4

ایده‌های ساده و شیک برای سفره‌آرایی شب یلدا

  • کد خبر : 110680
  • 15 دسامبر 2021 - 12:10
ایده‌های ساده و شیک برای سفره‌آرایی شب یلدا

مدل‌های ساده و شیک بسیاری برای سفره‌آرایی شب یلدا وجود دارد که مشاهده آن‌ها می‌تواند ایده‌های خوبی به ما بدهد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،  پاییز آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و به طولانی‌ترین شب سال نزدیک می‌شود. شب یلدا همیشه شور و هیجان خاصی را در میان خانواده‌های ایرانی‌ به راه می‌اندازد […]

مدل‌های ساده و شیک بسیاری برای سفره‌آرایی شب یلدا وجود دارد که مشاهده آن‌ها می‌تواند ایده‌های خوبی به ما بدهد.

سفره آرایی شب یلدا

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،  پاییز آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و به طولانی‌ترین شب سال نزدیک می‌شود. شب یلدا همیشه شور و هیجان خاصی را در میان خانواده‌های ایرانی‌ به راه می‌اندازد و این یک دقیقه بیشتر باهم بودن را جشن می‌گیرند. معمولاً در این آیین کهن باستانی مردم ایران زمین در کنار خانواده، اقوام و آشنایان به دور هم جمع شده و آخرین روز پاییزی خود را به دور سفره‌ای رنگارنگ از نوبرانه‌های پاییزی به خوشی سپری می‌کنند. آن‌ها به قصه‌خوانی، حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی که از رایج‌ترین رسم‌های این شب محسوب می‌شوند، می‌پردازند. شب یلدا سال ۱۴۰۰، روز سه‌شنبه ۳۰ آذر، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ و شانزدهم جمادی‌الاول ۱۴۴۳ است. ایده‌های بسیاری برای سفره‌آرایی شب یلدا وجود دارد و اگر کمی خلاق باشید بدون صرف هزینه بالایی می‌توانید با کمی ابتکار عمل و خلاقیت تزئینی ساده و شیک داشته باشید.

در این راستا ایده‌هایی ساده و شیک برای سفره‌آرایی شب یلدا جمع‌آوری کردیم که در ادامه از نظر می‌گذرانید؛

مدل شماره یک، ساده و راحت


مدل شماره ۲، به سبک نیمه سنتی


مدل شماره سه، میزی ساده و شیک


مدل شماره چهار، شیک و زیبا


مدل شماره پنج، سفره شب یلدا به سبک سنتی


مدل شماره ۶، سفره شب یلدا با کرسی


مدل شماره هفت، شیک و زیبا


ایده دسر شب یلدا با انار

ژله همواره یکی از پرطرفدارترین و ساده‌ترین دسرها است. مناسب‌ترین دسر برای شب یلدا ژله با استفاده از دانه‌های انار است. روش‌های متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد اما ساده‌ترین روش آن این است که ژله انار را با استفاده از دستورالعمل آن تهیه کنید و داخل قالب موردنظر بریزید. پس از آن کافی است انار دان شده را به ژله اضافه کنید.

علاوه بر ژله انار می‌توانید دو رنگ مختلفی که در هندوانه وجود دارد را برای دسر استفاده کنید تا ژله هندوانه‌ای داشته باشید. برای رنگ قرمز از ژله‌های انار، تمشک، آلبالو، هندوانه و برای رنگ سبز می‌توانید از ژله طالبی، کیوی یا سیب استفاده کنید. کافی است هر دو رنگ را همانند ژله معمولی با آب ترکیب کنید، ابتدا رنگ قرمز را در قالب خود بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد. پس از آن ژله رنگ سبز خود را به قالب اضافه کنید و پس از گذشت ۲ ساعت ژله هندوانه شما آماده است. برای تزیین دانه‌های هندوانه هم می‌توانید از تخم هندوانه استفاده کنید.


ایده میوه‌آرایی شب یلدا

یکی از روش های ساده میوه‌آرایی شب یلدا این است که میوه‌ها را خرد کنید. برای اینکه ترکیب زیباتری داشته باشید میوه‌هایی با رنگ‌های مختلف از جمله خیار، توت‌فرنگی، پرتقال، سیب، کیوی و آناناس استفاده کنید. سپس ظرفی مناسب انتخاب کنید و میوه‌های برش داده شده را در کنار یکدیگر قرار دهید.


ایده کیک انار برای شب یلدا

کیک جز اصلی سفره شب یلدا نیست اما اخیرا جای خود را در خوراکی‌های این شب باز کرده است. در ابتدا براساس دستورالعمل کیکی ساده بپزید. سپس مقداری انار را دان کرده و به همراه شکر و کمی آب بجوشانید تا به غلظت آن همانند مربا شود. سپس روی کیک را با خامه بپوشانید و بر روی آن مخلوط تهیه شده خود را بریزید.


ایده تزئین آجیل شب یلدا به روشی ساده

تزئین آجیل برای شب یلدا کار راحتی است. ظرفی را انتخاب کنید و آجیل‌ها را با طرح موردنظر داخل ظرف بریزید. از ظرف‌هایی که دارای تقسیم‌بندی هستند نیز می‌توان استفاده کرد. به این ترتیب به سادگی و در کمترین زمان ممکن، می‌توانید برای سفره شب یلدا آجیل خود را تزئین کنید./ آنا

 

انتهای پیام///

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=110680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi