3

درخشش ایران‎خودرو در عرصه مسئولیت‎های اجتماعی

  • کد خبر : 30211
  • 24 جولای 2018 - 8:29
درخشش ایران‎خودرو در عرصه مسئولیت‎های اجتماعی

درخشش ایران‎خودرو در عرصه مسئولیت‎های اجتماعی

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران از فعالیت‎های زیست‎محیطی ایران‎خودرو تقدیر کرد

 یکی از زمینه‎های جانبی فعالیت در گروه صنعتی ایران‎خودرو، اقداماتی است که در بخش مسئولیت اجتماعی انجام می‎دهد و شاید مهم‎ترین و مرتبط‎ترین به زمینه اصلی فعالیت این خودروساز بزرگ کشور، اقداماتی است که در زمینه محیط‌زیست انجام می‎دهد.

در ماه گذشته ایران‎خودرو با هدف نهادینه‎سازی فرهنگ محیط‌زیست، از اجرای طرح وزارت ورزش و جوانان برای پاک‎سازی طبیعت چالوس حمایت کرد و در نخستین روز فصل تابستان امکان حضور بیش‌از ۶هزار نفر از جوانان و ورزشکاران را در محدوده ۷۵کیلومتری کرج تا تونل کندوان فراهم آورد که مورد تقدیر فرماندار کرج قرار گرفت.

مسئولیت‎های اجتماعی یکی از محورهای اقدامات مسئولانه ایران‎خودرو

در هفته جاری نیز کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط‌زیست استان‌تهران در نشستی با مدیر مسئولیت‎پذیری اجتماعی گروه صنعتی ایران‎خودرو از فعالیت‎های زیست‎محیطی ایران‎خودرو تقدیر کرد. در این نشست گزارشی از دستاوردهای زیست‎محیطی ایران‎خودرو ارائه شد.

کسب استانداردهای ایزو محیط‌زیست که چرخه کاملی از عملیات زیست‌محیطی را به دست می‎دهد، بهبودهای اعمال‎شده در راستای کاهش آلایندگی‎ها،‌ اندازه‎گیری و بهبود مصرف انرژی و منابع، تصفیه فاضلاب و بازگشت منابع به چرخه مصرف و برنامه بازیافت صددرصدی فاضلاب، جایگزینی تاکسی‎های فرسوده، حمایت از گونه‎های گیاهی کمیاب، توسعه فضای سبز و اجرای پروژه دفترکار سبز، انتشار کتاب عملکرد پایدار و مسئولیت‎های اجتماعی و… ازجمله محورهای گزارش اقدامات مسئولانه ایران‎خودرو بودند.

در ادامه این دیدار، مدیران و معاونان محیط‌زیست استان تهران از برخی سالن‎های تولیدی ازجمله پرس و مونتاژ و همچنین مرکز تست آلایندگی خودرو در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید، تصفیه‎خانه و آزمایشگاه آب و فاضلاب بازدید کردند.

ضرورت حمایت سه‎جانبه از کار، کارگر و کالای ایرانی

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در این دیدار گفت: «در سال حمایت از کالای ایرانی باید از کار، کارگر و کالای ایرانی حمایت کنیم تا چرخ‌ اقتصاد و تولید کشور متوقف نشود.»

وی لازمه تحقق این امر را تعامل دوسویه و ارتباط مستمر و سیستماتیک ایران خودرو و سازمان محیط‌زیست دانست و گفت: «درصورتی‌که از اقدامات ایران‌خودرو اطلاع پیدا کنیم، می‌توانیم به‌عنوان دستگاه دولتی حمایت کرده و در کنار آن باشیم».

کلانتری ضمن تقدیر از فعالیت‎های ایران‎خودرو در مقوله محیط‌زیست افزود: «اهمیتی که ایران‎خودرو به محیط‌زیست داده، قابل‌توجه است اما کافی نیست و باید با جدیت بیشتری در این زمینه کار شود.»

وی حفظ محیط‌زیست را وظیفه عمومی خواند و تاکید کرد: «این مسئولیت قانونی، شرعی و انسانی ماست و مختص گروه و بخش خاصی نیست.»

فعالیت‎های زیست‎محیطی ایران‎خودرو به جامعه نشان داده شود 

کلانتری همچنین با اشاره به جایگاه خودروسازی در کشور و اهمیت مسئولیت‎های اجتماعی در عملکرد آن تاکید کرد: «صنعت و محیط‌زیست در کنار هم هستند و سازمان محیط‌زیست استان نیز  به‌دنبال حمایت و کمک به صنعت خودرو و پیشبرد اهداف آن است.»

وی تاکید کرد:‌ «هدف ما این است صنایع در ریل اصلی خود حرکت کنند و باتوجه به اهمیت محصول نهایی خودروسازان،‌ عمکلرد صحیح آنان در موضوع محیط‌زیست حائزاهمیت است.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران افزود: «باید نسل آینده را مسئولیت‎پذیر بار بیاوریم تا منابع موجود را به درستی و مسئولانه استفاده کنند.»

وی با تاکید بر مدیریت منابع و کاهش مصرف انرژی تصریح کرد: «فعالیت‎های مثبت ایران‎خودرو در حفاظت محیط‌زیست باید به جامعه نشان داده شود و سازمان محیط‌زیست نیز از آن حمایت می‌کند.»

 سابقه دیرین مسئولیت‎های اجتماعی در ایران‎خودرو

مدیر مسئولیت‎پذیری اجتماعی گروه صنعتی ایران‎خودرو نیز در این نشست با اشاره به سابقه دیرین مسئولیت‎های اجتماعی در ایران‎خودرو گفت: «مبنای تاسیس این شرکت با رویکرد خیر جمعی بوده و قبل از ایجاد تشکیلات ساختاری برای این موضوع، دستکم سابقه ۱۰ سال فعالیت در قالب کمیته مسئولیت‎های اجتماعی به ثبت رسیده است.»

نادره‌رضایی تاکید کرد: «در سال‎های گذشته اقدامات موثری فراخور وقت و بودجه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده اما ساختارمند نبوده‌اند».

وی ادامه داد: «باتوجه به اهمیت موضوع در کشور و توجه شرکت‎ها و سازمان‎های بزرگ به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی و قرار گرفتن آن به‌عنوان یکی از دغدغه‎های ایران‌خودرو، در ساختار سازمانی برای نخستین‌بار در کشور، مسئولیت‎پذیری اجتماعی در مجموعه بزرگی مانند گروه صنعتی ایران‎خودرو در سطح مدیریت مستقل تعریف و بخشی از فعالیت‌های مرتبط در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی تجمیع و مدیریت می‌شود.»

 اقدامات پنج‌ماه اخیر ایران‎خودرو در زمینه مسئولیت اجتماعی

نخستین اقدامی که ایران‎خودرو در سال جاری در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داد، برگزاری مراسم تحویل سال نو در در منطقه سرپل‌ذهاب همراه با توزیع غذای شب‌عید در روستای قلمه و اختصاص هدایا به کودکان شش روستای هم‎جوار بود.

همچنین با تهیه لباس‎های رنگی برای زنان داغدیده این روستاها با هدف تعویض لباس‌عزا و تطویل مهلت پرداخت اقساط محصولات خریداری‎شده از ایران‎خودرو توسط مردم این منطقه همراه بود و به تداوم‎بخشی به این حضور به درخواست خانواده‎های زلزله‎زده انجامید.

در کنار تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی و روحی خانواده‎ها به‎ویژه کودکان منطقه، پروژه‎هایی همچون سیستم نوین آبرسانی، لوله‌کشی آب‌آشامیدنی و بازسازی مسجد دارالسلام روستای قلمه‌ذهاب نیز توسط این خودروساز اجرا شد. این اقدامات در حاشیه برگزاری مراسم جشن مبعث توسط ایران‎خودرو در سرپل‌ذهاب، مورد تقدیر معاون امور اقتصادی وزیر صنعت قرار گرفت.

اشتغال‎زایی منطقه کرمانشاه

حسن یونس‌سینکی پس از این مراسم در سایت تولیدی ایران‎خودرو کرمانشاه حضور یافت و راه‎اندازی این پایگاه تولیدی طی ۱۸ماه را اتفاق مبارکی در توسعه منطقه کرمانشاه از منظر اقتصاد اجتماعی و اشتغال‎زایی دانست.

علاوه‌بر حضور در منطقه سرپل‌ذهاب، ایران‎خودرو در اردیبهشت امسال با حضور در منطقه بابائیان شهر زاهدان، ‎کلنگ ساخت مرکز کارگاهی حاج‌حسن آذرخشی را بر زمین زد. ساخت این مرکز کارگاهی، پس از آغاز احداث مدرسه ۱۲کلاسه شهدای ایران‎خودرو در روستای لار زاهدان در اسفندماه سال گذشته، در دستور کار این خودروساز قرار گرفت.

این کارگاه در فضایی به مساحت ۲هزارمترمربع مجهز به امکانات آموزشی هوشمند به همت محمدرضا آذرخشی صاحب‌امتیاز نمایندگی ۴۲۰۷ فروش گروه صنعتی ایران‎خودرو احداث خواهد شد. مدیر آموزش‌وپرورش زاهدان ضمن تقدیر از این اقدام اظهار کرد: «احداث این کارگاه هنرستانی توسط ایران‎خودرو می‎تواند مشکلات زیادی را در بحث آموزشی منطقه برطرف کند.»

  نخعی افزود: «ایران‎خودرو همواره جایگاه خود را در توسعه زیرساخت‎ها، عمران و آبادی، فعالیت‎های اقتصادی و تولیدی در کشور نشان داده و به‌عنوان بازوی اقتصادی همواره در کنار دولت به خوبی ایفای نقش کرده است.»

منبع: اخبار خودرو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi