2

آینده‌ صنعت تبلیغات

  • کد خبر : 4885
  • 22 خرداد 1395 - 8:15
آینده‌ صنعت تبلیغات

تکنولوژی منجر به ایجاد تغییراتی شگرف در صنعت تبلیغات شده است. تغییراتی که حتی در مقایسه با یک دهه قبل نیز چهره تبلیغات را به کلی دگرگون ساخته است. اشخاص برای دستیابی، خرید یا به اشتراک گذاشتن هر چیز، راه‌های متفاوتی پیش روی خود می‌بینند؛

#آینده_تبلیغات #دانستنی #بیشتر_بدانیم

تکنولوژی منجر به ایجاد تغییراتی شگرف در صنعت تبلیغات شده است. تغییراتی که حتی در مقایسه با یک دهه قبل نیز چهره تبلیغات را به کلی دگرگون ساخته است. اشخاص برای دستیابی، خرید یا به اشتراک گذاشتن هر چیز، راه‌های متفاوتی پیش روی خود می‌بینند؛ البته فروشنده‌ها هم برای رساندن پیام خود به مشتری و جذب آن ها می‌توانند گزینه‌های متنوعی را مورد ارزیابی قرار دهند، اما در عین حال دنیای تکنولوژی که توانایی تبلیغات به صورت آنلاین را به عرصه رقابت آورده، معادلات سنگین و پیچیده‌ای را به بازار اعمال می‌کند، تاحدی که ممکن است هزینه تبلیغات تا جایی افزایش یابد که بر کیفیت محصول تأثیر داشته باشد.

گام بعدی در روند تکامل تبلیغات دیجیتال، باید ساخت بستری نوین برای به حرکت در آوردن بازاریابان در حرفه خود و توسعه آن باشد. نباید انتظار داشت که تکنولوژی فقط در عرصه تلویزیون محدود شود. اگر پیشرفت تکنولوژی بازده بیشتری را در راستای اهداف فعلی خود تولید کند و تنها منجر به تجارت بیشتر و همچنین درگیری عمیق‌‌تری با مشتریان شود، فقط می‌تواند به وعده خود در داشتن درآمد‌های آنلاین حاصل از برنامه‌های تلویزیونی عمل کند. خوشبختانه گرایش‌های متفاوتی در روند رشد دیده می‌شود.

در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد این تغییرات خواهیم بود:

1. روی کار آمدن اتوماسیون‌ها: اگر به جای این همه برنامه‌ریزی‌های دستی که نیاز به صرف زمان، هزینه و منابع انسانی زیادی دارد، تکنولوژی بتواند تبلیغات هوشمند یا خودکاری را عرضه کند، می‌تواند صرفه‌جویی بسیاری از این هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد. یک تبلیغ هوشمند می‌تواند مستقیماً هدف را نشانه‌گیری کند و سوددهی بالایی داشته باشد، مثلاً می‌توان به جای یک تبلیغ عمومی حربه‌ای سوار کرد که در هر منطقه از تبلیغی بهره‌مند شویم که با فرهنگ و آداب آنجا سازگاری داشته باشد.

 اتوماسیون یا مجهز شدن به سیستم‌های خودکار می‌تواند برگ برنده‌ای برای سازندگان صفحات وب محسوب ‌شود. تبلیغات برنامه‌ریزی شده به این معنی نیست که سازندگان لیست قیمت موجودی‌های خود را به میزان بالاترین پیشنهادها برسانند، بلکه به این معنی است که دسترسی مشتریان را به کمک بستری که تکنولوژی می‌تواند فراهم کند آسان کرده و در عین حال برچسب قیمت واقعی محصول، برای عرضه روی آن انتخاب شود. هدف از تبلیغات برنامه‌ریزی شده در حقیقت اتوماسیون یا انجام امور بدون هدررفت نیروی انسانی است نه مزایده.

نتیجه گیری: تکنولوژی‌های سطح بالاتر برای تکمیل و افزایش قدرت نوآوری‌های بشر به کار گرفته می‌شوند. این تکنولوژی می‌تواند از انجام کارهای تکراری و هدررفت زمان افراد جلوگیری کند.
  1. اکوسیستم‌های باز موفق‌ترند. سال‌ها، صنعت تبلیغات برای مدیریت و اجرای تبلیغات آنلاین از بازاریابان تقاضای ارتباطات چند جانبه با بیش از 40 تاجر را داشت. این مانعی بزرگ برای سرمایه‌گذاری دیجیتال است؛ چراکه به جای ارزش بیشتر، کار بیشتری برای سازمان‌ها و بازاریاب‌ها تولید می‌کند. چنین سیستم‌های بسته‌ای که بازاریاب‌ها را وادار به اتصال کارهای جسته و گریخته‌ شرکت‌ها می‌کند درنهایت شکست خواهند خورد و تنها تعداد اندکی از اکوسیستم‌های بازی که شرکت‌ها از آن ها استفاده می‌کنند، توانایی پاسخگویی به سازمان‌ها را دارند.
  2. تلفن همراه می‌تواند محرکی مؤثر برای فروش بازاریاب‌ها شود. سازمان تبلیغات ملی گزارش کرده است که تا سال 2016 حدود 50 درصد تبلیغات دیجیتال دارای چند صفحه نمایش خواهند بود. ما اکنون این روند را در تجارت خود با حدود 45 درصد کل مشتریانی که دارای تبلیغات با چند صفحه نمایش هستند، مشاهده می‌کنیم. نوآوری‌ها و تکنولوژی‌هایی با قابلیت‌های جدید و استفاده‌های نوین از داده‌ها که به بازاریاب‌ها در به‌دست آوردن تصویری از مشتری از میان کل این رسانه‌ها کمک می‌کند، این حرکت را هدایت می‌کند؛ چراکه نهایتاً استراتژی استفاده از این صفحات است که منجر به بیشترین بازدهی برای بازاریابان می‌شود.
  3. تبلیغات سهم بیشتری از هزینه‌ها را نسبت به قبل به خود اختصاص می‌دهد. تبلیغ در وب‌ها رونق بسیاری خواهد ‌یافت. با وارد شدن اتوماسیون به کار، فرصتی دوباره برای سازمان‌ها و بازاریاب‌هایی که خلاقیت بیشتری به خرج دهند ایجاد خواهد یافت. در این حال فرصت برای صنعتی ایجاد خواهد شد که کاری فراتر از بنرها و تبلیغات دیواری داشته باشد. این حرفه پیچیده‌‌تر از حرفه‌های قبل خواهد شد و کنترل آن هم راحت‌تر خواهد بود.
  4. همگرایی در عملکردها می‌تواند منجر به ایجاد یک استراتژی شود. متخصصان تکنولوژی، کارگردانان خلاق هنر و تهیه‌‌کنندگان این حرفه دیگر نمی‌توانند جدا از هم کار کنند. با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مصرف‌کننده که اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس است، بازاریابی، پردازش داده‌ها و مهارت‌های تکنولوژی باید با هم هماهنگ شوند، چنانچه این همگرایی سرعت یابد، تجارت‌های جامع و یکپارچه‌‌تری ظاهر خواهد شد و رقابت‌ها با کیفیت‌تر می‌شوند.

بدون‌شک این تغییرات بزرگ در صنعت منجر به شفاف‌تر شدن روابط بین برندهای معروف و مشتریان شده و قیمت کالاها بر اساس ارزش‌های واقعی آن ها تعیین می‌شود.

منبع : شبکه شارا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi