1

چه نوع سرمايه گذاری برای فرزندان بهتر است؟

  • کد خبر : 12785
  • 02 اردیبهشت 1396 - 9:19
چه نوع سرمايه گذاری برای فرزندان بهتر است؟

امروزه در جامعه ما شرایط به گونه ای شکل گرفته است که هر شخص باید به فکر آینده خود باشد تا به راحتی و در آرامش زندگی کند. همچنین والدین باید به فکر تأمین آینده فرزندان خود باشند. به همین دلیل معمولاً برای خانواده ها این سؤال پیش می آید که بهترین نوع سرمايه گذاری برای فرزندان کدام است

#سرمايه_گذاري #فرزندان #بیشتر_بدانیم #دانستنی

امروزه در جامعه ما شرایط به گونه ای شکل گرفته است که هر شخص باید به فکر آینده خود باشد تا بتواند در دوران کهنسالی محتاج کسی نباشد تا به راحتی و در آرامش زندگی کند. همچنین والدین باید به فکر تأمین آینده فرزندان خود باشند. به همین دلیل معمولاً برای خانواده ها این سؤال پیش می آید که بهترین نوع سرمايه گذاری برای فرزندان کدام است؟ ظاهراً سرمايه گذاري در بانک بازدهي بيشتري دارد، اما در واقع اينطور نيست.

چه نوع سرمايه گذاری برای فرزندان انتخاب کنیم؟

ببينيد شما يک دوره 20 ساله را در نظر بگيريد. در مکانيسم بانک، ابتدا براي شما دو نوع حساب باز مي کنند. دوره بلندمدت 5 ساله براي سرمايه گذاري شما و دوره کوتاه مدت که سود ماهانه حساب بلندمدت را در آن واريز مي کنند. اينجا دو اشکال وجود دارد. اول اين که در رابطه با حساب بلندمدت، بانک فرمول سود ساده را به کار مي گيرد و نه فرمول سود مرکب را. دوم آن که شما بايد سودهاي خودتان را مديريت کنيد.

به عبارتي هرگاه شما بخواهيد مثلاً هر ماه 50.000 تومان در بانک بگذاريد، فکر مي کنيد چه اتفاقي مي افتد؟ بايد در حساب کوتاه مدت هر ماه اين پول را واريز کنيد تا بعد از چند ماه بيرزد که يک حساب بلندمدت باز کنيد. مثلاً بعد از يک سال شما يک حساب بلند مدت 600 هزار توماني باز مي کنيد 5 ساله با نرخ مثلاً 18 درصد که هر ماه 9000 تومان سود به حساب کوتاه مدت شما واريز مي کند. در سال دوم يک حساب بلند مدت 708 هزار توماني (600 هزار تومان مال خودتان به علاوه 108 هزار تومان سود سرمايه گذاري اول) باز مي کنيد و اين روند را تا 20 سال ادامه دارد و سود بلند مدت نيز 18 درصد باشد و سود کوتاه مدت 9 درصد. البته شما از سال شانزدهم به بعد ديگر نمي توانيد حساب بلندمدت 5 ساله باز کنيد و بايد 4 ساله باز کنيد و در سال 17 حساب بلندمدت 3 ساله و … سال 19 حساب بلندمدت 1 ساله.

اگر نرخ سود 4 ساله به پايين يک درصد پايين تر باشد در اين صورت کل مبلغي که شما سرمايه گذاري کرده‌ايد با سود آن حدود 24 ميليون تومان خواهد شد. که 12 ميليون تومان آن پول خودتان و 12 ميليون تومان سود آن خواهد بود.

اما در بيمه اينطور نيست از همان ابتدا با نرخ 18 درصد محاسبه خواهد شد و سود آن نيز با همان نرخ 18 درصد خواهد بود يعني سود مرکب. به عبارتي در مکانيزيم بيمه سود پول شما هر سال روي اصل سرمايه خواهد رفت با نرخ 18 درصد محاسبه خواهد شد.

 حالا شما هرگاه هيچ پوششي نگيريد و با ضريب صفر بيمه نامه اي باز کنيد پول شما 88 ميليون تومان خواهد شد که 12 ميليون تومان آن پول خودتان است و 76 ميليون تومان سود آن و ديگر به مديريت پردردسر پولتان نيز مثل بانک نيازي نداريد. تازه با همين ضريب پوشش صفر هم شما در همان سال اول به ميزان 9 ميليون تومان پوشش فوت خواهيد گرفت که در سالهاي بعد اين رقم بيشتر و بيشتر خواهد شد.

نکته بسيار جالب و جذاب ديگر اين است که پول سرمايه گذاري شده در بيمه قابل مصادره نيست و معاف از ماليات است. يعني اگر خداي ناکرده ورشکست شويد، طلبکاران به هيچ عنوان نمي توانند اين پول را مصادره کنند و اگر خداي ناکرده فوت کنيد ديگر مثل بانک نيست که تا يک سال بلوکه شود و ماليات 33 درصدي به آن بخورد.

خب، حالا کدام نوع سرمايه گذاری برای فرزندان را انتخاب مي کنيد؟

منبع: راهنما

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12785

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi