0

روش یافتن ایرادات خودرو به زبان ساده (2)

  • کد خبر : 4280
  • 23 می 2016 - 8:11
روش یافتن ایرادات خودرو به زبان ساده (2)

در بخش نخست تعدادی از عیوب و ایرادات موجود در خودرو و روش یافتن و علل بوجود آمدن آن ها را بیان نمودیم؛ در این بخش نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

#بیشتر_بدانیم #دانستنی #خودرو

در بخش نخست تعدادی از عیوب و ایرادات موجود در خودرو و روش یافتن و علل بوجود آمدن آن ها را بیان نمودیم؛ در این بخش نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مشکل: از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شود.

توضیح مشکل: هرگاه که رو به جلو و یا عقب شروع به حرکت می کنید، صدای جیغی از خودرو به گوش می رسد. با رانندگی بیشتر، این صدا بیشتر می شود. در حالت خلاص این صدا شنیده نمی شود.

 مشکلات احتمالی عبارتند از:

روغن گیربکس کم شده است.

روغن گیربکس کثیف شده است.

دردرون گیربکس خرابی ایجاد شده است.

مبدل گشتاور خراب شده است.

فیلتر روغن کثیف شده است.

فلایویل شل شده است و یا خراب شده است.

مشکل: چرخ ها در حین رانندگی لرزش دارند.

توضیح مشکل: در حین رانندگی، در فرمان احساس لغزش می کنید که به نظر می رسد از چرخ ها منتقل می شود. هرچه این ارتعاشات بیشتر باشد، مشکل بدتر است.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

چرخ ها به بالانس احتیاج دارند.

چرخ ها خورده شده اند.

چرخ کج و یا خراب شده است.

پیچ های چرخ شل شده اند.

قسمت هایی در فرمان خورده شده و یا خراب شده است.

مشکل: لاستیک ها در یک لبه بیش از لبه دیگر خورده می شوند.

توضیح مشکل: متوجه می شوید که لاستیک ها در لبه درونی یا بیرونی خیلی بیشتر خورده شده اند.لبه دیگر و مرکز خیلی سالم تر به نظر می رسند.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

مشکلات میزان فرمان، فاصله زیاد بین چرخ ها.

مشکلات میزان فرمان،عدم موازی بودن .

مشکل: لاستیک ها در مرکز بیش از لبه ها خورده می شوند.

توضیح مشکل: متوجه می شوید که لاستیک ها در مرکز خیلی بیشتر خورده شده اند ولی لبه ها خیلی بهتر به نظر می رسند..

مشکلات احتمالی عبارتند از:

فشار چرخ ها خیلی زیاد است.

چرخ ها به اندازه کافی جابجا نشده اند.

مشکل: لاستیک ها در دو لبه بیش از مرکز خورده می شوند.

توضیح مشکل: متوجه می شوید که لاستیک ها در دو لبه خیلی بیشتر خورده شده اند؛ ولی در مرکز خوب هستند.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

فشار چرخ ها خیلی کم است.

چرخ ها به اندازه کافی جابجا نشده اند.

مشکل: ریپ زدن موتوردر حال حرکت

توضیح مشکل : روشن شدن موتور و حرکت آن بدون مشکل است؛ ولی هنگامی که سعی می کنید با سرعت ثابت حرکت کنید، موتور بد کار می کند. مشاهده می کنید که عملکرد موتور هنگامی که گرم و سرد است متفاوت است.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

اگر خودروی شما دارای کاربراتور است، دهانه آن ممکن است تنظیم نباشد و یا خراب شده باشد.

موتور ممکن است خیلی داغ شده باشد.

تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است در فشار خیلی کمی کار کند.

زمان بندی احتراق ممکن است غلط باشد.

ممکن است مشکل احتراق وجود داشته باشد.

ممکن است مشکلی در کامپیوتر کنترل کننده خودرو وجود داشته باشد.

فیلتر بنزین ممکن است که گرفتگی داشته باشد.

مبدل گشتاور در گیربکس ممکن است در زمان صحیحی قفل نکند یا سر بخورد .

ممکن است نشت در سیستم واکیوم وجود داشته باشد.

ممکن است موتور مشکل مکانیکی داشته باشد.

سوپاپ Egr ممکن است گیر کرده باشد.

اکسل ها ممکن است شل شده باشند یا خوردگی داشته باشند.

انژکتور های سوخت ممکن است کثیف شده باشند.

مشکل: صدای سوت آرام از موتور در حال کار کردن شنیده می شود.

توضیح مشکل : موتور ممکن است که خوب یا با مشکل کار کند. معمولاً به این صدا هنگامی توجه می شود که موتور مشکلی داشته باشد.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

موتور جوش آورده است.

سیستم اگزوز یا مبدل کاتالیتیک وصل شده است.

خط واکیوم قطع شده است.

نشت از یک وسیله واکیوم.

مشکل: هنگامی که به موتور گاز داده نمی شود، صدای کلیک از آن شنیده می شود.

توضیح مشکل : با گاز ندادن از موتور صدای کلیک و برخورد فلز ضعیف شنیده می شود.این صدا با گرم شدن موتور بیشتر می شود و هنگام حرکت معمولاً شنیده نمی شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

سوپاپ ها باید تنظیم شوند.

روغن موتور کم شده است.

فشار روغن موتور پایین آمده است.

مشکل: صدای تق تق از اگزوز

توضیح مشکل : با فشار دادن پدال گاز، از اگزوز صدای تق تق می شنوید. کار کردن موتور به نظر خوب می رسد ولی مصرف سوخت بالا رفته است.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

در سیستم واکیوم نشت وجود دارد.

یک یا چند تا از انژکتورهای خودروی شما نشت دارند.

در اگزوز خودرو سوراخی پدید آمده است.

مشکل: خروج دود خاکستری از اگزوز

توضیح مشکل: هنگام روشن کردن خودرو، متوجه خروج دود خاکستری از اگزوز می شوید. این دود ممکن است که با گرم شدن خودرو کمتر شود. رنگ آن نیز ممکن است کمی به آبی بزند.این مشکل با زمان زیاد می شود و میزان دود، وخامت اوضاع را بیان می کند.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

رینگ پیستون خورده شده.

خوردگی بوش سوپاپ.

خرابی بوش سوپاپ.

مشکل: مصرف روغن بیش از حد معمول است و از اگزوز دود بیرون می آید.

توضیح مشکل : متوجه می شوید که سطح روغن هنگام تعویض روغن بسیار پایین است .به نظر می رسد که روغن توسط موتور سوخته می شود. قدرت خودرو نیز کم شده است.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

سیستم Pcv درست عمل نمی کند.

موتور ممکن است مشکل مکانیکی داشته باشد.

واشرهای سوپاپ موتور ممکن است فرسوده شده باشند.

رینگ های پیستون موتور ممکن است فرسوده شده باشند.

منبع:  https://xn--tgbcg4gc.net

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi