0

مسکنی طبیعی برای مهار درد‌های استخوانی

  • کد خبر : 30755
  • 14 مرداد 1397 - 8:54
مسکنی طبیعی برای مهار درد‌های استخوانی

مسکنی طبیعی برای مهار درد‌های استخوانی

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در تسکین درد‌های آرتریت، استخوانی، رفع گرفتگی عضلات و بهبود گردش خون موثر دانست.

شربت هفت عرق (عرق سنبل الطیب، بابونه، اسطوخودوس، آویشن، رزماری، کرفس و طارونه) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، پروتئین، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فسفر، سلنیوم، کلسیم، فیبر، آهن، منیزیم، روی، مس، فولات، آنتی اکسیدان، کافئیک و بتولینیک اسید، کارنوسول، والرین، تیمول و منتول است.

برای بررسی خواص شربت هفت عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مسکنی طبیعی برای درد‌های استخوانی/ مهار درد‌های استخوانی با شربتی سنتی

مهم‌ترین عوامل موثر در بروز درد‌های استخوانی و مفاصل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین عوامل موثر در بروز درد‌های استخوانی و مفاصل اظهار کرد: کمبود ویتامین D۳، کلسیم، فسفر، منیزیم و سایر املاح معدنی، همچنین مصرف غذا‌هایی بدون مصلح و با طبع سرد می‌تواند در بروز درد‌های استخوانی و مفاصل موثر باشد.

وی درباره دمنوش‌های موثر برای رفع درد‌های استخوانی و مفاصل بیان کرد: مبتلایان به این عوارض بهتر است علاوه بر مصرف شربت هفت عرق و رعایت رژیم غذایی از دمنوش‌هایی مانند زنجبیل، دارچین، سورنجان، میخک، هل، زعفران، زردچوبه و نعناع به همراه عسل هم استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: از دیگر مواد غذایی که در تقویت استخوان ها، رفع پوکی استخوان و درد مفاصل موثر هستند، می‌توان به پودر سنجد، کنجد، تخم شربتی و خرما اشاره کرد.

مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق

عظمایی درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق اظهار کرد: این شربت نقش موثری در تسکین درد‌های آرتریت (التهاب مفاصل)، استخوانی، رفع اسپاسم (گرفتگی) عضلات و بهبود گردش خون دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق بیان کرد: این شربت نشاط آور است و اضطراب و استرس را از بین می‌برد؛ شربت هفت عرق به بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه کمک شایانی می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هفت عرق تأثیر چشمگیری در بهبود انواع سردرد‌ها به ویژه سردرد‌های میگرنی دارد؛ این شربت در تقویت پوست و مو هم موثر است.

عظمایی تأکید کرد: شربت هفت عرق روماتیسم، نقرس و آرتروز را برطرف می‌کند؛ این شربت ضد درد و خواب آور است و نقش موثری در رفع فشار‌های عصبی و تپش قلب دارد.

وی تصریح کرد: شربت هفت عرق خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بنابراین باکتری ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد؛ این شربت به رفع گلودرد، سرفه، سرما خوردگی و مشکلات تنفسی کمک شایانی می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به نقش موثر شربت هفت عرق در تقویت معده و روده‌ها گفت: این شربت به تسکین درد‌های قاعدگی کمک شایانی می‌کند.

عظمایی اظهار کرد: شربت هفت عرق قوای جنسی را افزایش می‌دهد؛ این شربت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها مانند سرطان رحم، روده بزرگ، پانکراس (لوزالمعده)، سینه و پروستات محافظت می‌کند.

وی یادآوری کرد: شربت هفت عرق کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری را پاکسازی و قند، فشار و چربی خون را هم کنترل می‌کند.

مسکنی طبیعی برای درد‌های استخوانی/ مهار درد‌های استخوانی با شربتی سنتی

مواد لازم برای تهیه ۸ لیتر شربت هفت عرق برای یک دوره درمانی

عرق سنبل الطیب            یک لیتر

عرق بابونه                        یک لیتر

عرق اسطوخودوس          یک لیتر

عرق آویشن                      یک لیتر

عرق رزماری                     یک لیتر

عرق کرفس                      یک لیتر

عرق طارونه                      یک لیتر

شربت سکنجبین             یک لیتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi