3

تحلیل عناصر حماسی در رمان« ریشه در اعماق» ابراهیم حسن بیگی

  • کد خبر : 28953
  • 30 ژوئن 2018 - 10:48
تحلیل عناصر حماسی در رمان« ریشه در اعماق» ابراهیم حسن بیگی

تحلیل عناصر حماسی در رمان« ریشه در اعماق» ابراهیم حسن بیگی

 دانستنی آنلاین: در رمان “ریشه در اعماق” ، ابراهیم حسن بیگی به فضا سازی جالبی دست زده است که در خلال آن ترسیم چهره ملی جنگ تحمیلی شاهکار اوست آنجایی که  به روایت حضور شفی محمد در جبهه های جنگ می پردازد و علی رغم مجروح شدن چند باره اش جبهه را ترک نمی کند.تاجایی که جانباز می شود و دودستش را از دست می دهد ؛  آنجایی که مورد بی مهری پدر ومادرش به خاطر حضور د رجبهه قرار می گیرد؛ و نهایتا تصمیم او برای ازدواج با فرزند شهید از  تصاویر جالب حماسی -داستانی است که ابراهیم حسن بیگی آنهارا نقل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،مطلب فوق بخشی از مقاله ای است با عنوان « تحلیل عناصر حماسی در رمان« ریشه در اعماق» ابراهیم حسن بیگی» که افسانه شیرشاهی _ دکترای زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه و پژوهشگر_ آن را به نگارش درآورده است.

نویسنده در این مقاله، ابتدا با نگارش مقدمه ای در خصوص ادبیات پایداری و ویژگی های آن، به طرح مسأله ادبیات داستانی دفاع مقدس پرداخته و اهمیت و ضرورت انجام این پژوهش را یادآوری کرده است.

در بخش دیگر، نویسنده به تعریف حماسه و منظومه های حماسی، برشمردن انواع آن در ادبیات جهانی و فارسی، معرفی نمونه هایی از هر کدام، بیان مختصات حماسه یا عناصر حماسی و ویژگی های حماسه پرداخته است سپس ادبیات داستانی و جنگ تحمیلی راتشریح کده و نمونه هایی از آن را معرفی کرده است.

بخش های بعدی پژوهش به معرفی کتاب و بیان خلاصه ای از آن، معرفی نویسنده کتاب، تحلیل عناصر حماسی آن همراه با ذکر شواهدی از کتاب و به نتیجه گیری پژوهش اختصاص دارد که بخش اعظم پژوهش را دربر می گیرد.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین با سپاس بیکران از استاد و با کسب اجازه از ایشان، فایل PDF این مقاله را جهت مطالعه علاقه مندان ، در این بخش ارائه کرده است.

جهت دریافت فایل PDF مقاله، کلیک کنید.

تحلیل عناصر حماسی در رمان« ریشه در اعماق» ابراهیم حسن بیگی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi