0

کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه تشکیل شد

  • کد خبر : 58407
  • 03 مهر 1398 - 17:17
کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه تشکیل شد

دانستنی آنلاین:وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه خبر داد و گفت:‌ تمرکز اصلی این کمیته روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،از تسنیم، محمد اسلامی در دیدار با علی سلیمان غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه اظها رکرد:‌ معتقدیم برنامه توسعه در […]

دانستنی آنلاین:وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه خبر داد و گفت:‌ تمرکز اصلی این کمیته روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،از تسنیم، محمد اسلامی در دیدار با علی سلیمان غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه اظها رکرد:‌ معتقدیم برنامه توسعه در سوریه باید شتاب گیرد، خوشحالیم که نقشه‌های شوم دشمنان در سوریه به نتیجه نرسید و آن‌ها ناکام ماندند، صلح و آرامش روز افزون باشد و ملت سوریه سازندگی کشورشان را با قدرت هر چه تمام‌تر انجام دهند.

وی افزود: تلاش‌ اصلی در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اولویت بندی سرفصل‌های اصلی همکاری‌ها و تبادلات بین دو کشور بوده و همزمان با شناسایی این سرفصل‌ها موانع و مشکلاتی که بر سر راه همکاری مشترک وجود داشت را شناسایی کردیم و برای رفع آنها تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک همکاری‌های اقتصادی است، افزود: برای ترغیب و تبیین نقش بخش خصوصی در سوریه تلاش شده است. تسهیل حضور بخش خصوصی در سوریه می‌تواند همکاری‌های اقتصادی  دو کشور را سرعت بخشد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اظهار کرد: در خصوص موانع موجود با گلوگاه‌هایی مواجه هستیم که ‌موضوع اول بحث‌های مالی و بانکی است و موضوع دوم ترانزیت و حمل و نقل کالا است.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بانکی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه در دمشق به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، گفت: با حضور رئیس بانک مرکزی سوریه در تهران و دیدارهایی که داشت باید پیشرفت‌های خوبی حاصل شده باشد. مسائل مالی موضوعی کلیدی است و تسهیل شرایط مالی در همکاری‌های اقتصادی نقش اعتمادساز، روان‌کننده و شتاب دهنده دارد.

وی بیان کرد: برای پشت سر گذاشتن گلوگاه دوم که ترانزیت و حمل و نقل کالا است، کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه را تشکیل دادیم که تمرکز اصلی آن روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است. برای این بحث جلسات مشترکی در سطح کارشناسی برگزار شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

اسلامی ابراز امیدواری کرد تفاهم‌های بین ۳ کشور به‌زودی صورت گیرد و با عملیاتی شدن این تفاهم‌ها و  عملیاتی شدن آن‌ها تحرک برای توسعه روابط اقتصادی به‌صورت تصاعدی رشد خواهد کرد.

مجوز ۶۲۶ پرواز برای اربعین امسال صادر شد

وزیر راه و شهرسازی شمار مجوز صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز به مقاصد شهر های عراق به مناسبت اربعین را تا ظهر روز (چهارشنبه ) ۶۲۶ مورد ذکر کرد که به شرکت‌های هواپیمایی درخواست کننده ارایه شده است.

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هئیت دولت در زمینه  وضعیت جابجایی زائران اربعین ۹۸ گفت: پیش‌بینی های لازم در قالب ناوگان حمل‌ونقل (هوایی، ریلی و جاده ای)  برای زائران به عمل آمده است.

وی‌گفت: براساس برنامه ریزی در بخش جاده‌ای هشت هزار دستگاه اتوبوس برابر با مصوبه ستاد اربعین برای جابجایی زمینی زوار در نظر گرفته شده و چنانچه همکاری لازم به عمل آید و طبق مقررات ستاد اربعین، مردم  از مرزهای مشخصی که به عنوان سهم هر استان اعلام شده، تردد کنند، مشکلی برای جابجایی زمینی زائران پیش نخواهد آمد.

به گفته اسلامی، راه اندازی قطارهای فوق العاده از مبدا تهران به شهرهای کرمانشاه و خرمشهر و همچنین یک دستگاه ریل باس دائمی از خرمشهر به شلمچه  ۲۴ ساعته و رایگان مردم را جابجا می‌کند.

وی اضافه کرد: پارسال ۵۷۸ پرواز مجوز جابجایی زائران اربعین را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده بودند، اما امسال تاکنون برای ۶۲۶ پرواز مجوز پرواز به شهرهای عراق صادر شده است.

اسلامی تصریح کرد: چنانچه شرکت‌های هواپیمایی بیشتری حسب تقاضای مردم درخواست برقراری پرواز به مقاصد شهرهای نجف و بغداد را داشته باشند، تعداد مجوزها افزوده خواهد شد و علاوه براین  به شکل فوق‌العاده پروازهایی از ایلام و کرمانشاه در روز چهار نوبت زائران را به شهر نجف در عراق منتقل می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=58407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi