3

با رونمایی از دو محصول جدید؛ ایران خودرو پیشتاز صنعت خودرویی ایران شد

  • کد خبر : 20929
  • 26 دسامبر 2017 - 10:14
با رونمایی از دو محصول جدید؛ ایران خودرو پیشتاز صنعت خودرویی ایران شد

با رونمایی از دو محصول جدید؛ ایران خودرو پیشتاز صنعت خودرویی ایران شد

 

ایران خودرو تولید دو محصول جدید را در دستور کار خود قرار داد تا سال 96 به عنوان سال خودروهای جدید این شرکت نام گیرد. اردیبهشت ماه سالجاری دو خودروی دنا پلاس و پژو 2008 توسط رییس جمهوری رونمایی شد و خط تولید دو محصول جدید دیگر یعنی دنا پلاس توربو و پژو i207 صندوقدار اتوماتیک هم 25 آذرماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل گروه ایران خودرو به بهره برداری رسید.

توسعه قطعه سازی کلید اشتغالزایی

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرسنل گروه صنعتی ایران خودرو، از کمیسیون صنایع خواست با برگزاری جلساتی موانع سرمایه گذاری داخلی را بررسی کند. علی لاریجانی در مراسم رونمایی از محصولات جدید این واحد بزرگ تولیدی با انتقاد از کند بودن سیستم دیوانی کشور بر افزایش تولید و صادرات تاکید کرد و گفت: خودروسازان باید متناسب با شرایط ایمنی را بالا ببرند، یکی از شروط حمایت مجلس از خودروسازان، افزایش کیفیت از نظر ایمنی است، قبول کنیم برخی محصولات ما ایمنی لازم را نداشته است. وی بیان داشت: چناچه خودروسازان برنامه ارتقای ایمنی خود را مشخص کرده و ارائه کنند، در صورت نیاز حتی می توان از صندوق توسعه وام پرداخت کرد. در این راستا می توان از تجربه کشورهای موفق نیز بهره برد. رئیس قوه مقننه با اشاره به نقش خصوصی سازی در رقابتی تر شدن اظهار داشت: باید سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تحقیق و توسعه  صورت بگیرد و اگر از نظر زیبایی و ایمنی و قیمت گذاری، خودروهای خوبی در کشور تولید شود، از سوی متقاضیان خودرو در کشورهای اطراف خریداری می شود. تا صنعت خودرو خصوصی نشود و رقابت واقعی در آن به وجود نیاید، خیلی اتفاق مهمی صورت نمی گیرد. لاریجانی تسهیل فضای کسب و کار را مهم دانست و گفت: دو سه سال دوندگی برای سرمایه گذاری موجب رکود می شود این در حالی است که قانون رفع موانع تولید و برخی قوانین دیگر در مجلس برای تسهیل سرمایه گذاری مشخص شده و در برنامه ششم دریچه ای واحد برای سرمایه گذاری تعیین شده است که سرمایه گذار به یک جا مراجعه کند. رییس دستگاه قانون گذاری توسعه بخش قطعه سازی در صنعت خودروسازی را اقدامی خوب در اشتغالزایی قلمداد کرد و افزود: باید روند توسعه شرکت های خودروسازی به نحوی باشد که در حرکت کلی کشور از نظر ثروت زا کردن تاثیر داشته باشد و در این راستا موضوع مورد حمایت قرار می گیرد. وی خاطرنشان ساخت: تا تولید و صادرات رونق نیابد، اشتغالزایی و درآمد با افزایش روبرو نمی شود.

خودروسازان در چند قدمی خصوصی سازی واقعی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بزرگترین مشکلات خودروسازی را نبود ابر قطعه سازی در کشور خواند. محمد شریعتمداری در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک بیان داشت: ایران خودرو با سهم بیشتر در تولید، پیشتاز صنعت خودروسازی ایران است اما تاریخ نشان می‌دهد که باید گام‌هایمان را در این صنعت بهتر برمی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی درست جبران کنیم. این عضو کابینه با بیان اینکه مالکیت دولت یکی از مشکلات خودروسازی از گذشته بوده است، اظهار داشت: اصلا موافق خصولتی سازی نیستیم و در این راستا برنامه ریزی برای خصوصی سازی واقعی در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را انجام داده ایم. شریعتمداری گفت: حمایت‌های دولتی از صنعت خودرو باعث عقب‌افتادگی و نه پیشرفت این صنعت شده است. وی با اشاره به اهداف صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴و افزایش ۱۷درصدی تولید خودرو تا پایان آبان ماه سال جاری بیان کرد: امروز ۳۰ بنگاه خودروسازی در کشور فعال هستند که بیشترین سهم بازار آن در اختیار ایران خودرو است. سهم تولیدات صنعت خودرو معادل ۳.۵ درصد GDP و ارزش افزوده صنعت خودرو برابر با ۱۸.۵ درصد ارزش افزوده کل صنعت است. این مقام مسئول گفت: سیستم تامین مالی در کشور برای خودروسازان با مشکلات جدی مواجه است. نبود ابرقطعه سازی یک مشکل بزرگ است. وی ادامه داد: برنامه سه ساله نوسازی صنعت قطعه سازی کشور را در دستور کار داریم و 1200 واحد قطعه سازی نیازمند تزریق مالی و تسهیلات هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دو فاکتور مهم شرکت‌های مشترک تجاری (joint venture) واقعی و توجه به خروج خودروهای فرسوده اعلام داشت: یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو تولید در مقیاس اقتصادی است، تولید خودرو در یک کارخانه نباید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد. وی با تاکید بر لزوم نوسازی خودروهای فرسوده گفت: برای نوسازی خودروهای سنگین فرسوده تا ۸۵ درصد از طریق بودجه عمومی، یارانه پرداخت می شد که می توانیم از محل صرفه جویی انرژی شرایطی را برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ایجاد کنیم.

قطعه سازی در کشور آسیب دیده است

عزیز اکبریان در مراسم بهره برداری از خط تولید دو محصول دنا پلاس توربوشارژ و 207 صندوقدار بهترین راه حمایت از بخش خصوصی را رفع موانع سیستم بانکی، قاچاق کالا و مالیات بر تولید دانست. رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلات قطعه سازی در کشور تصریح کرد: این صنعت با کمترین امکانات می تواند نقش مهمی در رقابت پذیری و حضور کشور در بازاهای جهانی ایفا کند اما؛ قطعه سازی در کشور آسیب دیده است. وی افزود قطعه سازها را در اوج مظلومیت و با کمترین امکانات و مشکلات بسیار زیاد مشغول فعالیت هستند و اگر توجه لازم به آنها نشود نمی‌توانند فعالیت‌شان را ادامه دهند. ما زمانی کارخانه‌ای اطراف تهران داشتیم که ۴۵۰۰ کارگر داشت اما اکنون فقط نگهبانان آنها باقی مانده اند. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از بودجه عمومی کشور صرف حقوق و دستمزد کارکنان دولت می شود، افزود: در زمان بحران جهانی اقتصادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا به دو خودروسازی فورد و جنرال موتورز ۱۴ میلیارد دلار کمک بلاعوض کرد در حالی که این دو شرکت صددرصد خصوصی هستند، این در حالی است که سایپا و ایران خودرو در کشور ما خصوصی نیستند. اکبریان افزود: دولت با حمایت از بخش خصوصی می تواند به راحتی و با هزینه ای کمتر اشتغالزایی کند. وی اصلاح سیستم بانکی و مبارزه با قاچاق را راهکار رونق تولید عنوان و خاطرنشان کرد: نیازمند اراده‌ای برای حل مشکلات هستیم. دولت، مجلس و قوه قضاییه برای حمایت از این مجموعه‌ها عزم کافی ندارند. ما باید کمک کنیم این مجموعه‌های تولیدی مثل ایران خوردو و سایپا که برای کشور باعث افتخار هستند و با وجود آنها می‌توانیم بر مشکلات تحریم غلبه کنیم رونق پیدا کنند. اکبریان با اشاره به مالیات تولیدکننده های خودرو افزود: مالیات یکی دیگر از مشکلات بزرگ است. هنوز خودرو تولید نشده باید مالیات پرداخت شود. در این خصوص دولت می گوید مجلس طرح بدهد و لایحه ارائه نمی کند در حالی که دولت باید در حوزه هایی مانند مالیات، بیمه و قاچاق برنامه ریزی و مدیریت داشته باشد.

خودروسازی لکوموتیو صنعت ایران

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از توان حضور قطعه سازان ایرانی در سایت الجزایر پژو برای تولید قطعه خبر داد. هاشم یکه زارع در مراسم رونمایی از دو محصول جدید ایران خودرو، ساخت داخل 70 درصدی و صادرات 30 درصدی محصولات مشترک را خط قرمز مشارکت با شرکت های خارجی خواند و اظهار داشت: در تفاهم اخیری که با پژو صورت گرفت، قطعات مورد نیاز سایت تولیدی پژو در الجزایر با مشارکت قطعه‌سازان ایرانی تامین می شود. همچنین قطعه‌سازان ایرانی می‌توانند در الجزایر نیز سرمایه‌ گذاری کرده و قطعات خود را به پژو بفروشند. نگاه ویژه به صنعت خودرو و قطعه سازی موجب توسعه و پیشرفت آن مي شود و در آینده نتایج آن نصیب اقتصاد ایران خواهد شد. وی قطعه سازی را صنعتی اشتغالزا توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: سرمایه گذاری در این بخش ضروری است. 80 درصد از کیفیت خودرو مربوط به قطعات به کار رفته در آن است که در 4 سال اخیر جهش کیفی قابل ملاحظه ای در این بخش داشته ایم. مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ما  متعهد به تحویل خودروهای باکیفیت و مجهز به تکنولوژی روز به مصرف کننده هستیم تصریح کرد: ایک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می شود که اگر به جای آن واردات صورت می گرفت حدود 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد. این موضوع نشان می‌دهد ما باید به این صنعت توجه جدی داشته باشیم. زیرا خودروسازی لکوموتیو صنایع به شمار می رود. یکه زارع رویکرد مهم ایران خودرو را عقد قرارداد براي طراحی و تولید پلتفرم اختصاصي عنوان کرد و گفت: طراحی پلت‌فرم نیازمند بودجه است، کره‌ای‌ها وقتی می‌خواهند در حوزه پلت‌فرم کار کنند به‌راحتی از تسهیلات دودرصدی بانکی برخوردار می‌شوند اما ایران خودرو برای طراحی پلت‌فرم به بالای هزار میلیارد تومان نیاز دارد که به‌دنبال تأمین این بودجه است. وی از طرح موضوع واردات خودروهای تجاری به جای سرمایه گذاری برای خروج فرسوده ها انتقاد کرد و گفت: باید بستر حمایت از قوای محرکه خودروهای تجاری در کشور فراهم شود. خروج خودروهای فرسوده نیازمند حمایت است.

دنا پلاس؛ موتور با تمام توان

موتوری با قدرت بیشتر و مجهز به توربو شارژ به همراه ایمنی بالاتر مشخصات دنا پلاس توربو است که با توجه به سلیقه روز مصرف کنندگان در خط تولید قرار گرفته است. قرار است این خودرو در مسافت های شهری چیزی حدود 3/7 لیتر سوخت مصرف کند. تعبیه دو کیسه هوا در جلو و دو کیسه هوای جانبی ضریب امنیت دناپلاس توربو را افزایش داده است. قیمت قطعی این خودرو اعلام نشده ولی به احتمال زیاد در رنج 50 میلیون تومان خواهد بود.

. موتور EF7 توربو

. دوربین دید عقب

. سیستم عیب یابی هوشمند

. سنسور دنده عقب

. کروز کنترل

.  سانروف

. مجهز به 4 کیسه هوا

. رینگ و تایر 205/50 R16

رانندگی در آرامش با پژو i207 اتوماتیک

شاید در نمای کلی تفاوت چندانی میان  i207 سابق و جدید نباشد، اما با دیدی دقیق تر تغییرات به چشم می آیند. محصول جدید ایران خودرو و پژو با توجه به تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوقدار و مجهز به گیربکس اتوماتیک در کلاس خودروهای خانواده طراحی و تولید شده است. فرمان جدید مجهز به کلیدهای کنترلی، سیستم 7 اینچی لمسی به همراه پخش DVD، پورت USB، GPS و موارد دیگر همگی از ویژگی های جدید این خودرو هستند. قیمت نهایی نیز زیر 50 میلیون تومان خواهد بود.

  •  موتور کم مصرف TU5
  • سیستم مولتی مدیا 7 اینچی لمسی
  • کلیدهاي کنترلی روی فرمان
  • کروز کنترل
  • کیسه هواي راننده و سرنشین جلو
  • دوربین دید عقب
  • سنسور دنده عقب
  • چراغ هاي جدید جلو (داراي چراغ روز)
  • چراغ هاي جدید عقب
  • آینه هاي جانبی راهنما دار

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=20929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi