1

کسری بودجه انگلیس از پارسال ۲ برابر شده است

  • کد خبر : 45882
  • 01 مرداد 1398 - 9:20
کسری بودجه انگلیس از پارسال ۲ برابر شده است

دانستنی آنلاین: مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در ماه ژوئن به ۷٫۱۵ میلیارد پوند رسیده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی سابقه بوده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم دو برابر افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ با افزایش احتمال نخست […]

دانستنی آنلاین: مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در ماه ژوئن به ۷٫۱۵ میلیارد پوند رسیده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی سابقه بوده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ با افزایش احتمال نخست وزیری بوریس جانسون که از طرفداران سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، کاهش درآمدهای دولت و مجبور شدن آن به افزایش مخارج برای حمایت از رشد اقتصادی ضعیف، کسری بودجه افزایش محسوسی یافته است.

جانسون که قبلا شهردار لندن و وزیر خارجه انگلیس نیز بوده است وعده داده انگلیس را در ماه اکتبر چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس قبلا به مقامات دولت این کشور هشدار داده بود که راهی ناهموار و پر هزینه را برای خروج از اتحادیه اروپا انتخاب کرده اند.

دفتر بودجه انگلیس نیز در هشداری مشابه اعلام کرد خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا می تواند مشکلات بیشتر و بزرگ‌تری برای وضعیت مالی دولت به وجود آورد. این دفتر پیش بینی کرده است که کسری بودجه انگلیس تا دو سال آینده از مرز ۳۰ میلیارد پوند عبور کند.

از طرف دیگر انتظار می‌رود دولت به منظور پایان دادن به سیاست ریاضت اقتصادی خود که از سال ۲۰۰۹ به اجرا درآمده است، با افزایش حداقل سطح دستمزدها موافقت کند و این احتمالا به معنای افزایش ۲ میلیارد پوندی کسری بودجه دولت خواهد بود.

اث گریگوری، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه “کپیتال اکونومیکس” گفت: اخبار بدتری برای نخست وزیر بعدی در راه خواهند بود و با توجه به فرا رسیدن سر رسید وام های دانشجویی در ماه سپتامبر، کسری بودجه به زودی از ۱۰ میلیارد پوند فراتر خواهد رفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=45882

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi