6

چیدمان اجزای خانه برای ایام عید نوروز

  • کد خبر : 11389
  • 05 اسفند 1395 - 12:08
چیدمان اجزای خانه برای ایام عید نوروز

یکی از اجزای مادی که آدم را به سمت خانه اش می کشد، سلیقه ای است که در چیدمان اجزای خانه به کار رفته است. اگر شما هم می خواهید طرحی نو دراندازید و دکور خانه تان را عوض کنید و اگر شما هم دارید در یکی از همین خانه های کوچک امروزی زندگی می کنید، توصیه های زیر را جدی بگیرید

#چیدمان_اجزای_خانه #ایام_عید #بیشتر_بدانیم #دانستنی

رابرت فراست، شاعر آمریکایی، می گوید: «خانه، جایی است که وقتی قرار است به آن برگردیم، همه اجزایش ما را به سمت خود می کشد. » از جنبه های معنوی این حرف که بگذریم، باید قبول کنیم یکی از اجزای مادی که آدم را به سمت خانه اش می کشد، سلیقه ای است که در چیدمان اجزای خانه به کار رفته است. اگر شما هم از آن هایی هستید که در آستانه سال جدید، میلتان می کشد طرحی نو دراندازید و دکور خانه تان را عوض کنید و اگر شما هم دارید در یکی از همین خانه های کوچک امروزی زندگی می کنید، توصیه های زیر را جدی بگیرید:

نکات کاربردی در رابطه با چیدمان اجزای خانه

 

رنگ: استفاده از رنگ های روشن می تواند خانه های کوچک را تا حدی دلبازتر و بزرگ تر از ابعاد واقعی نشان دهد. بهتر است رنگ مبلمان، کفپوش، پرده ها و حتی کابینت ها با رنگ دیوار یا دیوارپوش خانه، هماهنگ کنید و ترجیحاً همه را از یک طیف رنگی روشن انتخاب کنید. رنگ هاي روشن و رنگ های دارای ته رنگ سفیدي که خسته کننده نیستند و القا کننده حسی خوب و دلپذیرند. براي بزرگ جلوه دادن یک اتاق یا خانه کوچک، بهتر است از رنگ های سرد استفاده شود.

رنگ های سفید، سبز کمرنگ، آبي آسمانی، بنفش روشن، کبود و خا کستري روشن در زمره این رنگ ها قرار مي گیرند. این رنگ دها در قسمت آفتاب گیر خانه هم خوب جواب می دهند. همچنین در حمام، تر كیبي از رنگ هاي سرد، مناسب به نظر مي رسد. آرامش بخشي، القاي حس صمیمیت و بزرگ جلوه دادن محیط از مهم ترین ویژگی های این رنگ هاست.

آینه: حضور آینه در دلبازتر نشان دادن خانه مؤثر است. ترجیحاً از آینه های قدی استفاده کنید و به جای قرار دادن آینه بر روی بوفه، جاکفشی، تاقچه یا دیگر جاهای مرسوم، آینه تان را که ترجیحاً از ابعاد معمول بزرگ تر است، به کمک یک آویز مطمئن و مناسب روی دیوار تکیه بدهید.

میزهای شیشه ای هم برای دلباز کردن محیط خانه، مناسبند و حتی اگر میانه تان با میزهای شیشه ای خوب نیست، می توانید از شیشه های رومیزی بر روی میزهای چوبی یا فلزی استفاده کنید.

روشنی: پرهیز از تاریکی، اصل است. تاریکی، فضای داخلی خانه را کوچک تر و دلگیرتر از آنچه که هست، نشان می دهد. به همین دلیل بهتر است برای پرده و رومیزی، دنبال پارچه های نازک و توری بگردید. بافت های این چنینی باعث می شوند نور بیشتری به داخل اتاق بیاید و فضای داخل خانه لطیف تر شود. نور خانه های کوچک هر چه بیشتر باشد، بهتر است.

با کمک گرفتن از چراغ های اضافی می توانید شر سایه های متعددی که اتاق را تاریک می کنند، خلاص شوید. اتاقی که از نور کافی برخوردار است، جادارتر به نظر می رسد. با استفاده از چراغ های توکار یا انواع دیگر چراغ ها، روشنایی خانه را بیشتر کنید و یادتان باشد که لامپ های فلورسنت نورشان بیشتر است و هزینه مصرفشان کمتر.

لینک منبع

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11389

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi