0

مشاور بازاریابی کیست؟ و چه‌کارهایی انجام می‌دهد؟

  • کد خبر : 5117
  • 01 تیر 1395 - 8:41
مشاور بازاریابی کیست؟ و چه‌کارهایی انجام می‌دهد؟

مشاور بازاریابی فردی است تجربه کار و فعالیت عملی در حوزه‌های مختلف بازاریابی، جمع‌کردن کمپین های بازاریابی و تبلیغات برای شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین اجرای آن‌ها با کمترین بودجه و همچنین بودجه‌های بسیار بزرگ را شاهد بوده، قادر به کمک به مشتریان و مراجعین به خودش باشد

#مشاور_بازاریابی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد، تا حدودی ممکن شده و این موضوع موجب سردرگمی برای کسانی است که به دنبال چنین شغلی بوده یا در پی کسب خدمات مشاوره می‌باشند. اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته و حوزه کاری، از یک مشاور بازاریابی، تصوری در حد کار کردن در یکی از دپارتمان‌های بزرگ مثلاً برندهای معتبر و بزرگ مصرفی و ارائه ایده‌های تبلیغاتی را در نظر دارند که درواقع می‌توان گفت بسیار متفاوت از وظایف و شغل یک مشاور بازاریابی در یکی از این شرکت‌ها است.

اغلب مشاوران بازاریابی پس از کار و فعالیت و کسب تجربه‌ای ۱۰ تا ۱۵ ساله در حوزه بازاریابی، که چیزی معمول و منطقی به نظر می‌رسد، به این عنوان شغلی دست پیدا می کنند. درواقع می‌توان گفت این شغلی نیست که هرکسی بتواند بلافاصله پس از خارج شدن از دانشگاه به آن دست یابد. نکته اصلی در این رابطه این است که فرد مشاور باید بتواند تبدیل به یک کارشناس بی طرف شود که یک شرکت برای پرداختن به موضوعات و مسائل خاص بتواند از آن استفاده کند. در این صورت است که فرد مشاور می‌تواند بلافاصله پس از مطرح‌شدن مسئله به عمق آن نفوذ کرده و جزئیات آن را تحلیل کند که بدون درگیر بودن در جنبه‌های مختلف بازاریابی و فروش ممکن نیست.

به عبارت دیگر مشاور بازاریابی فردی است تجربه کار و فعالیت عملی در حوزه‌های مختلف بازاریابی، جمع‌کردن کمپین های بازاریابی و تبلیغات برای شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین اجرای آن‌ها با کمترین و محدودترین بودجه و همچنین بودجه‌های بسیار بزرگ و گسترده را شاهد بوده باشد و قادر به کمک به مشتریان و مراجعین به خودش برای بهره‌برداری مثبت از ریال به ریال بودجه خودشان باشد.

مهم‌ترین تفاوت بین یک بازاریاب استخدام‌شده در یک شرکت و یک مشاور بازاریابی تنوع نوع فعالیت این دو فرد است. یک مشاور در چندین و چند شرکت مختلف به‌طور هم‌زمان کار و فعالیت دارد که این شرکت‌ها می‌توانند شامل شرکت های عرضه‌کننده انواع طلا و جواهر لوکس تا شرکت های ارائه‌کننده نرم افزارهای پیشرفته باشند. ممکن است یک فرد که در یک آژانس بازاریابی و تبلیغات مشغول به فعالیت است، هم‌چنین تنوع شغلی و کاری را هم داشته باشد. اما به‌طور مستقیم کار کردن با هر یک از این شرکت ها موجب به دست آوردن تصویری کامل‌تر و دقیق‌تر از کل بازار آن کسب‌وکارها می‌شود.

یک مشاور بازاریابی یک فرد کاملاً حرفه‌ای و بامهارت است که قدرت درک و تحلیل عوامل انگیزشی مصرف کنندگان و چگونگی استفاده از استراتژی ها برای رشد هر کسب‌وکاری را دارا می‌باشد.

برخی از مردم آژانس‌های تبلیغاتی را با مشاوران بازاریابی به‌اشتباه می‌گیرند، با فرض این که مشاوران بازاریابی همان کارها و خدمات آژانس‌های تبلیغاتی را اما به‌صورت مستقل و انفرادی ارائه می‌کنند. با این وجود با این که این دو عملکردی مکمل یکدیگر دارند، ولی تفاوت‌های بسیار زیادی بین این دو می‌باشد. اگر شما بدانید که چه پیامی را باید به تبلیغ بگذارید، مطمئناً سراغ یک آژانس تبلیغاتی برای تهیه تبلیغات می‌روید. چرا که آن‌ها تیم های اجرایی واقعاً خلاقی متشکل از کارگردانان هنری، نویسنده و طراحان گرافیک در اختیاردارند که به شما کمک می‌کنند تا پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک کمپین تبلیغاتی یا یک تبلیغ تلویزیونی نو ارائه کنید. در مقابل یک مشاور بازاریابی، شخصی است که به یک کسب‌وکار چگونگی ارتباط و تعامل با مشتریان و بازار فعلی خودش را معرفی کرده و در این رابطه راهکار می‌دهد. علاوه بر این، مشاور بازاریابی در تعیین این موضوع که غیر از بازار فعلی و شناخته‌شده دیگر چه گروهی از مصرف‌کنندگان ممکن است نسبت به استفاده از محصول یا خدمت ترغیب شده و این که چگونه می‌توان بازار موجود را توسعه داد، نیز کمک می‌کنند. وی با نگاه کردن و بررسی طرح بازاریابی فعلی و سپس استفاده از ابزارهای تحلیلی و در نظر گرفتن پتانسیل بازار استراتژی را برای دستیابی به اهداف بزرگ‌تر ارائه می‌نماید. مشاور در طی این فرایند، پایبندی به مأموریت شرکت را تضمین کرده و میزان موفقیت را از طریق بررسی نتایج در حین اجرا یک طرح بازاریابی استراتژیک اندازه‌گیری و گزارش می‌کند.

شما به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، اگر:

– می‌خواهید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

– نیاز به تعیین اهداف به‌خوبی تعریف‌شده دارید.

– نیاز به یک طرح منسجم بازاریابی استراتژیک دارید.

– در نظارت بر معیارهای کلیدی به منظور اندازه‌گیری میزان موفقیت به کمک نیاز دارید.

– در تعیین معیارهای کلیدی شک دارید (ترافیک روزانه مشتریان یا مراجعین، نرخ تبدیل مراجعه‌کننده به مشتری، تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی، تماس های دریافتی، حاشیه سود).

خواهان بهبود روابط و میزان وفاداری با مراجعین و مشتریان فعلی هستید.

– تمایل به ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان جدید دارید.

منبع: شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=5117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi