3

چگونه دست به صورت‌ خود نزنیم؟

  • کد خبر : 68811
  • 12 مارس 2020 - 12:30
چگونه دست به صورت‌ خود نزنیم؟

دانستنی آنلاین: برای مراقبت از خودتان در برابر ویروس کرونا علاوه بر استفاده مواد مدام از ضدعفونی‌کننده دست مانند آب و صابون لازم است به صورت‌ خود نیز دست نزنید. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از خبرآنلاین، متخصصان بهداشت می‌گویند، علاوه بر شستن دست‌ها باید آنها را از صورت‌ یعنی چشم‌ها، بینی […]

دانستنی آنلاین: برای مراقبت از خودتان در برابر ویروس کرونا علاوه بر استفاده مواد مدام از ضدعفونی‌کننده دست مانند آب و صابون لازم است به صورت‌ خود نیز دست نزنید.

صورت

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از خبرآنلاین، متخصصان بهداشت می‌گویند، علاوه بر شستن دست‌ها باید آنها را از صورت‌ یعنی چشم‌ها، بینی و دهان‌تان دور نگهدارید. بدین ترتیب کمتر به ویروس کرونا یا آنفلوآنزا و بیماری‌های دیگر مبتلا می‌شوید. اما گفتن این حرف آسان‌تر از عمل به آن است!

یکی از متخصصان سازمان بهداشت عمومی کالیفرنیا می‌گوید، دست زدن به صورت یکی از عادت‌های رفتاری است که تقریبا همه ما داریم و خلاف آن عمل کردن برای همه از جمله خود متخصصان سلامت و بهداشت مشکل است. اما باید این عادت را ترک کنید تا کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرید.

حتی اگر دست‌هایتان را دایما بشویید، به محض دست زدن به جایی یا چیزی که میکروب روی آن است، دست‌تان آلوده می‌شود و وقتی آن را به صورت‌تان می‌زنید، میکروب‌ها می‌توانند از طریق چشم‌ها، بینی و دهان وارد بدن‌تان بشوند.

بنا بر بررسی انجمن اپیدمی‌شناسی و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا در سال ۲۰۱۵، افراد به‌طور متوسط هر ساعت، حداقل ۲۳بار به صورت‌شان دست می‌زنند. این رفتار از زمان کودکی شروع می‌شود و برای ترک آن روش‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

روش هایی برای دست نزدن به صورت‌

  •  دست‌هایتان را مشغول نگهدارید. در واقع می‌توانید یک توپ ضد استرس کوچک در دست‌هایتان نگهدارید.
  • از دیگران کمک بخواهید. از دوست یا یکی از اعضاء خانواده بخواهید تا جایی‌که برای آنها امکان دارد، هر وقت دست‌تان به سمت صورت‌تان رفت، به شما هشدار دهند. پس از مدتی، دیگر این موضوع را فراموش نخواهید کرد.
  • به عوامل محرک توجه کنید. شاید شما عادت به جویدن ناخن دارید و به همین دلیل دست‌تان مدام به سمت صورت‌تان می‌رود. پس این عادت‌های محرک را ترک کنید تا یادتان بماند که دست‌تان را دیگر به صورت‌تان نزنید.

مترجم: نادیا زکالوند

منبع: مدیکال اکسپرس

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=68811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi