1

معرفی و نقد و بررسی بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2

  • کد خبر : 32697
  • 24 مهر 1397 - 11:43
معرفی و نقد و بررسی بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2

معرفی و نقد و بررسی بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2 یکی از برترین بازی های نسل هشتم را در این نوشتار تقدیم علاقه مندان بازی های ویدئویی می کنیم.

معرفی و نقد و بررسی بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2 یکی از برترین بازی های نسل هشتم را در این نوشتار تقدیم علاقه مندان بازی های ویدئویی می کنیم.
کمپانی راکستار(rockstar) را می توان بزرگ ترین سازنده ی عناوین جهان ازاد در تاریخ دانست. ناشری که در سال ۱۹۹۸ به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت عظیم تیک تو(take two) تاسیس شد و از ان تاریخ تا به امروز، ناشر برخی از برجسته ترین و برترین عناوین بازیهای ویدیویی تاریخ دنیا در سبک open world بوده است. از انتشار grand theft auto III که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان انقلابی ترین بازی جهان ازاد تاریخ به شمار می رود گرفته، تا بازی بسیار خلاقانه و متفاوت bully و همچنین برجسته ترین بازی در دنیای وسترن یعنی red dead redemption. تا نسخه پنجم سری grand theft auto که توانست به عنوان پرفروش ترین اثر در دنیای سرگرمی نام خود را در تاریخ بازیهای ویدیویی ماندگار سازد. خط مشی و رویه اصلی این شرکت، بیشتر تمرکز بر روی کیفیت عناوین داشته تا کمیت، به همین دلیل است که حداقل سه-چهار سال بین انتشار دو بازی این شرکت فاصله است. اکنون و پس از گذشت پنج سال از عرضه grand theft auto v, تا چندین روز دیگر جهان شاهد انتشار جدیدترین بازی این شرکت خواهد بود. نسخه دوم بازی به شدت موفق و پرفروش red dead redemption. عنوانی که در سال ۲۰۱۰ متولد شد و در آن سال، علاوه بر توفیق بسیار در زمینه فروش، توانست عنوان بهترین بازی سال را از دید بسیاری از منتقدان کسب کند. فروش نسخه اول red dead redemption بر اساس اخرین امار اعلام شده، از مرز ۲۵ میلیون نسخه نیز گذشته است. اگر این بازی برای نسل هشتم نیز منتشر می شد، فطعا این رقم بسیار بالاتر می رفت. اما به هر حال راکستار تصمیم گرفت به جای ساختن نسخه نسل هشتمی red dead redemption, تمرکز خود را بر روی نسخه دوم این سری بگذارد. با پیش نمایش بازی Red Dead Redemption 2 همراه ما باشید.

Red dead redemption 2

زمان وقوع اتفاقات داستانی بازی قبل از نسخه ی اول بازی است. بازی در سال ۱۸۹۹ جریان دارد. غرب وحشی به پایان دوران خود نزدیک می شود. با یکپارچگی بیشتر مردان قانون و کلانتر ها و همچنین سخت گیری بیشتر قوانین، دار و دسته های گانگستری هر روز کمتر و کمتر می شوند و مردان قانون، در حال تعقیب و از پای در اوردن اخرین یاغیان و راهزنان و گانگسترها هستند. هر کس از این خلافکاران خود را تسلیم نکند، کشته خواهد شد و بدین ترتیب، شرایط برای گروه های گانگستری بسیار سخت شده است.

ارتور مورگان( Arthur Morgan ) و ون در لیند( van der linde) و دار و دسته شان در صدد انجام سرقتی بزرگ هستند. اما مانند همیشه هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رود و سرقت با مشکل مواجه می شود. بعد از این افتضاح بزرگ. ارتور مورگان و ون در لیند و گروهشان مجبور به فرار می شوند در حالی که ماموران ایالتی و جایزه بگیران خبره و طماع از سرتاسر غرب وحشی در تعقیب انها هستند. اکنون این گروه از گانگستر ها، باید از کاروان ها دزدی کنند، از مغازه ها سرقت کنند و به بانک ها و محموله های بزرگ دستبرد بزنند و با نیروهای قانون و شکارچی بگیران که به سختی در صدد پیدا کردن و دستگیری انها(مرده یا زنده) درگیر شوند. در این شرایط اختلافات درون گروهی و مشکلات مختلف و همچنین چند دستگی اعضای گروه، باعث می شود که این گروه بزرگ با خطر فروپاشی مواجه شود. اکنون ارتور مورگان انتخاب سختی را پیش رو دارد.  او یا باید انچه به سود خود است انتخاب کند و منافع شخصی را به منافع گروه ترجیح دهد، یا در کنار گروهی که او را بزرگ کرده اند و به نوعی خانواده او محسوب میشوند باقی بماند.

همچنین بنابر شنیده ها، به طور قطع ما درگیری بزرگ در شهر blackwater که موجب دستگیری حان مارستون شد را هم شاهد خواهیم بود. درگیری بسیار شدید که به استناد به جملاتی از نسخه ی اول موحب کشته شدن ۳۷ نفر شد که از این ۳۷ نفر، ۱۵ نفر ماموران ایالتی و جایزه بگیران بودند. لازم به ذکر است که در red dead redemption 2, ما شاهد حضور جان مارستون جوان نیز خواهیم بود که یکی از اعضای گروه ون در لیند به شمار می رود. البته سازندگان اطلاعات بیشتری در خصوص جان مارستون منتشر نکرده اند و برای درک بهتر نقش او در داستان Red Dead Redemption 2 , باید تا زمان عرضه این بازی صبر کنیم.

دوئل ها همچنان یکی از بخش های اصلی گیم پلی بازی محسوب می شوند. باید دید سازندگان چه تغییراتی قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی در این بخش ایجاد کرده اند.

داستان بازی بسیار جذاب به نظر می رسد. با توجه به این که که مفاهیمی چون بقا، وفاداری، خیانت و انتقام نقش پررنگی را در ان ایفا می کنند و بازی پیش درامدی بر نسخه ی قبلی محسوب می شود. البته در نسخه قبلی در هیچ قسمتی شاهد شنیدن اسم ارتور مورگان نبودیم بنابراین شخصیت ارتور کاملا جدید محسوب می شود. هر چند برخلاف بخش های دیگر، در مورد بخش داستانی به جزء اطلاعات بالا، اطلاعات خاص دیگری توسط سازندگان منتشر نشده است و راکستار سعی در تازه و جذاب نگه داشتن بخش داستانی بازی کرده است. اما با توجه به داستان نسخه قبل، و شناختی که از راکستار داریم، به احتمال فراوان بازهم شاید روایت داستانی فوق العاده جذاب با تعلیق بالا خواهیم بود که در کنار گیم پلی بی نظیر و گرافیک خارق العاده، می تواند یکی از دلایل همراهی بازیبازان تا پایان بازی باشد

همانطور که قطعا به خوبی می دانید، red dead redemption عنوانی سوم شخص است که گیم پلی ان به طور کامل بر اساس دنیای غرب وحشی یا چیزیکه به ان وسترن هم می گوییم ساخته شده است. همانطور که احتمالا میدانید، گان پلی بازی بسیار به گان پلی max Payne 3 شباهت دارد(البته از جهات مختلف کاملا بهبود یافته و بهینه تر شده است). اگر بازی max Payne 3 را تجربه کرده باشید، به خوبی می دانید چقدر گیم پلی بازی در بخش تیراندازی لذت بخش و جذاب طراحی شده بود. در کنار گان پلی با کیفیت، هوش مصنوعی قابل قبول و فیزیک مناسب شخصیت ها، موجب شد در سال ۲۰۱۲ مکس پین ۳ یکی از لذت بخش ترین گیم پلی ها را ارائه دهد. مکانیزم کلی گیم پلی مکس پین ۳، در بازی grand theft auto v نیز استفاده شد که در انجا نیز نتیجه بسیار راضی کننده بود. حال راکستار اعلام کرده است که هسته و اساس گیم پلی red dead redemption, همان هسته و اساس گیم پلی بازی max Payne 3 است. این مسأله که حتی به خودی خود جذاب و راضی کننده است را در کنار گان پلی بازی در دنیای غرب وحشی بگذارید تا انتظاراتتان بیشتر از پیش شود.

بیش از ۵۰ سلاح مختلف در بازی وجود دارند که بازیبازان می توانند با استفاده از آنان گیم پلی لذت بخشRed Dead Redemption 2 را تجربه کنند. از انواع شاتگان (shotgun)، رولور (revolver) و… گرفته تا حتی سلاح هایی دوربین دار و تک تیر. در کنار انواع سلاح های مرسوم در دنیای وسترن که در این بازی در دسترس است، احتمالا امکان استفاده از انواع maching gun های بزرگ نیز وجود خواهد داشت که البته این سلاح های سنگین و قدرتمند ثابت هستند و در بعضی مناطق و قسمت های خاص یافت می شوند. در مورد تنوع سلاح ها هم باید گفت ۵۰ سلاح مختلف عدد کاملا راضی کننده ای است. به خصوص اگر این نکته را در نظر بگیرید که نسخه اول red dead redemption, به اضافه بسته های الحاقی، مجموعا دارای ۳۶ سلاح بود. یکی از سوالاتی که بسیاری از بازیبازانی که مشتاقانه منتظر این عنوان هستند(و شاید سوال برخی شما دوستان عزیز هم باشد)، این است که ایا ارتور مورگان به مانند بازی grand theft auto v می تواند یک اسلحه خانه کامل را همراه داشته باشد و بدون محدودیت میتواند سلاح حمل کند، یا به مانند بازی max Payne 3, تعداد سلاح های حمل شده کامل واقع گرایانه خواهند بود. جواب این است که تعداد سلاح های قابل حمل در ان واحد مانند بازی max Payne 3 محدود است. اما نه به ان شدت و محدودیت مکس پین ۳ ارتور می تواند دو سلاح بزرگ(یا یک کمان و یک سلاح بزرگ)، دو سلاح کمری(شامل تپانچه ها و رولور ها و…)، یک چاقو، یک طناب(کمند برای گیر انداختن انسان ها و حیوانات و کاربرد های مختلف دیگر) و تعداد مشخصی وسایل پرتابی(احتمالا شامل دینامیت و نارنجک و…) را حمل کند. همچنین تمامی سلاح های ارتور مورگان بر روی بدن او و دور لباسش قابل مشاهده هستند و هر سلاح جای مشخصی از لباس اورا اشغال کرده است. همچنین همانطور که احتمالا به خوبی می دانید، ارتور می تواند از دو سلاح در دو دست خود به صورت همزمان استفاده کند. در کل سازندگان تلاش کرده اند علاوه بر واقع گرایانه بودن و پویایی بی نظیر جهان بازی و شخصیت ها، جزئیات مربوط به گیم پلی هم بسیار واقع گرایانه و منطقی طراحی شوند.

هسته گان پلی و محدودیت در حمل سلاح ها تنها نکات و ویژگی‌های مورد استفاده و برداشت شده Red Dead Redemption 2 از بازی max Payne 3 نیستند. بلکه دوربین هنگام کشتن(kill cam) هم در این نسخه وجود دارد. برای ان دسته از عزیزانی که ممکن است با این قابلیت اشنایی نداشته باشند باید عرض کنم که حالت kill cam کاربرد های مختلفی دارد و برای مثال در مکس پین سه، پس از درگیری با تعدادی از دشمنان و هنگام کشتن اخرین دشمن، دوربین بازی صحنه مرگ او را به صورت سینمایی و زییا و با جزئیات نشان می داد. در Red Dead Redemption 2 هم حالت kill cam کاملا مشابه max Payne 3 طراحی شده است و سکانس پایانی هر درگیری و نبرد را، به شکلی خاطره انگیز، جذاب و دیدنی به بازیبازان نشان می دهد. البته این سیستم یکسری جزئیات ریزتر هم دارد مثلا اگر در طول بازی بیشتر مشغول انجام کارهای غیر قانونی مثل سرقت و دزدی بوده اید و انتخاب اول شما در مواجه با دشمنان مختلف کشتن دشمن یا دشمنان بوده است، صحنه های نشان داده شده در kill cam خشن تر بوده شاهد خون و دل و روده بیشتری خواهید بود!!! از طرف دیگر اگر تصمیماتی شرافتمندانه و قهرمانانه و متعادل اتخاذ کرده باشید، صحنه های kill cam خشونت کمتری خواهند داشت.

سرقت و دزدی از جمله مهم ترین فعالیت های گروه های گانگستری به شمار می رود. باید دید همراهان ارتور چه نقشی را در این سرقت ها ایفا می کنند.

صحبت از روند بازی و اتخاذ تصمیم ها و روش های مختلف در بازی شد، خوب است نگاهی هم به ماموریت های اصلی،فرعی،فعالیت های جانبی و … بیاندازیم. راکستار هیچگونه اطلاعاتی درمورد تعداد مراحل اصلی و فرعی، یا زمان مورد نیاز برای تکمیل این فعالیت ها منتشر نکرده است(که کاملا هم عقلانی به نظر می رسد)، اما شواهد دقیق حاکی از ان است که Red Dead Redemption 2 , بزرگ ترین، پویا ترین، واقع گرایانه ترین و عمیق ترین جهان را در بین بازی های راکستار دارا خواهد بود(اگر نگوییم بین تمامی بازی ها). منابع مختلف گزارش داده اند بخش داستانی بازی بسیار طولانی است و تعداد بسیار زیادی فعالیت های جانبی و مراحل فرعی در جای جای نقشه ی بازی برای انجام دادن وجود دارد. مراحل و فعالیت هایی که جدا از خط اصلی داستانی، صدهاساعت می توانند بازیبازان را سرگرم سازند. از کارهایی مانند ماهی گیری گرفته، تا برخی بازی ها و مسابقات دوستانه و گاهی هیجان انگیز و ده ها نوع فعالیت دیگر که بازیبازان می توانند وقت خود را با انجام این فعالیت ها سپری کنند. همچنین بنابر گفته سازندگان و برخی منتقدان که موفق به تجربه ی چند ساعته ی بازی شده اند، مراحل فرعی بسیار با جزئیات و دقیق طراحی شده اند و صرفا به کشتن چندین نفر و یا انجام کاری خاص محدود نمی شوند بلکه  مراحل فرعی یا اصطلاحا side quest, دارای شخصیت هایی کار شده و پرورش یافته و خط داستانی قابل قبول مختص خود هستند. این مسأله باعث می شود تا حد زیادی از یکنواختی مراحل فرعی(که بزرگترین مشکل تمامی عناوین جهان ازاد محسوب می شود) جلوگیری شود و این مراحل را برای بازییازان همچنان جذاب نگه دارد. همچنین مراحل فرعی و فعالیت های جانبی تنوع بسیار بالایی دارند که این مسأله می تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد.

علاوه بر انجام ماموریت ها و مراحل داستانی و فرعی با شکل و شمایل استاندارد و معمول، بخش قابل توجهی از Red Dead Redemption 2 , مربوط به سرقت، زورگیری و همچنین دزدی از کاروان ها و قطارهای بزرگ و البته دستبرد زدن به بانک هاست. فعالیت هایی که بهترین منابع و سریعترین راه حل برای به دست اوردن پول در بازی به شمار می روند. البته در این بخش هم ریزه کاری های بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال برای حمله به یک قطار یا کاروان بزرک(هر چه کاروان و محموله بزرگتر تعداد محافظان بیشتر و در نتیجه کار سخت تر خواهد بود) می توانید با دار و دسته ی خود و تعداد زیادی از افراد دست به سرقت بزنید که این کار باعث راحت ترشدن سرقت و بالاتر رفتن احتمال موفقیت می شود اما از طرف دیگر باعث بیشتر شدن تعداد سهم ها شده و طبیعتا پول کمتری به شما می رسد. یا می توانید سختی کار را به جان بخرید تا بتوانید پول و غنیمت های بهتر و بیشتری کسب کنید. انتخاب با شماست.

در مورد دشمنان بازی هم اجازه دهید به نکاتی اشاره کنم. علاوه بر ماموران ایالتی و جایزه بگیران که در به در به دنبال شکار شما هستند، راهزنان، برهی گروه های گانگستری مخالف و گاها مردم عادی بر اساس خط داستانی یا بعضا تصمیم های شما، دشمن شما خواهند بود و شما باید با این افراد مقابله و مبارزه کنید که هر کدام از این برخوردها و درگیری ها، به نوبه خود می تواند جذاب و متفاوت رقم بخورد. صحبت از تصمیمات بازیبازان شد بد نیست نگاهی هم به این بخش بیندازیم. در برخی قسمت ها یا هنگام مواجه با برخی اتفاقات، هم می توانید بدون هیچگونه فرصت گفتگو یا راه حل صلح آمیز، با خشونت و کشت و کشتار مشکل خود را حل کنید، یا اینکه با صحبت، مذاکره و گاها هم پول یا رشوه مشکل خود را از میان بردارید. همچنین بازییاز می تواند به برخی افراد نیازمند در گوشه و کنار بازی مبالغی برای کمک بدهد که البته هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعات خاصی یا مزایایی هم این کار در بر خواهد داشت یا خیر، اما احتمالا بنابر آنچه در عناوینی مانند dishonored 2 دیدیم، با دادن مقداری پول به برخی افراد می توانید اطلاعاتی گاها ارزشمند و مفید را دریافت کنید

شکار از جمله فعالیت های جانبی جالب بازی است. بر اساس گفته های راکستار، بخش شکار بازی چالش برانگیز و واقع گرایانه طراحی شده تا به خوبی بتواند حس و حال شکار را به بازیبازان منتقل کند.

صحبت از راه حل های بدون خونریزی و کشت و کشتار شد، بد نیست به قابلیتی جدید در Red Dead Redemption 2 نیز اشاره کنم. در این بازی می توانید از طریق جنگ تن به تن و یا حتی تیراندازی مستقیم به سلاح دشمنان، سلاح انان را از دستشان بپرانید ایا این که مسقیما انهارا بشکنید. در برخی قسمت ها که شاید ترجیح دهید طرف مقابل را نکشید یا مراحلی که باید فردی را دستگیر کنید و باید اورا زنده تحویل دهید، با شکستن سلاح انها، دشمنان به نوعی خلع سلاح شده و چاره ای جز تسلیم شدن نخواهند داشت. این امکان می تواند علاوه بر جذابیت های ظاهری و داستانی، در بعضی قسمت ها بسیار موثر واقع شود

امکان بعدی در این بازی وجود مکانیزم “شاهدان عینی” است. چیزی که در نسخه اول هم وجود داشت و اگر هنگام انجام کاری خلاف قانون مانند دزدی یا قتل، فردی شما را ببیند،  او پیش ماموران رفته و شما را لو می دهد.در نسخه اول می توانستید شاهد یا شاهدان را تعقیب کنید و سپس یا انهارا بکشید و یا به انان حق السکوت بدهید. اما در این نسخه گزینه های پیش روی بازیبازان بیشتر شده است. شما می توانید یا شاهد را بکشید، یا با تیر هوایی و تهدید لفظی یا عملی اورا بترسانید، به او رشوه بدهید و کارهای دیگر. در این قسمت هم انتخاب با شماست که ایا ارتور مورگان در دستان شما به یم ماشین کشتار و قاتلی خونخوار تبدیل خواهد شد که به هر قیمتی به هدف خود می رسد و در این راه از هیچگونه قتل و جرمی هراسان نیست، یا اینکه ارتور مورگان تبدیل به فردی نسبتا ارام و منطقی شود که گزینه اول او همیشه صحبت و مذاکره یا  چک و چانه زدن است و مگر در وقت نیاز، اصلا از  اسلحه استفاده نمی کند. انتخاب با بازیبازان است.

شخصی سازی red dead redemption 2

برویم سراغ بخش شخصی سازی red dead redemption 2 . بگذارید از بخش شخصی سازی مربوط به سلاح ها شروع کنیم. در اوایل مقاله اشاره ای کردم که این بازی دارای بیش از ۵۰ اسلحه خواهد بود که بسیار رقم شگفت انگیزی محسوب می شود. البته فقط از لحاظ تفاوت کلی سلاح ها دست بازیبازان باز نیست بلکه گزینه های متعدد و بسیاری برای شخصی سازی و تغییرات سلاح ها وجود دارند. شما می توانید دسته سلاح، لوله، طرح کلی و شکل و شمایل اسلحه، و ویژگی‌ها و بخش های کلی و جزئی سلاح های خود را بنابر سلیقه و کارایی که مدنظر دارید شخصی سازی کنید. هر کدام از این قسمت ها بر روی اسیب (damage), نرخ و سرعت اتش (fire rate), برد (range) و… تاثیر می گذارند و شما باید براساس روش بازی خود و ترجیح شخصی، سلاح خود را به طور دقیق شخصی سازی کنید. ان طور که به نظر می رسد بازیبازان ساعت ها وقت صرف شخصی سازی در دنیای بزرگ غرب وحشی خواهند کرد.

شخصیت های متعدد و متفاوتی در طول داستان بازی معرفی می شوند که وظایف مختلفی را بر عهده دارند. با توجه به تم غرب وحشی بازی و انجه در داستان نسخه قبل دیدیم، انتظار خیانت و مسائل اینچنینی از طرف شخصیت های نزدیک وجود خواهد داشت.

جزئیات بازی Red Dead Redemption 2

به غیر از شخصی سازی سلاح ها، بازی امکان شخصی سازی گسترده لباس، اسب و دیگر جزئیات را به بازیبازان می دهد. شما می توانید از بین لباس های متعدد لباس مورد نظر و علاقه خود را انتخاب کنید و تغییراتی در ان ایجاد کنید. همچنین برخی امکانات کلی در مورد لباس ارتور وجود دارد. مثلا می توانید آستین لباس های اورا بالا بزنید یا شلوار او را در داخل چکمه اش قرار دهید و یکسری امکانات کلی دیگر. همچنین خالی از لطف نیست که به بخش ساخت و ساز (crafting) بازی هم نگاهی بیاندازیم. در red dead redemption 2, بازیبازان امکان ساخت برخی سلاح های هاص و ویژه و همچنین برخی آیتم ها مانند کوکتل مولوتف را خواهند داشت. البته سازندگان اطلاعات زیادی در مورد بخش crafting بازی ارائه نداده اند و به توضیحات کلی بسنده کرده اند. احتمالا شاهد سوپزایزهایی نیز در این بخش خواهیم بود.

برویم سراغ مغازه ها، فروشنده ها و مسائلی از این دست. در red dead redemption 2, به مانند تمامی عناوین جهان ازاد، مغازه ها و فروشگاه هایی وجود دارند که شما می توانید در این مغازه ها به خرید و فروش و.کارهایی این چنینی بپردازید. از مغازه های سلاح فروشی و لباس گرفته تا برخی مغازه ها برای خرید نوشیدنی و غذا و حتی مسافرخانه ها و هتل های مختلف. راکستار وعده داده است که در مواردی که بالا به ان اشاره کردم شاهد گستردگی بسیار بسیار بالایی باشیم و گزینه های متعدد و مختلفی مقابل بازیبازان باشد.

و اما قابلیت dead eye, قابلیتی که شباهت قابل توجهی به سیستم bullet time در دیگر بازیها دارد. Dead eye یکی از ارکان گیم پلی red dead redemption 2 به شمار رفته و سازندگان مانور زیادی روی این قابلیت داده اند. این قابلیت خود شامل پنج قسمت است. برای مثال قسمت اول زمان برای شما کند می کند و یا قسمت سوم اجازه می دهد به صورت دستی به هر دشمنی که دوست دارید شلیک کنید. در مراحل و قسمت های بالاتر این سیستم، بنابر گفته سازندگان ارتور می تواند قسمت های حیاتی مثل قلب و مغز و… را نشانه گذاری و به انها شلیک کند.

صحنه ای از قابلیت dead eye بازی که در ان زمان اهسته سپری می شود.

علاوه بر dead eye, دیگر قابلیت به خصوص ارتور eagle eye است. این ویژگی بیشتر هنگام شکار کاربرد دارد و اطلاعاتی مهم از رد پا، بو و… حیوانات را به بازی باز منتقل می کند. البته به نظر نمی رسد این قابلیت در گیم پلی تیراندازی و یا جنگ تن به تن بازی نقش خاصی را ایفا کند.

بد نیست توضیحاتی راجع به مهم ترین همراه شما در طول بازی، یعنی اسب ارتور بدهم. ارتور اسب به‌خصوصی مانند roach اسب گرالت ندارد، بلکه می توانید از بین اسب های مختلف یک اسب را برای ارتور انتخاب کنید. حال می توانید اسب را بدزدید، بخرید یا در مسابقه برنده شوید. به هر شکلی می توانید اسب تهیه کنید. البته ویژگی منحصر بفرد اسب ها در  Red Dead Redemption 2 علاوه بر تفاوت ظاهری، داشتن قابلیت های متفاوت است. برخی نژاد اسب ها در درگیری ها و تیراندازی عملکرد بهتری دارند و مقاوم تر از بقیه اند. نژادی دیگر استقامت بالایی دارد که برای گشت و گذار و ماجراجویی در دنیای بازی مناسب است. و همینطور اسب های دیگر. لازم به ذکر است که اسب ارتور به خاطر دلایلی مانند خستگی، زخمی شدن یا تیر خوردن یا حتی گشنگی و تشنگی ممکن است بمیرد و اگر اسب ارتور بمیرد، نمی توانید دوباره با فشار دادن دکمه ای خاص او را صدا بزنید و او دوباره زنده شود. بلکه باید اسب دیگری برای او فراهم کنید. پس ضروری است که در طول ماجراجویی های دور و دراز خود، از اسب ارتور هم محافظت کنید. اورا تمیز کنید، به او اب و غذا بدهید و او را درمان کنید. بنابر گفته سازندگان هم ارتور و هم بازیبازان از لحاظ احساسی به اسب خود وابسته می شوند تا حدی که هتگام مرگ او، واقعا ممکن است ناراحت شوند.

دنیای بازی Red Dead Redemption 2

و اما درباره ی دنیای بازی…به جرأت می توان گفت Red Dead Redemption 2 , پویا ترین و واقع گرایانه ترین دنیای ساخته شده در بین عناوین ساخته شده تا به امروز دارد. توجه سازندگان به کوچک ترین جزئیات بسسار دیوانه کننده است. ارتور پس از گذشت مدتی بدنش بو می گیرد و باید او را حمام کنید. البته می توانید اینکار را نکنید ولی اگر بدن او بوی بد بدهد، مردم عادی در کوچه و خیابان ها از او فرار می کنند و ممکن است اصلا با او صحبت نکنند. حتی بعضی از مغازه ها و فروشگاه ها به خاطر بوی بد بدن ارتور به او خدمات ارائه نخواهند کرد!!!

دنیای بازی به معنای واقعی کلمه پویا طراحی شده. برای مثال در بازی یکسری ساختمان و بناهای نیمه کاره وجود دارند که در حال ساخته شدن هستند. اگر پس از گذشت مدتی سراغ یکی از این ساختمان ها بروید، در کمال تعحب می بینید که ساختمان تکمیل شده و اکنون در قالب یک مغازه فعالیت می کند و شما می توانید از ان مغازه خرید کنید!!! همچنین با گذشت زمان موی سر و همچنین ریش ارتور مورگان بلند می شود و باز باید تصمیم بگیرید که چگونه مدل مو و ریشی برای ارتور در نظر دارید.

مغازه ها، فروشندگان و افراد مختلفی در سرتاسر دنیای بازی وجود دارند که شما می توانید با انها صحبت کنید، معامله کنید یا حتی اطلاعاتی راجع به برخی مسائل و ماموریت ها از آنها دریافت کنید.

بر طبق گزارش افرادی که موفق به تجربه بازی شده اند، NPC ها رفتاری کاملا طبیعی داشته و بر اساس رفتار و اعمال شما، پاسخ نشان می دهند و به کارهای مثبت و منفی شما جواب می دهند. همچنین در این دنیای بزرگ و گسترده، مناطق مخفی وجود دارد که بازییازان با کمی تلاش و صرف وقت، می توانند این مکان ها را پیدا کنند و از راز و رمز این مکان ها سردر بیاورند. همچنین از هر حیوانی یک نوع حیوان افسانه ای وجود دارد که شما با شکار انها می توانید علاوه بر کسب پول، با استفاده از پوست و چزم انها، لباس های کم نظیری بزای خود تهیه کنید. در کل به نظر می رسد شاهد دنیایی عظیم، عمیق و بسیار پویا و جذاب باشیم که بسیار تعامل برانگیز عمل خواهد کرد.

همچنین ارتور برای زنده ماندن احتیاج به خوردن غذا دارد و اگر به او غذا ندهید تحلیل می رود و به شدت خسته می شود و حتی وزن کم می کند. اگر از طرف دیگر زیاد به او غذا بدهید چاق شده و یا اضافه وزن پیدا می کند. البته این چاقی و لاغری فقط ظاهری نیست بلکه بر روی گیم پلی نیز تاثیر می گذارد. برای مثال اگر ارتور اضافه وزن داشته باشد استقامت کمتری خواهد داشت و هنگام دویدن خیلی زود خسته خواهد شد، اما از طرف دیگر اگر بدنی اماده داشته باشد، می تواند مسافت بیشتری را بدون خستگی پشت سر بگذارد. در کل می توان گفت به نظر نخی رسد راکستار تمام تلاش خود را برای ساخت واقع گرایانه ترین و تعاملی ترین حخهان در بازیهای open world به کار بسته است.

در مورد گرافیک بازی حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد. چون به استناد به تریلر ها و همچنین سخنان افرادی که موفق به تجربه بازی شده اند، کیفیت تکسجر ها فوق العاده هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین به نظر می رسد در بخش سایه زنی و  نورپردازی هم شاهد یک شاهکار باشیم. البته باید تا زمان انتشار بازی و تحربه ان صبر کرد، اما اینطور به نظر می رسد راکستار بار دیگر در زمینه گرافیک دست به کار بزرگی زده و شاهد یکی از برجسته ترین گرافیک هایذ هنری نسل هشتم خواهیم بود. تنها موردی که می تواند نگران کننده باشد احتمال افت فریم های گاه و بیگاه است که البته امیدوارم در بازی به کمترین حد ممکن وجود داشته باشند. البته باز برای قضاوت نهایی باید تا تجربه ی این بازی صبر کرد

ایا red dead redemption 2 می تواند تبدیل به برجسته ترین بازی open world تاریخ شود؟؟؟

سخن پایانی:

Red dead redemption پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یکی از برترین بازی های نسل هشتم و حتی تاریخ دارد. گیم پلی جذاب، گرافیک هنری خارق العاده، دنیایی فوق العاده عظیم،غنی و پویا، همه و همه نشان دهنده ی اپتانسیل بسیار بالای این بازی برای تبدیل شدن به‌عنوانی موفق هستند. زمان زیادی به عرضه این بازی نمانده است و امیدوارم که Red Dead Redemption 2 بتواند انتظارات را براورده سازد.

منبع: گیمفا

این مطلب را هم بخوانید: بازی FIFA 19 و نقد و بررسی آن | فوتبال واقعی اینجاست!

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi