افزایش یابد.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: در مورد صندوق پس انداز مسکن یکم نیز در نظر داریم سقف سنی آپارتمان های مشمول دریافت این تسهیلات را از 15 سال به 20 سال افزایش دهیم تا از این طریق واحدهای بیشتری که اکنون امکان برخورداری از تسهیلات را ندارند، به دایره انتخاب متقاضیان خانه اولی اضافه شوند.
رحیمی انارکی خاطرنشان کرد: در قالب سیاست چهارم، در حال فعال سازی مجموعه شرکتی و سازمانی خود در حوزه ساخت و تولید واحدهای مسکونی ارزان قیمت، کوچک متراژ و میان متراژ و متناسب با الگوی تقاضای بازار مسکن برای گروه های هدف هستیم؛ شرکت سرمایه گذاری مسکن در این زمینه در حال آغاز یک سری اقدام ها است و پس از انجام جمع بندی نهایی، جزئیات آن اعلام خواهد شد.
وی درباره پنجمین سیاست این بانک در حوزه مسکن اظهار داشت: رایزنی هایی به منظور ایجاد ارتباط با انبوه سازان کشور برای کمک به افزایش ساخت واحدهای مناسب با الگوی تقاضای مصرفی در بازار مسکن انجام شده است.
رحیمی انارکی گفت: پس از برگزاری یک نشست با انبوه سازان سراسر کشور، اکنون چند استان برای برگزاری جلسات استانی و تصمیم گیری درباره بهترین الگوهای تولید مسکن مصرفی و مورد تقاضای آحاد جامعه به خصوص خانه اولی ها و سایر متقاضیان بازار مسکن که برای خرید مسکن قصد استفاده از تسهیلات بانکی را دارند، اعلام آمادگی کرده و از هیات مدیره بانک مسکن نیز برای هم اندیشی پیرامون این موضوع دعوت کرده اند.
وی اظهار داشت: اکنون برنامه ریزی هایی در حال انجام است که برای هر استان به صورت جداگانه نسخه بومی تولید مسکن تهیه شود و امیدواریم از ماه آینده (شهریور) جلسات در هر استان تشکیل و در این زمینه چاره اندیشی شود.
مدیرعامل بانک مسکن، مهمترین ویژگی این سیاست جدید اعتباری را اتصال انبوه سازان و متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی دانست.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi