0

ابزارهای مدیریت وفاداری مشتریان

  • کد خبر : 5039
  • 29 خرداد 1395 - 8:17
ابزارهای مدیریت وفاداری مشتریان

ابزارهای مدیریت وفاداری موجب افزایش درآمد و سود کسب و کار از راه نگهداری بهتر مشتریان، کارکنان و سرمایه‌گذاران می‌شوند. برنامه‌ وفاداری، روند وفاداری گروه‌های یادشده را بررسی می‌کند. همچنین دلایل اصلی کم شدن وفاداری این گروه‌ها را شناسایی و روش‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

#ابزارهای_مدیریت #دانستنی #بیشتر_بدانیم

ابزارهای مدیریت وفاداری موجب افزایش درآمد و سود کسب و کار از راه نگهداری بهتر مشتریان، کارکنان و سرمایه‌گذاران می‌شوند. برنامه‌ وفاداری، روند وفاداری گروه‌های یادشده را بررسی و اندازه‌گیری می‌کند. همچنین دلایل اصلی کم شدن وفاداری این گروه‌ها را شناسایی کرده و روش‌هایی را برای بازگرداندن این گروه‌ها و افزایش وفاداری آن‎ها پیشنهاد می‌کند.

در مدیریت وفاداری مشتریان، نتایج مالی به تغییر نرخ وفاداری، ارتباط داده می‌شود و فرض بر این است که تغییرات کوچک در نرخ وفاداری منجربه تغییراتی بزرگ در عملکرد شرکت و سودآوری آن خواهد شد.

متدولوژی

برای اجرای برنامه جامع مدیریت وفاداری، باید این امور را انجام ‎دهید:

به طور منظم سطوح وفاداری مشتریان خود را از راه بررسی نظریات آن‎ها و داده‌های رفتاری، مورد ارزیابی قرار دهید. اثربخش‌ترین رویکردها، بین رضایت مشتریان و وفاداری آنان، تمایز قائل می‌شوند. بر این اساس شرکت‌ها معمولاً از مشتریان خود می‎پرسند که چگونه سازمان را به دیگران معرفی و توصیه می‌کنند؟ همچنین از کارکنان خود می‎پرسند که آیا سازمانشان ارزش وفادار بودن آن‎ها را دارد یا خیر؟

سطوح وفاداری مشتریان خود را با رقبا مقایسه کنید.

ابعاد عملکردی را که برای مشتریان و کارکنان مهم تلقی می‌شود مشخص کرده، به گونه منظم آن‎ها را مورد بررسی قرار دهید.

بازخوردها را به گونه‎ای سیستماتیک دریافت و در داخل سازمان از آن‎ها استفاده کنید.

هدفهای وفاداری و نرخ نگهداری مشتریان را تعیین و در برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌بندی‌های شرکت لحاظ کنید.

به منظور کاهش نرخ عدم وفاداری مشتریان و کارکنان برنامه‌هایی جدید طراحی و اجرا کنید.

مطالب مرتبط  الزامات اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری

با صرف هزینه در کوتاه‌مدت، سیاست‌هایی را برای ایجاد وفاداری بلندمدت مشتریان اندیشه کنید؛ مانند ارائه تخفیف یا خدمات اضافی به مشتریان جدید.

عوامل مؤثر در وفاداری تأمین‌کنندگان و سرمایه‌گذاران خود را بررسی و کنترل کنید.

 کاربردهای متداول

برنامه‌های مدیریت وفاداری، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا:

با مشتریان خود که در سودآوری شرکت بیشترین سهم را دارند روابطی پایدار ایجاد کنند.

به واسطه بیشتر توصیه شدن شرکت توسط مشتریان و کارکنان به دیگران، سود بیشتری به دست آورند.

کارکنانی را که دارای مهارت، دانش و ارتباطات مورد نیاز سازمان هستند، جذب کنند.

بهره‌وری را بهبود داده، هزینه‌های آموزش و استخدام را کاهش‎دهند.

منافع و انرژی کارکنان، مشتریان، عرضه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران را در چرخه‌ای تقویت شونده به جریان اندازند.

عملکرد مالی بلندمدت و ارزش شرکت را بهبود بخشند.

منبع: چهارراه تبلیغات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: / 5. تعداد امتیازات:

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=5039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.