شهروندان باید بدانند

واقعیت‌هایی که در مورد ثبت شرکت باید بدانید ؟

آیا تاکنون اتفاق افتاده که بخواهید خودتان کار شروع کنید؟ یا شما به عنوان فریلنسر با شرکت‌هایی کار کرده‌اید که از شما قرارداد رسمی و کد اقتصادی خواسته‌اند؟ و یا برای درخواست وام، یا شرکت در یک مزایده به مشکل خورده‌اید؟

واقعیت هایی که در مورد ثبت شرکت باید بدانید؟
واقعیت‌هایی که در مورد ثبت شرکت باید بدانید؟

واقعیت‌هایی که در مورد ثبت شرکت باید بدانید؟

آیا تاکنون اتفاق افتاده که بخواهید خودتان کار شروع کنید؟ یا شما به عنوان فریلنسر با شرکت‌هایی کار کرده‌اید که از شما قرار داد رسمی و کد اقتصادی خواسته‌اند؟ و یا برای درخواست وام، یا شرکت در یک مزایده به مشکل خورده‌اید؟

تمام سوالات بالا ممکن است برای همه افراد پیش بیاید و راه حل سوال‌های فوق ثبت یک شرکت می‌باشد. شما با ثبت شرکت  و اخذ کد اقتصادی قادر خواهید بود به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده، قراردادهای رسمی خود را داشته و در مزایده‌ها شرکت کنید.

هزینه ثبت یک شرکت در شروع کلا مبلغی حدود ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد ولی یک سری نکات را در زمان ثبت شرکت باید مد نظر بگیریم.

نکات مهم در مورد ثبت شرکت:

۱-  نام شرکت باید سه سیلابی و کاملا فارسی باشد وبه طوری که بتوان معنی آن را در دهخدا پیدا کرد.

۲-  اعضا، هیئت مدیره باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.

۳-  سهامداران رده سنی خاصی ندارند.

۴-  اعضاء شرکت نباید چک برگشتی داشته باشند.

۵-  در شرکت سهامی خاص نباید بازرسین با اعضا هیئت مدیره نسبت خانوادگی داشته باشند.

مراحل ثبت شرکت:

ابتدا تائید نام شرکت با تنظیم اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه صورت می‌شود و پذیرش اینترنتی را از سازمان و سایت ثبت شرکتها اخذ کرده و با پرینت دو برگی و امضاء همه اعضا و سهامدارات در زیر برگه‌ها و با ارائه وکالتنامه وکیلی به اداره پست برده و و برگه رسید پذیرش را پست می‌کنید و پس از ۵ روز کاری ثبت شرکت انجام می‌شود و سپس برای دریافت پلمپ دفاتر و روزنامه رسمی اقدام می‌شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت:

۱-  مدارک هویتی برابر اصل(کارت ملی و شناسنامه)

۲-  گواهی عدم سوء پیشینه همه اعضا و بازرسین(مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰)

نکته:

برای ثبت موسسه و ثبت شرکت در منطقه آزاد نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه نیست.

موارد لازم جهت ثبت شرکت:

کارفرما فقط کافی است که بداند مدارک ثبتی شرکت چه مواردی است و چه چیزی مورد نیاز است. این موارد مهم به شرح ذیل است:

۱-  نوع شرکت: که شامل مسئولیت محدود، سهامی خاص، تعاونی، تضامنی، سهامی مختلط، سهامی عام، موسسه و …

۲-  آدرس شرکت: که معمولا باید اداری معرفی شود

۳-  اعضاء هیئت مدیره و تعداد سهام

۴-  دارندگان حق امضاء

۵- نام شرکت

۶-  موضوع فعالیت شرکت

آیا پس از ثبت شرکت می‌توان از وام و تسهیلات استفاده کرد؟

به اندازه ۱۰ برابر سرمایه اعلامی خود در اساسنامه شرکتی و بستگی به نوع فعالیت می‌توانید از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنید.

نکته:

وام و تسهیلات اکثرا به شرکت‌های سهامی خاص و تعاونی ها تعلق می‌گیرد.

ثبت شرکت در مناطق آزاد چه مزایایی دارد؟

ثبت شرکت در مناطق آزاد معافیت مالیاتی دارد.

اگر شما فعالیت خود را در منطقه آزاد معرفی کنید، می توانید از معافیت مالیاتی ۲۰ ساله در این مناطق استفاده کنید.

مراقب افراد سود جو باشید!

کسانی که می خواهند یا قصد ثبت شرکت و تغییرات را دارند و به موسسات اعلام می‌کنند که کارشناس یا مشاور خود را بفرستند تا از روند کار و زمان انجام و هزینه اطلاعات کسب کنند و موسسات اکثرا واقعیت‌های موجود را به کارفرمایان اعلام نمی‌کنند.

به طور مثال: شما هر چقدر که سرمایه اعلام می‌کنید ۲درصد واریزی تمبر نیاز دارد که کارفرما باید قبل از ثبت شرکت انجام  دهد که این مسئله متاسفانه واقعیت ندارد و نوعی کلاهبرداری جهت اخذ مبلغ بیشتر است.

مثال دوم:

اگر شما به عنوان کارفرما نیاز دارید که ثبت شرکت یا تغییرات شرکت شما سریع انجام شود، برای انجام کار خودممکن است به کارشناس مراجعه کنید و این کارشناس به شما زمان یک ماهه اعلام کند و به این نکته اشاره کند اگر می‌خواهید در زمان کمتری انجام شود باید هزینه اضافی پرداخت کنید. در حالی که در واقعیت امر مراحل ثبت و تغییرات معمولا در عرض یک هفته یا ده روزه انجام می‌شود و شما باید به این امر واقف باشید تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنید.

مجموعه ثبت شرکت سرمایه و  تمامی همکارانی که در این موسسه فعالیت می‌کنند، در تمامی مراحل ثبتی و انجام امور وکالتی برای سوددهی و بازدهی بیشتر مشتریان را یاری می‌کنند و هدف موسسه ثبت شرکت سرمایه جلوگیری از اخذ هزینه‌های اضافی است تا هیچ شخصی به صورت ناآگاهانه و ناخواسته به موسسات ثبتی پرداخت اضافه نکند. علاوه بر این خدمات ثبت شرکت سرمایه شرکتی برای ثبت شرکت‌، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت‌ها، ثبت برند، ثبت طرح صنعتی، اخذ کد اقتصادی، اخذ کارت بازرگانی، ثبت اختراع و انجام کلیه اموری ثبتی مرتبط است.

منبع: شبکه پذیرش آگهی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close