2

یارانه بگیران دهک بندی می شوند

  • کد خبر : 116505
  • 11 اسفند 1400 - 11:26
یارانه بگیران دهک بندی می شوند

نمایندگان مجلس برای منابع درآمدی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تصمیم گیری کردند. به گزارش دانستنی آنلاین ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه)، و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الف تبصره ۱۴ را تصویب کردند. بر اساس جزء ۱ بند الف؛ در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تمامی دریافتی‌ها (منابع) […]

نمایندگان مجلس برای منابع درآمدی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تصمیم گیری کردند.

به گزارش دانستنی آنلاین ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه)، و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الف تبصره ۱۴ را تصویب کردند.

بر اساس جزء ۱ بند الف؛ در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تمامی دریافتی‌ها (منابع) مندرج در جدول تبصره (۱۴) این قانون به استثنای عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، منابع حاصل از فروش آب و برق، حق بیمه مشترکین گاز طبیعی و عوارض گازرسانی(به ترتیب موضوع ماده(۱۲) و ماده(۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)) و حق بیمه منازل مسکونی در اجرای مواد (۲) و (۴) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب سال ۱۳۹۹ به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل ‌کشور واریز می‌شود.

طبق تصویب جزء ۳ بند الف؛ عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حاملهای انرژی موضوع بند (الف) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.

بر اساس جزء 
۴- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و براساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل یک درصد (۱%) جمع مصارف جدول تبصره (۱۴) را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد. تنخواه مذکور باید حداکثر تا دوماه پس از دریافت از محل منابع جدول مذکور تسویه گردد. شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است. این حکم مشمول تنخواه خزانه‌داری کل کشور نمی‌شود. سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است در صورت کسری منابع یارانه نقدی منابع را از سایر محلها تأمین و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید و حداکثر تا دوماه پس از آن تسویه کند. شرط استفاده مجدد از این محل تسویه منابع قبلی است.

نمایندگان مجلس جزء ۲ بند الف را مربوط به عوارض منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بود برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دادند./ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=116505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi