2

آموزش مهارت های زندگی / مهارت خود آگاهی

  • کد خبر : 33235
  • 18 نوامبر 2018 - 9:08
آموزش مهارت های زندگی / مهارت خود آگاهی

اولین مهارت از مهارت های زندگی طبق معرفی سازمان بهداشت جهانی، مهارت خودآگاهی است. در این نوشتار به توضیح و تبیین این مهارت می پردازیم.

اولین مهارت از مهارت های زندگی طبق معرفی سازمان بهداشت جهانی، مهارت خود آگاهی  است. در این نوشتار به توضیح و تبیین این مهارت می پردازیم.

مهارت های زندگی مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می دهند و موجب می شوند که او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود. هر قدر مهارت های زندگی فردی بالاتر باشد، او بهتر می تواند سلامت روان و رفتار خود را حفظ کند و به شیوه ای منطقی و کارآمد مشکلات پیش آمده را برطرف کند.

مهارت های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می توان مسئولیت های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهدو از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

سازمان بهداشت جهانی مهارت های دهگانه ای را معرفی کرده است که هر کس باید این توانایی ها را برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق کسب کند.

اولین مهارت از مهارت زندگی طبق معرفی سازمان بهداشت جهانی، مهارت خود آگاهی است. در این نوشتار به توضیح و تبیین این مهارت می پردازیم. با ما همراه باشید.

مهارت خود آگاهی چیست ؟

یکی از مهارت هایی که بهتر است به فرد آموزش داده شود، مهارت خود آگاهی است. افراد با آگاهی از خود می توانند به شناخت ویژگی های ظاهری ، درونی و شباهت ها و تفاوت هایی که با دیگران دارند و همچنین به شناخت نیازها ، توانمندیها ، هدف ها و آرزوها و از همه مهمتر به شناخت هیجانات و ابراز آن برسند

«خودآگاهی» توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قوّت، خواسته‌ها، ترسها و انزجارهاست. برای اکثر ما توصیف ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خود برای دیگران، کار سخت و دشواری می‌باشد.به عنوان مثال ممکن است پاسخ به این سوال که چه کسی هستیم، سخت و دشوار باشد.

ادامه مطلب درخصوص مهارت خود آگاهی را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi