1

گزارش برگزاری سومین همایش کسب و کار با رویکرد آسیب ها و تهدید های استارت آپ ها

  • کد خبر : 27857
  • 14 می 2018 - 14:26
گزارش برگزاری سومین همایش کسب و کار با رویکرد آسیب ها و تهدید های استارت آپ ها

گزارش برگزاری سومین همایش کسب و کار با رویکرد آسیب ها و تهدید های استارت آپ ها

سومین همایش کسب و کار با رویکرد آسیب ها و تهدید های استارت آپ ها، به اهتمام دانشگاه جامع علمی_ کاربردی واحد 26 تهران روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور اساتید و دانشجویان و سخنرانی اساتید و کارشناسان کسب و کار و کارآفرینی، در مرکز همایش های مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در این همایش، ابتدا دکتر خالقی مدیر گروه رشته کسب و کار دانشگاه مذکور و دبیر همایش، به مدعوین و حاضرین در مراسم خیر مقدم گفتند.

سپس دکتر عینی رئیس دانشگاه  درخصوص نقش دانشگاه های علمی_کاربردی در پرکردن خلأ میان دانش و کار و کابرد دانش در بازار کار و ارائه ایده ها و طرح های کابردی به دانشجویان و تأسیس استات آپ ها و رفع موانع موجود در این زمینه، مطالبی بیان کردند.

ایشان تأکید کردند که راه اندازی کسب و کار بدین معنی نسیت که حتماً کارهای بزرگی صورت گیرد. از کسب و کارهای محلی تا بین المللی می تواند توسط استارت آپ ها راه اندازی شود.

در ادامه، دکتر علی اصغر کیا، عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: از آغاز دهه 90 شاهد گسترش فناوری ها و رسانه های اجتماعی در کشور هستیم، اما به دلیل شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی، بیشتر تهدیدات و آسیب های این شبکه ها مورد توجه قرار گرفته است.


وی با اشاره به آمار 1.5 میلیارد نفری کاربران فیسبوک در جهان، گفت: در هر ماه بیش از 25 میلیارد مورد جست وجو به صورت آنلاین و برخط انجام می شود، تصور کنید اگر فقط یک درصد این جست وجوها اقتصادی باشد، آنگاه چه رونقی در اقتصاد ایجاد خواهد شد؟
این استاد دانشگاه با اشاره به رشد خرده فروشی ها از طریق کسب و کار برخط و همچنین توسعه تجارت خانگی، خاطرنشان کرد: رسانه های اجتماعی می توانند زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: بسیاری افراد می پندارند رسانه های اجتماعی مربوط به قشر جوان جامعه است، اما یوتیوب و فیسبوک اعلام کرده اند بیشترین کاربران این رسانه ها در سنین 18 تا 55 سال به سر می برند و جامعه کاربران بالای 65 سالشان نیز رو به افزایش است.
کیا با اشاره به وضعیت بیمارگونه اقتصاد کشور تصریح کرد: این مساله می تواند به کسب و کارهای برخط آسیب بزند، این در حالی است که کسب و کارهای کوچک بویژه برخط از «بازگشت سرمایه» مناسبی برخوردارند و به همین دلیل می توانند به دولت ها در ایجاد اشتغال یاری برسانند.
وی از مشکلات فنی (نظیر سرعت پایین اینترنت و شبکه های اجتماعی) و عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، به عنوان مهمترین موانع توسعه کسب و کارهای برخط یاد کرد.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی یادآوری کرد: باید متولی این بخش در کشور مشخص باشد تا مشکلات مدیریت به حداقل برسد، با این حال دولت و مجلس در زمینه جرایم سایبری گام های خوبی برداشته اند.
وی تصریح کرد: فضای سایبری به شرط تامین زیرساخت ها، می تواند به توفیقات خوبی بویژه در عرصه اقتصادی دست یابد.
کیا با اشاره به رتبه 100 ایران در حوزه کسب و کارهای اینترنتی در بین کشورهای جهان، از پذیرفته نشدن ایران در سازمان جهانی تجارت (WTO) به عنوان یکی از موانع توسعه این کسب و کارها نام برد که یکی از دلایل آن سیاسی کاری های آمریکایی هاست.
چندسالی می شود که کاربرد واژه «استارتاپ» یا همان راه اندازی کسب و کارهای نو در محافل علمی و فناوری کشور رایج شده است و برای کمک به قشر دانشجو به عنوان یکی از گروه های اصلی ایده پرداز جامعه، برنامه ها و رویدادهای مختلف رقابتی آموزشی برگزار می شود.

در این همایش دکتر سعید محمدی استاد دانشگاه تهران و کارآفرین برتر کشور با انتقاد از شیوه های سنتی در نظام آموزشی کشور، تاکید کرد: امروز نیازمند کشف استعدادهای افراد جامعه برای حرکت رو به جلو و دستیابی به توسعه هستیم.

وی افزود: روان شناسان معتقدند هر انسان با استعدادی خاص آفریده می شود، اما یکی از مشکلات امروز کشور خلأ استعدادشناسی است.
به گفته این استاد دانشگاه، اگر موفق به کشف استعدادهای خدادادی افراد جامعه شویم، آن گاه قادر خوهیم بود کسب و کارهای موفقی راه اندازی کنیم.
وی از کمبود کارشناسان حرفه ای و مهارتی در عوض تعداد زیاد تحصیلکرده های نظری و دانشگاهی، به عنوان یکی از مهمترین مشکلات نظام آموزشی یاد کرد.
محمدی تصریح کرد: قالب ذهنی اکثر قریب به اتفاق ایرانیان طی یک قرن گذشته از ارتزاق با پول نفت، کارمند و حقوق بگیر شدن شکل گرفته و باید بتوانیم این قالب را بشکنیم؛ سال های گذشته و مواجهه با شرایط تحریم ها، فرصت خوبی برای القای باور جدید به آحاد مردم و تحقق «ما می توانیم» بود.
وی ادامه داد: کارآفرینی به معنای ایجاد کسب و کار و شغل نیست، بلکه خلق فرصت با توجه به محیط است و در این رهگذر، مهم نیست چه امکاناتی موجود است.
استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تاکید کرد: تغییر نگرش در افراد را باید از آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور آغاز کنیم؛ همانگونه که تا دیروز نظام تعلیم و تربیت اروپایی ها افراد را برای صنعت پرورش می داد، اما امروز با تغییر رویکرد، به دنبال کشف استعداد افراد است.
این کارآفرین برتر کشور، از دانشگاه جامع علمی و کاربردی به عنوان مجموعه ای یاد کرد که هدف تغییر نگرش، دانش و مهارت دانشجویان را دنبال می کند.

لازم به ذکر است این مراسم با پشتیبانی مؤسسات و شرکت هایی ازقبیل شرکت اصالت _ تولیدکننده محصولات غذایی _ ، شرکت رایتل، شرکت فروشگاه های زنجیره ای اتکا، شرکت فروشگاه های زنجیره ای کوروش، پاکشوما، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و شبکه خبر برگزارشد

این مراسم با اهدای لوح تقدیر به نمایندگان مؤسسات و شرکت های رایتل، اصالت، فروشگاه های زنجیره ای اتکا و مجتمع کوروش مال و مؤسسه زبان انگلیسی ایران_ اروپا به پایان رسید.

در این همایش شرکت اصالت و شرکت رایتل، هدایایی از محصولات خود را به کلیه شرکت کنندگان اهداکردند.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi