1

کدام شرکت ها در بازار خودرو قیمت گذاری کمتری می توانند داشته باشند ؟

  • کد خبر : 24801
  • 24 اسفند 1396 - 12:49
کدام شرکت ها در بازار خودرو قیمت گذاری کمتری می توانند داشته باشند ؟

کدام شرکت ها قیمت گذاری کمتری می توانند داشته باشند ؟

برای برخی خودروها که توسط نمایندگی‌های رسمی عرضه می‌شوند به دلیل داشتن وین‌ نامبر اختصاصی امکان واردات آنها توسط گری‌ مارکت وجود ندارد

بازار خودروهای وارداتی مدتی است نوسانات قیمتی متعددی را تجربه می‌کند. دستورالعمل جدید وزارت صنعت به همراه افزایش نرخ ارز باعث شد افزایش قیمت شدیدی به این بازار تحمیل شود.

البته دوباره بعد از مدتی با گلایه و پیگیری‌های بخش خصوصی و واردکنندگان مباحثی درخصوص کاهش نرخ تعرفه از سوی بخش‌های مختلف مطرح شد که آن هم سبب نوسانات قیمتی و کاهش بهای این گروه خودروها شد.

هرچند هنوز به صورت جدی و اجرایی اتفاق خاصی در بخش تصمیم‌گیری رخ نداده اما با این حال، فضای مبهمی در بازار ایجاد شده که حاصل این گمانه‌زنی‌هاست.

باتوجه به کاهش تقاضا از سوی خریداران و مصرف‌کنندگان به دلیل انتظار کاهش تعرفه این شیب نزولی برای مدتی تقویت شد که البته از اواخر هفته پیش روند کاهش قیمت‌ها متوقف گردید.

در این میان نمایندگان واردکننده برندهای مختلف در تلاش هستند تا مشتریان خود را در روزهای باقیمانده سال به گونه‌ای جذب بازار خود نمایند. اما آنچه در اینجا بسیار پررنگ و برجسته است وجود نمایندگانی با قراردادهای رسمی و اصلی از شرکت مادر بدون هیچ واسطه است که باعث شده این گروه شرکت‌ها بتوانند بسیار موفق‌تر و با حواشی کمتری در شرایط کنونی حرکت کنند.

به طور نمونه شرکت ماموت خودرو نمایندگی مستقیم فولکس در ایران توانسته بدون واسطه قیمت پایه محصولات خود را هنگام ارزش‌گذاری درگمرک پایین نگه دارد

برندهایی نظیر فولکس‌واگن، میتسوبیشی، رنو، دی‌اس و بورگوارد از این دسته هستند. به طور نمونه شرکت ماموت خودرو نمایندگی مستقیم برند فولکس در ایران توانسته باتوجه به ارتباط مستقیم و بدون واسطه قیمت پایه محصولات خود را جهت ارزش‌گذاری در وزارت صنعت به صورت رسمی و تایید شده از سوی کمپانی فولکس در کمترین نرخ خود داشته باشد که خود این امر نتیجه‌ای جز کاهش قیمت تمام شده و در نهایت قیمت رقابتی‌تر نسبت به سایرین در‌بر نخواهد داشت.

از طرفی قرارداد این شرکت ایرانی با کمپانی مادر به‌صورتی است که محصولات وارداتی این گروه از شماره شاسی یا «وین نامبر» منحصر‌به‌فرد برای ایران بهره می برد و از آنجا که این مدل کد در سیستم ثبت سفارش در کشور درج شده بنابراین به هیچ وجه امکان سفارش‌گذاری و واردات برای بازار خاکستری وجود ندارد. چراکه با مراجعه واردکنندگان شخصی برای خرید خودرو برروی این شماره شاسی مخصوص از آنجا که این مدل کد مختص ایران بوده، کمپانی فولکس واردکنندگان و خریداران را به سوی نمایندگی رسمی خود در ایران یعنی ماموت خودرو ارجاع می دهد.

واردکننده شخصی نیز از آنجا که ناچار به واردات تنها بر روی این وین نامبر ثبت شده در سیستم وزارت صنعت است بنابراین از واردات محصولات گروه فولکس به دلیل نا‌توانی صرف‌نظر می‌کند.

از دیگر مزایای قرارداد رسمی و اصلی با شرکت مادر توانایی فروش خودرو به مشتریان با شرایط متنوع‌تر و تسهیل‌تر نسبت به رقباست. از آنجا که کمپانی مادر سفارش‌گذاری و خرید خودرو از سوی نماینده خود را معمولا به‌صورت غیر‌نقدی و اعتباری انجام می‌دهد لذا نماینده ایرانی نیز می‌تواند شرایط فروش مناسبی را برای مشتریان خود در پرداخت‌ها قائل شود.

شرایطی که مدت‌هاست در فروش محصولات میتسوبیشی و دی‌اس به‌صورت اقساط بدون بهره شاهد آن هستیم. اما در آن‌طرف موضوع، نمایندگان واسطه‌ای که مجبور به تهیه خودروهای خود اغلب به‌صورت نقدی هستند درنتیجه امکان فروش به مشتریان را با شرایط بدون بهره نخواهند داشت.

اینگونه مسائل را در ارائه خدمات پس از فروش و تامین لوازم و قطعات نیز خواهیم داشت که در نهایت خدمات در نمایندگی‌های رسمی به مراتب بهتر و باکیفیت بالاتر و ارزان‌تر تقدیم مشتریان می‌شود.

لذا شاید بد نباشد به منظور ارتقای کیفیت فروش، ارائه قیمت مناسب‌تر، شرایط خرید تسهیل‌تر، خدمات پس از فروش اورجینال و اصلی و لوازم یدکی و قطعات ارزان‌تر و درنتیجه افزایش کیفیت برخورد با مشتریان و حمایت تمام و کمال از حقوق آنها، تجدیدنظری در روند قراردادهای فی‌مابین برندهای حاضر با شرکتهای خارجی انجام شود و تنها نمایندگان اصلی و بی واسطه در کشورمان فعالیت خود را ادامه دهند.

منبع: اخبار خودرو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi