3

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

  • کد خبر : 12319
  • 05 آوریل 2017 - 11:12
طرز تهیه چیز کیک یخچالی

چيز كيك یخچالی از اون دسرهايي هست كه در حين خوردن آن، حس بسيار خوب و لذت بخشي خواهيد داشت و مزيت آن به ديگر دسرها اين است كه در يك زمان 3 دسر را تست خواهيد كرد. بخصوص با يك نوشيدني گرم. پيشنهاد مي كنم حتماً اين دسر را درست كنيد و طعم خوش آن را تجربه كنيد .

#چیز_کیک_یخچالی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

سلام دوستان و همراهان دانستني آنلاين

امروز در نظر دارم يك دسر بسيار خوشمزه و بي نظير و ساده رو به شما آموزش بدهم .

مواد لازم برای تهیه چیز کیک یخچالی :

 

بیسکویت          200 گرم (از بيسكويت هاي ايراني زيادي استفاده كردم و به نظرم بيسكويت پتي بور وانيلي از همه خوشمزه تر هست و بيسكويت هاي خارجي كه همگي طعم خوبي دارند )

پنیر خامه ای     200 گرم ( پنير ماسكارپونه كاله از پنير خامه اي بهتر هست )

خامه                200 گرم

کره                  100 گرم

وانیل              ۱ قاشق چایخوری

شکر               نصف  لیوان ( اين ميزان شكر براي افرادي هست كه به يك دسر خيلي شيرين علاقه دارند . وگرنه شكر نيازي نيست چون خود ژله هاي شيرين هستند )

پودر ژله آناناس  1 بسته ( نوع ژله بنا بر سليقه )

ژله توت فرنگي     1 بسته ( هر نوع ژله همراه با ميوه آن )

آب جوش    یک ونیم لیوان

یخ                12 تکه

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

طرز تهیه چیز کیک یخچالی :

اگر دوست داريد چیز کیک یخچالی شما چهار گوش باشه ، ظرف خودتون را مربع يا مستطيل انتخاب كنيد و اگه دوست داريد گرد باشد ظرف را دايره انتخاب كنيد. فقط ديواره ي آن خيلي بلند نباشه تا در حين جدا كردن چيز كيك از ظرف، مشكلي بوجود نياد .

ابتدا بعد از انتخاب ظرف مورد نظر يك عدد نایلون فريزر محكم را باز كرده و ته ظرف مي اندازيم به صورتي كه اگر مواد را داخل ظرف ريختيم مواد به ظرف نفوذ پيدا نكنه و فقط روي نایلون قرار بگيره .

بيسكويت ها را بعد از خرد كردن با دست در آسياب مي ريزيم و كاملاً پودر مي كنيم .

كره رو بيرون از يخچال مي گذاريم تا كاملاً نرم بشه و بعد به بيسكويت ها اضافه کرده، حسابي بيسكويت ها را با كره مخلوط و با دست يك خمير نرم درست مي كنيم و ورز مي دهيم و بعد خمير بدست آمده را در ظرف مي ريزيم و صاف مي كنيم و براي مدت چند دقيقه در فريزر مي گذاريم تا كمي خودش را بگيره .

پنير و خامه و در صورت علاقه شكر را با هم مخلوط و بعد كمي وانيل را به اون اضافه مي كنيم .

پودر ژله مورد علاقه خودمون _ من از ژله آناناس استفاده كردم _ را با 4 يا 5 قاشق آب جوش مخلوط مي كنيم و كاملاً به هم مي زنيم و اگر مايكروفر داريم چند ثانيه اي آن را در مايكرو مي گذراريم تا ژله كاملاً باز شود و فوراً 4 تكه يخ در آن مي ريزيم و پس از مخلوط كردن كامل، ژله را به پنير و خامه اضافه مي كنيم و با همزن آن را كاملاً مخلوط مي كنيم تا يك كرم يكدست و نرم و لطيف بوجود بيايد. ظرف بيسكويت را از فريزر درآورده و كرم بدست آمده را روي آن مي ريزيم و با قاشق صاف مي كنيم و در يخچال مي گذاريم تا ببندد . ضمناً من چند عدد توت فرنگي را برش دادم و روي كرم به سليقه خودم فرو كردم .

نكته : بهتر هست روي ظرف را سلفون بكشيم تا بوي يخچال يا مواد غذايي به چيز كيك نفوذ نكند .

براي آخرين قسمت چيز كيك من از ژله توت فرنگي استفاده كردم چون عطر و بوي خوبي داره و ميوه توت فرنگي هم هميشه و در همه فصل ها موجود هست .

يك بسته ژله توت فرنگي را با يك ليوان آب جوش مخلوط می کنیم و وقتي خوب رقيق شد 8 تكه يخ را داخل آن مي ريزيم و بعد از بدست آمدن يك مايع رقيق و يك دست آن را روي كرم چيز كيك می ریزیم و خيلي آرام در يخچال می گذاریم تا ژله خود را ببندد .

بعد از گذشت 1 تا 2 ساعت چيز كيك براي سرو آماده مي باشد .

چيز كيك را در ظرف مورد نظر مي گذاريم و به آرامي نایلون فريزر را از زير آن بيرون مي كشيم و روي آن را با خامه و ميوه دلخواه تزئين مي كنيم . .

نكته :

– نایلون فريزر بايد به خوبي در تمام ظرف پهن شود و حتي تا ديواره هاي ظرف هم كشيده شود .

– بايد در پهن كردن كرم پنير و خامه روي لايه بيسكويت دقت كنيم و كرم را تا لبه هاي ظرف با قاشق صاف كنيم تا لايه سوم يعني ژله به لايه هاي زيرين نفوذ نكند تا شكل ظاهري چيز كيك زيبا و لايه به لايه شود .

– در صورتي كه به چيز كيك بزرگ تري براي مهماني خود نياز داريد تمام مواد را 2 يا 3 برابر كنيد .

چیز کیک یخچالی از اون دسرهايي هست كه در حين خوردن آن، حس بسيار خوب و لذت بخشي خواهيد داشت و مزيت آن به ديگر دسرها اين است كه در يك زمان 3 دسر را تست خواهيد كرد. بخصوص با يك نوشيدني گرم مثل چاي يا قهوه .

پيشنهاد مي كنم حتماً اين دسر را درست كنيد و طعم خوش آن را تجربه كنيد .

نويسنده و تنظيم كننده: زينت تنكچي

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi