2

۲۷۵.۷ هزار تن تولید شمش آلومینیوم

  • کد خبر : 70503
  • 19 آوریل 2020 - 11:10
۲۷۵.۷ هزار تن تولید شمش آلومینیوم

دانستنی آنلاین :  آمار عملکرد چهار واحد تولید کننده شمش آلومینیوم در سال 1398 ،  نشان میدهد تولید سال 98 ,  ۲۷۵ هزار و ۷۱۶ تن شمش است که در مقایسه با سال ۹۷ هشت درصدی کاهش داشته است . به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، بر پایه جدول آماری تولید […]

دانستنی آنلاین :  آمار عملکرد چهار واحد تولید کننده شمش آلومینیوم در سال 1398 ،  نشان میدهد تولید سال 98 ,  ۲۷۵ هزار و ۷۱۶ تن شمش است که در مقایسه با سال ۹۷ هشت درصدی کاهش داشته است .

شمش آلومینیوم

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، بر پایه جدول آماری تولید کارخانه های ایرالکو ( اراک )، المهدی و هرمزال ( بندرعباس ) و آلومینای ایران (خراسان شمالی ) در سال 1398 حاکی از آن است که ایرالکو در حالی که رشد تولید چهار درصدی را ثبت کرد، اما هرمزال با افت ۴۰ درصدی روبرو شد.

پیشینه این بخش نشان می دهد که در سال ۱۳۹۷ شرکت های ایرالکو، المهدی و هرمزال بیش از ۳۰۱ هزار تن شمش تولید داشتند و واحد جدید التاسیس آلومینای ایران راه اندازی نشده بود.

خودکفایی در زمینه شمش آلومینیوم

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) پارسال اعلام کرد، افتتاح خط تولید شمش آلومینیوم در شرکت آلومینای ایران در خراسان شمالی ( جاجرم ) و فاز نخست آلومینیوم جنوب ( لامرد استان فارس ) ظرفیت تولید آلومینیوم کشور را به سطح ۷۷۵ هزار تن می رساند.

انتظار می رود درآینده نزدیک بهره برداری کامل از واحد های مزبور سبب تامین نیاز صنایع داخلی و خودکفایی در زمینه شمش آلومینیوم شود.

گزارش تولید سالهای 1384 ال 1398

آمار های ایمیدرو ( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) بیانگر آن است که در سال ۱۳۸۴ ظرفیت تولید شمش آلومینیوم کشور ۲۱۶ هزار تن بود، اما تولید به فراتر از آن و رقم ۲۱۹ هزار تن رسید، ولی در سال ۸۵ ضمن حفظ ظرفیت، تولید به ۲۰۵ هزار تن کاهش یافت.

سال ۱۳۸۶ ظرفیت تولید شمش آلومینیوم به ۲۳۶ هزارتن بالغ گشت، اما تولید روند نزولی داشت و به ۲۰۳ هزار تن رسید.

سالهای ۸۸-۱۳۸۷ به ترتیب ظرفیت به ۳۱۰ و ۴۵۷ هزار تن رسید و تولید شمش نیز به ترتیب ۲۴۸ و ۲۸۱ هزار تن را نشان داد.

بررسی ها نشان می دهد در دوره ۹۵- ۱۳۸۹ ظرفیت سازی جدید بنابر علل مختلف از جمله مشکلات سرمایه گذاری در بخش آلومینیم سازی صورت نگرفت، و در رقم ۴۸۷ هزار تن ثابت ماند، اما تولید با یک روند ملایم، افزایشی شد و از رقم ۳۰۳ هزار تن در سال ۸۹ به رقم ۳۴۱.۲ هزارتن در سال ۹۵ رسید.

آمار برنامه ششم توسعه هم نشان می دهد در سال ۹۶ ظرفیت این بخش به ۴۲۲ هزارتن کاهش یافت، علت اصلی آن بازسازی و نوسازی کوره ها بود و تولید رقم ۳۳۷.۶ هزار تن را نشان داد.

سالهای ۹۸- ۱۳۹۷ به ترتیب ظرفیت شمش الومینیوم ارقام ۴۷۵ و ۷۷۵ هزار تن را ثبت کرد و تولید نیز ۳۰۱ و ۲۷۵.۷ هزار تن شد.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=70503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi