0

چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 27981
  • 25 اردیبهشت 1397 - 12:27
چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چگونه از ماشین ظرفشویی به درستی استفاده کنیم؟

مطلب زیر را در این رابطه مطالعه کنید:

۱  در طبقه بالایی

فنجان‌های سرامیکی و شیشه‌ای را یکی در میان در کنار هم بگذارید.
دندانه‌های این ردیف برای ایجاد امنیت بیشتر می‌باشند و اجازه می‌دهند آب از بین ظروف عبور کند و آنها را تمیز نماید.
وسایل باریک و بلند آشپزخانه مثل انواع کاردک ها و کفگیرها به صورت خوابیده در جایگاه مخصوص خودشان قرار بگیرند. هیچگاه آنها را به صورت ایستاده در دستگاه قرار ندهید. زیرا مانع چرخش شاخه‌های دستگاه ظرفشویی به هنگام شست‌وشو می‌شوند.
ظروف پلاستیکی سبک باید در بین دندانه‌ها قرار بگیرند به طوریکه وارونه نشوند و به صورت ایستاده بمانند.
به میله‌ها و دکمه‌های پهلوها این جایگاه توجه کنید، آیا به صورت بالا – پایینی هستند؟ اگر اینگونه است شما می‌توانید ظروف بزرگ‌تر را در سینی پایینی بگذارید و لیوان‌ها و ظروف کوچک‌تر را در سینی بالایی.

۲   در طبقه پایین

بشقاب‌ها و کاسه‌ها باید به صورتی در سینی پایینی قرار بگیرند که روی آنها به سمت مرکز جایگاه باشد. پارچ‌ها و ماهی‌تابه‌ها را در گوشه‌ها و زاویه‌ها بگذارید.
سینی‌های پهن و بزرگ و صفحه مخصوص شیرینی‌پزی را در کناره‌ها بگذارید البته در لبه جلویی دستگاه نگذارید تا مانع پخش شدن ماده پاک کننده با آب نشوند.

۳   جایگاه قرار گرفتن قاشق

هیچ‌گاه ظروف مسطح را در این محل نگذارید، تا آب و ماده پاک کننده به تمام سطوح ظرف‌ها برسد. چنگالها را رو به بالا و چاقوها را رو به پایین و قاشق‌ها را به صورت یکی در میان (یکی رو به بالا و دیگری رو به پایین) کنار هم قرار دهید.

۴  ماده پاک کننده

ماده پاک کننده را در جایگاه سرد و خشک نگهداری کنید. قسمت پایینی سینک ظرفشویی برای این منظور مناسب نیست زیرا پودرها در محیط‌های مرطوب به هم می‌چسبند و گلوله‌ای می‌شوند. ژل‌ها را باید در نقاط گرم نگهداری کرد مثلا در مجاورت لوله‌های آب گرم.
حتی اگر از آب کاملا تمیز و بهداشتی برای شست‌وشو استفاده می‌کنید، باز هم از ماده پاک کننده استفاده کنید. بدون ماده اصلی شست‌وشو لیوانها و ظروف به خوبی تمیز نمی‌شوند، مخصوصاً اگر برای کاهش در مصرف انرژی از خشک کن حرارتی دستگاه نیز استفاده نشده باشد.

۵  عملکرد کلی دستگاه

شست‌وشوی سریع یا شست‌وشو با آب حدود ۱ گالون آب مصرف می‌کند و می‌تواند باقی‌مانده ریز غذاها را از روی ظروف پاک کند. در این مرحله ظروف به طور کامل شسته نمی‌شوند وقتی که هنوز دستگاه از ظروف پر نشده است می‌توانید از این مرحله شست‌وشو استفاده کنید.
شست‌وشوی سریع و تند که در آن چرخه شستن ظروف کوتاه است معمولاً تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، این شیوه از شست‌وشو برای بشقاب‌ها و لیوان‌های نیمه کثیف است، یعنی ظروفی که لکه‌های زیاد ندارند و با شست‌وشوی سریع پاک می‌شوند.  قبل از شروع کار ماشین ظرفشویی، شیر آب گرم سینک را باز کنید تا آب کمی جریان بیابد و آب داخل لوله‌ها گرم شود. سپس ماشین را به کار بیندازید تا با شست‌وشو با آب گرم ظروف تمیزتر شوند.  به هنگام خالی کردن ظروف از داخل ماشین از سینی پایینی شروع کنید تا با چک کردن آبهای جمع شده و مانده در بین ظروف سینی بالا، آب روی ظروف‍‍ پایینی چکه نکند و آنها را لکه‌دار نکند.  ظروف و کاسه‌های چوبی را داخل ماشین ظرفشویی نگذارید زیرا بعد از خشک شدن دچار شکستگی و ترک می‌شوند.  برخی برچسب‌های کاغذی روی لیوان‌ها و بشقاب‌ها را قبل از قرار دادن آنها در ماشین جدا کنید چرا که بعد از خیس شدن، جلوی فیلتر جمع می‌شوند و راه آنرا می‌بندند.  ظروف چینی که با دست روی آنها را نقاشی کرده‌اند را هرگز در ماشین ظرفشویی نشویید.

منبع: مجله اینترنتی زندگی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi