2

کارآفرین باید این ۵ ویژگی شخصیتی را داشته باشد

  • کد خبر : 23375
  • 19 بهمن 1396 - 8:33
کارآفرین باید این ۵ ویژگی شخصیتی را داشته باشد

کارآفرین باید این ۵ ویژگی شخصیتی را داشته باشد

بر خلاف باور عموم مردم، نیازی نیست شما شخصیت برجسته و عالی داشته باشید تا یک کارآفرین موفق شوید. در حقیقت، حتی بهتر است که عالی نباشید. کارآفرین ها ” هوش بازاری و اقتصادی ” بالایی دارند تا ” هوش آکادمیک و کتابی “. موفقیت با نمره معدل شما در دبیرستان یا تعداد مدارکی که دارید، تعریف نمی شود. بر پایه جایی که در آن موتلد شده اید یا پدر و مادرتان که بوده اند هم نیست. موفقیت فقط وابسته به شخصیت، نوع نگاه شما به زندگی و ذهنیت شماست.

بر اساس مطالعه اخیر کمپانی سی.سی.پی، بر اساس مدل شخصیتی MBTI مهم ترین و موثرترین خصلت شخصیتی کارآفرین ها، مربوط به شهودی یا شمی ( INTUITION ) و ادراکی ( PERCEIVING ) بودن است. این تحقیق تایید این نکته است که موفقیت لزوما برای باهوش ترین ها اتفاق نمی افتد. موفقیت به سراغ کسانی می رود که فرصت ها را بهتر ببینند و از انها بهترین شکل استفاده کنند.

فکر می کنید ملزومات شخصیتی کارآفرینی چیست ؟ در ادامه ۵ خصلت شخصیتی که هر کارآفرین باید داشته باشد را با شما به اشتراک خواهم گذاشت:

اولین ویژگی هر کارآفرین : عشق و علاقه

کارآفرین ها به خاطر پول در این بازی نیستند. برگ برنده آنها در بازی انجام کاری است که عاشق آن هستند و اتفاقا پاداش این علاقه پول بسیار زیادی است. شکل گرفتن یک کسب و کار نیازمند تلاش و زمان گذاری طاقت فرسایی است. به این معنی که تلاش و ساعات فعالیت یک کارآفرین باید با اختلاف زیادی از یک کارمند بیشتر باشد. اگر عاشق کاری که انجام می دهید، نباشید، از پس این حجم فعالیت برنخواهید آمد.

کارآفرین ها از انجام کارهای طاقت فرسا هراسی ندارند چون متمرکز و متعهد به هدف و ویژن شان هستند. آنها در مواجهه با چالش ها کنار نمی کشند. آنها با تکیه بر عشق و اشتیاق شان و با اسقامت فراوان از همه موانع عبور می کنند. ” من مطمئنم نیمی از چیزی که کارآفرین های موفق را از ناموفق و شکست خورده جدا می کند ، ثابت قدمی و استقامت است. ” این گفته استیو جابز در سخنرانی ای است که در آموزشگاه اسمیت سونیان داشت.

دومین ویژگی هر کارآفرین : انگیزه

کارآفرین ها وقف کسب و کارشان هستند. هیچ کارآفرینی متکی به مدیر، شریک یا همکار نیست که او را به سمت اهداف یا انجام کار سوق بدهد. بلعکس هر کارآفرین خود انگیخته است و همین مسئله او را محرک و انگیزه دهنده به دیگران قرار می دهد.

سیمون سینک ( Simon Sinek ) در کتاب اخیر خود با نام ” رهبر ها آخر می خورند – Leaders Eat Last ” می نویسد : ” اگر فعالیت و رفتار شما دیگران را برانگیخت تا بیشتر رویاپردازی کنند، بیشتر یاد بگیرند، بیشتر انجام بدهند و در کل بیشتر و بزرگتر بشوند، شما یک رهبر هستید. ”

کارآفرین ها می دانند چطور به اهدافشان برسند و  می توانند بقیه افراد را تحت تاثیر قرار دهند تا در مسیر تحقق اهدافشان به آنها ملحق شده و همراهی شان کنند.

سومین ویژگی هر کارآفرین : خوش بینی

وقتی در حال شروع استارتاپ خود هستید، ممکن است شرایط جوری به نظر رسد که این کسب و کار هیچ وقت از زمین برنخواهد خواست. در حالی که هیچ کارافرینی این گونه فکر نمی کند. آنها با خوش بینی به اینده نگاه می کنند و نگاه شان همیشه رو به جلو و مثبت است.

جاناتان سویفت ( Jonathan Swift ) در مقاله خود اشاره به این موضوع دارد که ” ویژن هنر دیدن ناپیداهاست. ” هنر اصلی یک کارآفرین نمایاندن ویژن خود به دیگران است. تیم همراه یک کارآفرین، می دانند هدف چیست و چرا باید کارهایی که به آنها محول شده است را انجام دهند و اهمیت جایگاه شان در طی کردن مسیر موفقیت آن سازمان چیست.

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، شما باید هدفمند باشید. حواستان باشد که فقط داشتن هدف کافی نیست. شما باید برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی کنید و برای رسیدن به آنها همه کار بکنید. هرکاری که انجام می دهید باید با دلیل و در راستای هدف تان باشد.

چهارمین ویژگی هر کارآفرین : خلاقیت

کارآفرین ها مانند بقیه فکر نمی کنند. آنها دنیا را متفاوت می بینند و خارج از چهارچوب های مرسوم فکر می کنند. بیزینس ها بر ایده های بزرگی استوارند و این ایده های بزرگ نشات گرفته از خلاقیت هستند. خلاقیت خود زاده ذهنی است که متفاوت از بقیه انسان ها فکر می کند.

مایا آنجلو ( Maya Angelou ) به زیبایی می گوید: ” شما نمی توانید خلاقیت را مصرف کنید. هر بیشتر استفاده کنید، بیشتر خواهید داشت. ”

کارآفرین ها همیشه به دنبال راه های جدیدی برای انجام کارها و بهتر انجام دادن شان هستند. آنها از وضع موجود راضی نیستند. آنها با استفاده از خلاقیت به ایده هایی دست پیدا می کنند که دنیا را دگرگون می کند.

پنجمین ویژگی هر کارآفرین : ریسک پذیری

ریسک پذیری یک عنصر حیاتی برای هر شخصی است که در حال راه اندازی یک استارتاپ می باشد. ولی پذیرش ریسک ها نباید شما را بترساند. رسیدن به اهداف یک اصل مهم است و هر کارآفرین این را می داند. تام فریس ( Tom Ferris ) در کتاب خود می نویسد: ” مسئله ای که ما برای انجام آن بیشترین ترس را داریم معمولا چیزی است که بیشترین نیاز را به انجام دادن آن داریم. ”

اگر شما در قدم به جلو برداشتن بترسید، هیچ وقت به جایی نخواهید رسید. راضی بودن نیز هیچ گاه به شما اجازه نخواهد داد که به جایگاه بزرگی دست یابید. کارآفرین ها اجازه نمی دهند که عدم اطمینان و احتمال شکست جلوی آنها را برای انجام کارهایی که باید انجام شود، بگیرد. در عوض، کارآفرین ها به چالش ها و ریسک ها به مانند یک فرصت نگاه می کنند، نه یک مشکل.

و در آخر شما را دعوت به تامل در خصوص یکی از توئیت های رابرت کیوساکی استاد اقتصاد و هوش مالی جهان می کنم :

همه می توانند به شما از ریسک و خطر انجام کارها بگویند. کارآفرین ها می توانند پاداش و نتیجه انجامش را ببینند.

منبع: مسیر سفید

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi