1

حضور موسس و مدیرعامل فیسبوک در سنای کنگره آمریکا

  • کد خبر : 26066
  • 29 فروردین 1397 - 14:23
حضور موسس و مدیرعامل فیسبوک در سنای کنگره آمریکا

حضور موسس و مدیرعامل فیسبوک در سنای کنگره آمریکا

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک در برابر سناتورهای کنگره آمریکا قرار گرفته تا به سوالات آنها درباره حضانت از اطلاعات دو میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی پاسخ دهد. آقای زاکربرگ می‌گوید بزرگترین پشیمانی او غفلت درباره استفاده کاربران و شرکت‌های روسیه برای تاثیر بر رای‌دهندگان آمریکایی است.

مارک زاکربرگ، در برابر سناتورهای کنگره آمریکا گفت فرآیند ممیزی اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات کاربران این شبکه را به طور قانونی جمع‌آوری می‌کنند آغاز شده و با سخت‌گیری دنبال خواهد شد و در صورت پیدا کردن هرگونه سوءاستفاده‌ای از این اطلاعات نظیر پرونده کمبریج آنالتیکا، متخلفان از ادامه همکاری با فیسبوک منع خواهند شد.

قرار است دو کمیته مجزای کنگره آمریکا ظرف امروز (سه‌شنبه) و فردا از آقای زاکربرگ درباره نحوه حفاظت فیسبوک از اطلاعات حدود ۲ میلیارد کاربر آن سوال کنند.

او در ابتدای این جلسه گفت: “من فیسبوک را خلق کردم و ان را مدیریت می‌کنم و به همین علت هم مسئولیت اشتباهات آن با من است.”

“ما فیسبوک را برای برقرار کردن ارتباط آدم‌ها با یکدیگر خلق کردیم… اکنون بیش از ۲ میلیارد نفر عضو آن هستند… ۷ میلیون کار و بار از طریق فیسبوک ارتزاق می‌کنند… در جریان توفندهای ویرانگر اخیر فعالان توانستند حدود ۲۰ میلیون دلار از طریق فیسبوک کمک جمع‌آوری کنند… اما همه اینها دلیل نمی‌شود که اشتباه نکرده باشیم…باید مطمئن شویم که به مردم صدا بدهیم اما همزمان مانع از دروغ پراکنی شویم….”

او در ادامه در پاسخ به دایان فاینستاین، سناتور دموکرات ارشد گفت: “یکی از بزرگترین پیشمانی‌های من از زمان خلق فیسبوک این است که چرا ما نتوانستیم فعالیت شرکت‌ها و افراد روس در زمینه کارزارهای انتخاباتی را زودتر تشخیص دهیم و مانع از آن شویم. مقابله با تلاش برای تاثیر بر انتخابات‌های آمریکا از طریق فیسبوک الویت اول من در سال جاری است.”

هم‌زمان در حالی که تصاویر زنده این استماع از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش می شد از بازارهای سهام این کشور گزارش شد که ارزش سهام فیسبوک افزایش یافته است. این در حالی است که پس از بالا گرفتن انتقادها از این شبکه اجتماعی شاخص سهام فیسبوک با بیش از ۵۰ میلیارد دلار افت نشان داده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده با بهبود ارزش سهام فیسبوک این شرکت در حال نزدیک شدن به بالاترین ارزش خود از روز اول فروردین تا امروز است. سهام فیسبوک در آن روز (۲۱ مارس) برابر ۱۶۵ دلار بود.

گزارش شده بود که مارک زاکربرگ در روزهای گذشته جلسه‌های تمرینی گذاشته بود تا خودش را برای جلسه استماع کمیته دادگستری و بازرگانی سنای آمریکا آماده کند.

این مدیر ۳۳ساله فیس‌بوک به مکالمه‌های خشک و بی‌روح معروف است. اما در جلسه سنا پیدا بود تلاش می‌کند با احساس حرف بزند.

در نخستین هفته‌های بعد از پیروزی دونالد ترامپ، به نظر می‌رسید ادعاها درباره نقش فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای مارک زاکربرگ شوخی اند اما با تحولات اخیر و افشاگری‌ها درباره دست‌رسی شرکت‌های تجاری به اطلاعات کاربران، حالا پایش به جلسه سنا باز شد.

در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.

حالا با این گمانه‌ها که یک دولت خارجی، روسیه، یا کاسب‌هایی در مقدونیه، برای منافع سیاسی یا مالی خودشان از فضای انتخابات آمریکا استفاده کرده‌اند تا محتوای جنجالی به ده‌ها میلیون رای‌دهنده آمریکایی نشان دهند، حساسیت‌ها درباره حریم خصوصی کاربران به موضوع خبری روز تبدیل شده است.

این جلسه استماع پس از آن شکل گرفت که در چند هفته اخیر موضوع استفاده شرکت تحلیل داده‌های کمبریج آنالتیکا از اطلاعات حدود ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک و به کارگیری آنها به نفع کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، فیسبوک را با انتقاد گسترده روبرو شد.

در جریان این جلسه مارک زاکربرگ تایید کرد که رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه با فیسبوک در ارتباط بوده است و این شبکه اجتماعی با این تحقیقات در ارتباط بوده است هر چند تاکید کرد به علت محرمانه بودن محتوای این ارتباط او نمی‌تواند در یک جلسه علنی در این باره سخنی بگوید.

آقای زاکربرگ پیش از این جلسه در متن اظهارتی که برای اعضای کنگره اماده کرده بود آورده بود هر اپلیکیشنی که پیش از سال ۲۰۱۴ به بخش زیادی از اطلاعات کاربران فیس‌بوک دسترسی داشته مورد تحقیق و بازرسی قرار خواهد گرفت.

براساس شهادت‌نامه بنیان‌گذار فیس‌بوک براساس تخمین‌های این شرکت در طول دو سال بیش از ۱۲۶ میلیون کاربر فیس‌بوک در معرض محتوای تولیدی “آژانس تحقیقاتی اینترنت” که یک سازمان تبلیغاتی روسیه است قرار گرفته اند.

به گفته او از آن زمان فیس‌بوک ابزارهای هوشمند مصنوعی بهتری را طراحی کرده که بتواند حساب‌های جعلی را ردیابی و تعطیل کنند.

به گزارش بی سی، سیاست‌های نشر آگهی نیز از این پس تغییر می‌کند و هویت کسانی که خواهان انتشار آگهی‌های سیاسی هستند و یا آنها که دارای صفحاتی با فالوئر یا دنبال‌کننده‌های بالا هستند بررسی خواهد شد.

منبع: شارا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=26066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi