0

کودک درون چیست؟ راه های شناخت و درمان کودک درون

  • کد خبر : 16749
  • 29 اردیبهشت 1399 - 9:06
کودک درون چیست؟ راه های شناخت و درمان کودک درون

اصطلاح کودک درون, یکی از اصطلاحات رایج است که امروزه آن را بیشتر از گذشته شنیده اید. اگرچه این اصطلاح ممکن است خنده دار به نظر برسد اما مبحثی بزرگ در علم روان شناسی به شمار می آید که در درمان بسیاری از اختلالات روانی کاربرد دارد. در این مطلب با راه های شناخت و درمان کودک درون آشنا می شویم.

همه‌ی ما روزگاری کودک بودیم و همچنان این کودک را درون خود نگه داشته‌ایم. باوجوداین، بیشتر بزرگسالان از کودک درون خود بی‌خبر هستند و این ناآگاهی ریشه‌ی بسیاری از مشکلات عاطفی، رفتاری و دشواری‌ها در روابط است.

روانشناسان پاپ حرفهای زیادی درباره “کودک درونی” می گویند ، و چرا اینطور نیست؟ این یک ایده ساده برای درک و بحث است. این کودک در درون شما ، مانند هر کودکی که می شناسید ، نیازمند است. چرا نیازمند است؟ برای شروع ، این یک کودک است ، به این معنی که نمی تواند نیازهای خودش را برآورده کند. همچنین کودک آسیب دیده است و حتی آسیب پذیرتر شده است. این همه به نظر می رسد مانند یک بسته زیبا و شسته و رفته که هر کسی می تواند به تنهایی مدیریت کند. با این حال ، انجام کار درونی کودک به آسانی درک این مسئله نیست که باید وجود داشته باشد. حقیقت این است که بهبود کودک درونی شما می تواند یک روند طولانی و دشوار باشد که نیاز به راهنمایی از یک پزشک متخصص دارد که ماهیت واقعی کودک درونی را درک کند. همه ما در یک زمان یا زمان دیگر تماس با کودک درونی خود را از دست می دهیم.

اصطلاح کودک درون, یکی از اصطلاحات رایج است که امروزه آن را بیشتر از گذشته شنیده اید. اگرچه این اصطلاح ممکن است خنده دار به نظر برسد اما مبحثی بزرگ در علم روان شناسی به شمار می آید که در درمان بسیاری از اختلالات روانی کاربرد دارد. در این مطلب با راه های شناخت و درمان کودک درون آشنا می شویم.

کودک درون چیست؟

کودک درون یکی از اصطلاحات به کار برده شده در علم روان شناسی است که در درمان بسیاری از ناهنجاری های به جا مانده از دوران کودکی مانند اضطراب مؤثر است. در واقع این کودک همان ضمیر ناخودآگاه ما است و در عالم روح ما وجود دارد. این کودک گاهی ناسازگار است و گاهی بچگی می کند و پرنشاط و با انرژی است و رفتارهای آن ممکن است با منطق سازگار نباشد. در اغلب موارد والد آگاه این کودک, او را سرکوب کرده و بر او مسلط می شود و به او اجازه ظاهر شدن نمی دهد. با این حال وجود این کودک و شناخت و شفای آن در بلوغ عاطفی افراد بسیار تأثیر گذار است. بنابراین با آگاهی و شناخت این کودک می توان به تکامل احساسات رسید. در ادامه به راه های شناخت و شفای این کودک می پردازیم.

کودک درون چیست؟

 

راه های شناخت و درمان کودک درون

اگرچه ممکن است شما علائم و نشانه های کودک درون را نشناسید اما این نشانه ها ممکن است گاهی ناخود آگاه در شما ایجاد شده باشد. لذت های ساده و خندیدن به اشتباهات, بازی با کودکان و … نشانه هایی از وجود کودک درون در افراد می باشند. یکی از راه های شناخت و کشف کودک درون, توجه به کودکان است. همان طور که می بینید کودکان تقریباً هر کاری که دوست داشته باشند انجام می دهند و شاد هستند. اگر دوست دارید خودتان را برای دیگران لوس کنید و جلب توجه نمایید یا این که احساس نیاز به مهر و محبت دارید یا با کودکان بازی می کنید و به طور کلی رفتارهای نزدیک به کودکان دارید, باید بدانید که کودک درون شما در آن لحظات فعال شده است و نیاز به توجه بیشتر دارد. با شناخت و شناسایی کودک درون, می توانید این کودک را فعال تر کرده و با مسائل و مشکلات راحت تر مواجه شوید. با تقویت این کودک می توانید استرس و اضصراب خود را کنترل کنید و به بلوغ عاطفی برسید و برعکس با سرکوب این کودک, دچار اختلال های روانی زیادی می شوید. از جمله این اختلال ها منزوی شدن و احساس خوب نبودن است. به علاوه افرادی که این کودک را نمی شناسند و آن را تقویت نمی کنند به مرور زمان از قرار گرفتن در جمع خانواده و بچه هایشان لذت نمی برند.

روش های درمان کودک درون

برخی از روان شناسان بر این عقیده هستند که این کودک, قسمت شاد درون ما است. قسمتی که به زندگی ما روح و طراوت تازه ای می بخشد و باعث می شود از زندگی لذت بیشتری ببریم. متأسفانه امروزه گرایش بیش از حد به مادیات باعث شده است که ما رفته رفته از این کودک فاصله بگیریم. اما خوشبختانه این کودک همیشه در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد و ما می توانیم سریعاً آن را تقویت کنیم.

کودک درون چیست؟

    مغز کودکان دارای خاصیت پلاستیکی است. به این معنا که هر لحظه به نسبت زیاد در جستجوی روابط جدید می باشد. به همین دلیل یکی از روش های شفای کودک درون, تقویت خاصیت پلاستیکی است که این مسئله با قرار گرفتن در شرایط نا آشنا و انجام فعالیت‌های نو صورت می گیرد.

 

    از روش یادگیری ماجراجویانه استفاده کنید.

    به خلاقیت و نو آوری بپردازید.

    با کودکان بازی کنید.

    کارها را با تمرکز انجام دهید.

    برای تزیین اتاق تان از وسایل مورد علاقه خود استفاده کنید.

    طلوع و غروب آفتاب را نگاه کنید.

    دوچرخه سواری را در برنامه های خود داشته باشید.

با توجه به مطالب بیان شده, به منظور سلامتی روح و روان توجه به کودک درون اهمیت ویژه ای دارد. این کودک علاوه بر این که زندگی را لذت بخش تر می کند, موجب بلوغ عاطفی افراد می شود.

منبع : آرگا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=16749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi