2

چگونه تبلیغ کنیم تا در فروش موفق باشیم؟

  • کد خبر : 3772
  • 11 اردیبهشت 1395 - 15:49
چگونه تبلیغ کنیم تا در فروش موفق باشیم؟

اکثر صاحبان کسب وکارهای اینترنتی به خصوص فروشگاه های اینترنتی به این صورت عمل می کنند که با طراحی یک یا چند بنر تبلیغاتی، یک یا چند پوستر، یا اجاره کردن پست های ثابت ارسال ایمیل تبلیغاتی و یا راه های دیگر تبلیغ محصول یا خدمات خود می پردازند

خیلی از ما فکر می کنیم که تبلیغات به خودی خود می بایست منجر به افزایش فروش شود اما این تفکر تا چه حد صحیح است؟

اگر بخواهیم صادق باشیم باید این طوربگوییم که تبلیغاتی که بدون برنامه ریزی وخود به خود منجر به افزایش فروش شود کاملاً به صورت اتفاقی این نتیجه را رقم زده است.

اکثر صاحبان کسب وکارهای اینترنتی به خصوص فروشگاه های اینترنتی به این صورت عمل می کنند که با طراحی یک یا  چند بنر تبلیغاتی، یک یا چند پوستر، تصویر مرتبط با محصول، پرداخت هزینه به وب سایت ها (مخصوصاً وب سایت های دانلود و مجله های اینترنتی )و قرار دادن بنرهای تبلیغاتی ویا اجاره کردن پست های ثابت (مطالبی که به صورت ثابت بالاتر از مطالب دیگر در سایت دیده می شود )ارسال ایمیل تبلیغاتی و یا راه های دیگر تبلیغ محصول یا خدمات خود می پردازند و با فروش و ارائه خدمت و کسب سود مجدداً روند قبل را تکرار می کنند. اما یک سؤال اساسی ؛ با قطع این روند چه تغییری در فرایند فروش به وجود می آید؟

آیا وب سایت آن ها همچنان به فروش ادامه خواهد داد و یا نفس فروش آن ها به شماره خواهد افتاد؟

حتماً این جمله را شنیده اید که تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است اما آیا هر نوع تبلیغاتی سرمایه گذاری است ؟مسلماً خیر !تبلیغات به شکلی که بیان شد یک پروسه ی به هم پیوسته ی هزینه براست که با قطع آن کسب وکار دچار مشکل اساسی خواهد شد. چه بسیار کسب وکارهایی بودند که در ماه ها یا سال های اول فعالیت خود به دلیل توانمندی مالی صاحبان آن ها با تبلیغات بسیار، خود را مطرح کردند؛ اما با کم شدن توان مالی ویا برنامه ریزی غلط و قطع تبلیغات به فراموشی سپرده شدند.

اما چاره کار چیست؟ باید چه کار کرد تا بتوان تجربه ی موفقی از تبلیغات داشت؟

برنامه ریزی کلید مؤثری در موفقیت است ! این اصل در این مورد هم کاملاً صدق می کند. البته در این جا منظور از برنامه ریزی یک طرح منسجم و جامع از راه های تبلیغاتی، اهداف، مخاطبین،  نتایج مورد انتظار،راه های سنجش نتایج ،رسانه های مورد استفاده، هزینه ها، مدت زمان هر یک از برنامه های تبلیغاتی و… است .

در یک برنامه ریزی تبلیغاتی شما باید ابتدا مخاطبین و اهداف تبلیغات را مشخص کنید قرار است پیام تبلیغات خود را با چه کسانی در میان بگذارید ؟ واین پیام قرار است چه تأثیری روی آن ها بگذارد ؟

مسلماً بهترین رسانه برای تبلیغات یک فروشگاه اینترنتی، خود وب سایت ها هستند حتی تلویزیون هم نمی تواند در این مورد تأثیری مانند وب سایت ها داشته باشد؛ اما چه وب سایت هایی برای این تبلیغات مناسب هستند؟

قبل از خرید تبلیغات در وب سایت ها می بایست که یک مورد را نیز در نظر بگیرید؛ قرار است  چه میزان هزینه کنید و چه چیزی به دست آورید ؟

آیا هدفتان از تبلیغات، صرفاً فروش محصولات یا خدمتتان است ؟

آیا می خواهید که در ذهن مشتریان جایگاه بسازید؟

آیا قصد دارید برند سازی کنید ؟(برنامه تبلیغاتشان بخشی از برنامه برندینگ شماست؟)

بسته به پاسخ هایتان به این سؤال ها بودجه ی تبلیغات، نحوه ی تبلیغات، این که کدام وب سایت را برای تبلیغات انتخاب کنید؛ شعارهای تبلیغاتی ،گرافیک و سایر موارد مربوط به انعطاف پذیر و قابل تغییر هستند. فرض می کنیم که قرار است با استفاده از تبلیغات محصولاتمان را بفروشیم ودر کنار آن جایگاهی در ذهن مشتری ایجاد کنیم تا ما را به خاطر داشته باشند .

در این صورت می بایست انسجام تبلیغات را در آخرین حد، رعایت کنیم. نوع رنگ بندی، نزدیکی شعارهای تبلیغاتی واستفاده از المان های یکسان ورعایت این دست موارد باعث انسجام در تبلیغات می شود .

بهتر است تا برای هر وب سایت جدای از اندازه بنرهای تبلیغاتی، سناریوی متناسب با کاربران آن در نظر بگیرید. یعنی سعی کنید که یک بنر تبلیغاتی را در همه وب سایت ها استفاده نکنید .

یک لیست از وب سایت های هد ف برای تبلیغات تهیه کنید. برای این کار می توانید از وب سایت های گوگل و الکسا استفاده کنید. از گوگل می توانید برای یافتن وب سایت های مناسب و مرتبط با موضوعی  که به دنبالش هستید استفاده کنید و از الکسا برای یافتن وب سایت های پربازدید تر در یک موضوع مشترک .

البته درمورد موضوعات تخصصی زیاد در انتخاب وب سایت هایی که رتبه های دو رقمی وتک رقمی دارند، حساس نباشید وب سایت های تخصصی مناسب ممکن است رتبه های بیشتری در الکسا داشته باشند اما بازدهی بالاتری نسبت به وب سایت های پربازدیدتر برایتان به ارمغان بیاورند.

پس از انتخاب وب سایت ها و تطبیق با بودجه ای که در نظر گرفته اید، تبلیغات را منتشر کنید. این نکته را فراموش نکنید که حتماً با مدیران وب سایت هایی که می خواهید در آن ها تبلیغات داشته باشید، ارتباط برقرار کنید. در این ارتباط هم می توانید قیمت مناسب تری بخواهید و هم از پتانسیل کاربران یک وب سایت اطلاعات بیشتری کسب نمایید. اطلاعات بیشتر باعث می شود تا پیش بینی هایتان به نتایج واقعی نزدیک تر باشند.(درهر موردی داشتن اطلاعات بیشتر برگ برنده محسوب می شود و شما را به موفقیت نزدیک تر می کند).

قبل از انتشار تبلیغات، امکاناتی را به وجود بیاورید که بتوانید نتیجه ی هر تبلیغ را به صورت جداگانه بررسی و تحلیل نمایید. این که چه تعداد کاربر از چه وب سایتی واز طریق کدام بنر و یا متن تبلیغاتی وارد کدام قسمت از وب سایت شما شده اند و به کدام صفحات سرزده اند، اطلاعات مفیدی است که می تواند شما را در ارائه بهترین خدمات به کاربران (مشتریان)وهمچنین داشتن بهترین برنامه های تبلیغاتی کمک کند.

برای این بررسی ها می توانید از ابزار گوگل آنالیز استفاده نمایید. البته این ابزار در حال حاضر برای آی پی های ایران غیر فعال است و باید با استفاده از امکانات تغییر آی پی از آن استفاده نمایید.

این را به یاد داشته باشید که اگر بدون سنجش نتایج تبلیغ کنید، کاری جز هدر دادن سرمایه هایتان انجام نداده اید.  هیچ وقت به یک وب سایت به صرف این که بازدید خوب و یا رتبه ی خوبی در سایتی مثل الکسا دارد سفارش تبلیغ ندهید.

منبع:

https://www.tabnak.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi