2

۳ خوردنی کاهش دهنده گرمای بدن

  • کد خبر : 3436
  • 28 فروردین 1395 - 7:51
۳ خوردنی کاهش دهنده گرمای بدن

از طریق مصرف برخی خوراکی‌ها، که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم، می‌توان به کاهش احساس اثرات حرارت محیط کمک کرد.

این روزها که هوا رو به گرم شدن است، افرادی که به قول معروف گرمایی هستند، زودتر از دیگران احساس گرما می‌کنند و بیشتر از دیگران نیز از افزایش حتی یک درجه حرارت دچار مشکل می‌شوند.

از طریق مصرف برخی خوراکی‌ها، که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم،  می‌توان به کاهش احساس اثرات حرارت محیط کمک کرد.

هندوانه بخورید

نه‌‌تنها متخصصان تغذیه در عصر کنونی، بلکه طبیبان سنتی هم بر این عقیده‌اند که هندوانه در کاهش حرارت بدن اثرات شگفت‌انگیز دارد. بخش زیادی از این میوه را آبی تشکیل می‌دهد که به واکنش‌های الکترولیتی بدن کمک می‌کند. وقتی این واکنش‌ها در بدن بخوبی صورت گیرد احساس خنکی بیشتری به فرد دست می‌دهد و برعکس، کارکرد نامناسب می‌تواند باعث افزایش حرارت بدن و احساس بیشتر گرما را به دنبال داشته باشد.

بزرگ‌ترها یخ‌دربهشت را یادشان هست

قدیم‌ها مادران برای پیشگیری از گرمازدگی فرزندانشان برفک‌های قسمت یخدان یخچال یا فریزرشان را در پیاله‌ای می‌ریختند، کمی آبلیمو یا شربت که معمولاً بهارنارنج یا آب انار بود به آن می‌افزودند و یخ‌دربهشت خانگی تهیه می‌کردند. حالا که تکنولوژی پیشرفت کرده و دیگر اغلب افراد از یخچال و فریزرهایی استفاده می‌کنند که ضد برفک است باز هم امکان تهیه یخ‌دربهشت خانگی هست. چه یخچال قدیمی داشته باشید و از برفک‌ها استفاده کنید و چه یخچال جدید داشته باشید و از قسمت خردکن یخ امکان تهیه قطعات ریزتر یخی را داشته باشید می‌توانید مقداری برفک یا یخ‌خردشده را درون لیوان یا پیاله‌ای بریزید و همان کاری را انجام دهید که مادران و مادربزرگ‌ها در سال‌های کمی دورتر انجام می‌دادند. احساس خنکی حاصل از این روش براستی اثرگذار است.

نارگیل؛ هم خنک، هم سالم

حالا که دو روش ارزان قیمت را برایتان بیان کردیم، بگذارید یک روش کمی گران‌تر، اما البته مناسب و مفید را نیز پیش رویتان بگذاریم. متخصصان تغذیه با تجزیه و تحلیل آب نارگیل متوجه شده‌اند که این میوه گرمسیری خواص بسیاری برای احساس خنکی و سلامت بدن دارد. مواد مغذی و معدنی موجود در آن علاوه بر این‌که همچون هندوانه می‌تواند به واکنش الکترولیتی بدن کمک کند، می‌تواند باعث بهبود گردش خون شود و همچون رادیاتور خودرو عمل کند که آب را سرد می‌کند و با منتقل شدن آب سردشده در اطراف موتور باعث کاهش حرارت موتور می‌شود. بهبود گردش خون در بدن، ارگان‌ها و اعضا را سریع‌تر خنک کرده و احساس گرمازدگی و حرارت زیاد را از شما دور می‌کند. آب نارگیل همچنین سرشار از آنزیم و فیبر است که برای سلامت عمومی بدن مفید است.

منبع:

https://alef.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3436

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi