0

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان

  • کد خبر : 5568
  • 22 تیر 1395 - 11:15
خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان

کم نیستند والدینی که ترجیح می‌دهند خودشان خوراکی میان وعده و زنگ تفریح مدرسه فرزندشان را تهیه کنند تا مشکلی از نظر بهداشت و سلامت موادغذایی او را تهدید نکند. به همین دلیل در این نوشته، به معرفی و توضیح در باره روش تهیه شش خوراکی مفید، مغذی و خوشمزه می پردازیم.

#خوراکی_مفید #کودکان #دانستنی #بیشتر_بدانیم

اگرچه الآن فصل تابستان است و دانش آموزان اکثراً در تعطیلات تابستانی به سر می برند؛ اما با توجه به طولانی بودن روزها و نیاز کودکان به تغذیه میان وعده و این که تعدادی از کودکان در این فصل نیز به مدرسه یا مهد های کودک و مراکز پیش دبستانی می روند، کم نیستند والدینی که ترجیح می‌دهند خودشان خوراکی میان وعده و زنگ تفریح فرزندشان را تهیه کنند تا مشکلی از نظر بهداشت و سلامت موادغذایی او را تهدید نکند.

به همین دلیل در این نوشته، به معرفی و توضیح در باره روش تهیه 6 خوراکی مغذی و خوشمزه می پردازیم.

نان و مربا

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان

گاهی به‌جای نان و پنیر برای فرزند خود لقمه نان و مربا بگیرید. حواستان باشد که شهد مربا را داخل لقمه نریزید و کره را هم از این لقمه، حذف کنید. در عوض، مقداری گردو یا پسته را بکوبید و روی مربا بپاشید. با این کار، هم از نشت مربا به بیرون لقمه جلوگیری می‌‌شود و هم ارزش تغذیه‌ای این ساندویچ خانگی بالا می‌‌رود. شکر غلیظ‌ شده موجود در مربا می‌تواند یکی از بهترین منابع تأمین سوخت مغز بچه‌ها در طول مدتی که در مدرسه هستند، باشد.

اسنک گوشت

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان

معمولاً اسنک‌هایی که با نان تست و مقداری مایه گوشتی در دستگاه‌های ساندویچ‌ساز خانگی تهیه می‌شوند، بسیار مورد علاقه و توجه بچه‌ها هستند. به همین دلیل می‌توانید هفته‌ای یکی دو مرتبه به‌جای ساندویچ نان و پنیر، یک یا 2 اسنک که با ترکیبی از نان تست، گوشت قرمز چرخ‌کرده و پخته یا گوشت پخته مرغ یا گوشت پخته بوقلمون همراه گوجه و کمی کنجد تهیه شده است، برای زنگ تفریح بچه‌ها کنار بگذارید.

مطالب مرتبط  درخشش ایران‎خودرو در عرصه مسئولیت‎های اجتماعی

از آنجا که اجزای این اسنک‌‌ها با کمک دستگاه ساندویچ‌ساز خوب به هم می‌چسبند، خوردن آن ها برای بچه‌ها بسیار راحت است. برای افزایش ارزش تغذیه‌ای و انرژی این خوراکی نیز می‌توانید انواع مغزهای آسیاب‌شده را هم به ترکیبات آن اضافه کنید. به علاوه، اگر فرزندتان کمبود وزن دارد، می‌توانید یک برگه پنیر پیتزا هم به ترکیب اسنک اضافه کنید.

آب میوه‌های طبیعی

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان.jpg1

هرچند که طولانی شدن مدت زمان نگهداری آب میوه‌ها باعث کاهش ارزش تغذیه‌ای آن ها می‌شود، اما می‌توانید صبح‌ها یک لیوان آب میوه طبیعی موجود در هر فصل (مانند آب مرکبات، هویج، سیب، انبه، کیوی و…) برای فرزندتان بگیرید و آن را در قمقمه‌اش بریزید تا بتواند زنگ تفریح یک نوشیدنی سالم که هنوز هم مقدار زیادی موادمغذی در آن باقی‌مانده است، بنوشد.

خوردن آب میوه‌های طبیعی، هم انرژی بیشتری به بچه‌ها می‌دهد و هم باعث افزایش اشتهای آن ها برای خوردن خوراکی اصلیشان که شاید یک لقمه نان و پنیر یا یک تکه کیک خانگی سالم باشد، بشود.

گردو و کشمش

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان.jpg1.jpg2

معمولاً بچه‌ها به خوردن خوراکی‌های ترکیبی مانند کشمش و نخودچی، گردو و کشمش، گندم و شاه‌دانه یا حتی کنجد و شاه‌دانه، علاقه زیادی دارند.

پس بهتر است یک ظرف کوچک برای آن ها تهیه کنید و هر روز مقداری از این خوراکی‌های ترکیبی را به‌عنوان اغذیه زنگ تفریح در آن بریزید. مغزها و دانه‌ها، سرشار از انرژی هستند و کشمش هم به‌عنوان یک ماده غذایی شیرین، می‌تواند انرژی از دست رفته مغز را سریع تأمین کند. در ضمن، خوردن روزانه 15 کشمش با 2 گردوی کامل در زنگ تفریح، می‌تواند انرژی و قدرت یادگیری بچه‌ها را بالا ببرد.

مطالب مرتبط  کثیف ترین وسایل محل کار را بشناسید+اینفوگرافیک

میوه‌ و عسل

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان.jpg1.jpg3

می‌توانید برای افزایش انرژی و قدرت تمرکز بچه‌ها، مقداری میوه مانند سیب، گلابی، انگور، هلو یا مرکبات شیرین را پوست کنید، تکه‌تکه کنید، آن ها را در کمی عسل بغلتانید و سپس داخل ظرفی دربسته قرار دهید. کنار ظرف هم یک چنگال کوچک بگذارید تا بچه‌ها بتوانند به‌سادگی این خوراکی سرشار از ویتامین و انرژی را هنگام زنگ تفریح، نوش جان کنند.

ساندویچ کوکو و کتلت

خوراکی های مفید برای میان وعده کودکان.jpg4

انواع کوکو، کتلت و شامی، جزو غذاهای مورد علاقه بچه‌ها هستند. گاهی می‌توانید یک لقمه کتلت همراه خیار و گوجه برای بچه‌ها آماده کنید تا با خوردن آن در زنگ تفریح، هم انرژی کافی به دست آورند و هم قدری از موادمغذی مورد نیاز بدنشان را در طول روز دریافت کنند. البته برای سرخ کردن کتلت‌ها یا کوکوها از روغن زیادی استفاده نکنید تا خوردن آن ها به‌صورت سرد هم برای بچه‌ها مطلوب باشد.

منبع: بیتوته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: / 5. تعداد امتیازات:

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=5568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.