2

چرا کارگر مالیات بدهد اما سلبریتی نه!

  • کد خبر : 131856
  • 12 نوامبر 2022 - 18:08
چرا کارگر مالیات بدهد اما سلبریتی نه!

چندین پویش با عناوینی همچون (سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها ملزم به پرداخت مالیات شوند، چرا سلبریتی‌ها از مالیات معافند و لزوم لغو معافیت مالیاتی هنرمندان) توسط مردم به ثبت رسیده و منتظر اقدام مسئولان هستند به گزارش دانستنی آنلاین، مالیات گذشته از درآمدزایی برای دولت، یک ابزار تنظیمی است. ابزاری که می‌تواند فاصله‌های طبقاتی یا ناهنجاری‌های […]

چندین پویش با عناوینی همچون (سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها ملزم به پرداخت مالیات شوند، چرا سلبریتی‌ها از مالیات معافند و لزوم لغو معافیت مالیاتی هنرمندان) توسط مردم به ثبت رسیده و منتظر اقدام مسئولان هستند

سلبریتی
به گزارش دانستنی آنلاین، مالیات گذشته از درآمدزایی برای دولت، یک ابزار تنظیمی است. ابزاری که می‌تواند فاصله‌های طبقاتی یا ناهنجاری‌های اقتصادی را سر و سامان دهد. اجرا نشدن پایه‌های مختلف مالیاتی ایران را به بهشت سوداگران و دلال‌صفتان مختلف بدل کرده است.

موضوعی که عمیقاً مورد انتقاد مردم هم قرار گرفته، چرا که برای مردم قابل قبول نیست که یک سلبریتی با آن درآمدهای میلیاردی معاف از مالیات باشد و کارگری با درآمد اندک، مشمول مالیات شود.

از این رو از مدت‌ها قبل، چندین پویش با عناوینی همچون (سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها ملزم به پرداخت مالیات شوند، چرا سلبریتی‌ها از مالیات معافند و لزوم لغو معافیت مالیاتی هنرمندان) توسط مردم به ثبت رسیده و منتظر اقدام مسئولان هستند.

در بیانیه یکی از این پویش ها آمده است: «همانگونه که اقشار زحمتکش مثل کارگران و کارمندان با حقوقهاى ناچیز، ماهیانه مالیات پرداخت می‌کنند، از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى انتظار می‌رود از سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها که درآمدهاى چندین میلیاردى دارند نیز مالیات اخذ شود.»

سردبیری که این پویش را به ثبت رسانده می‌گوید: اگر مثل خیلی از کشورهای جهان، در ایران هم قوانین درستی برای همه اقشار به صورت همسان و مساوی وضع شود دیگر شاهد قانون شکنی و یا قبح شکنی اقشاری مثل سلبریتی‌ها نخواهیم بود، به طور مثال اگر در همین اغتشاشات اخیرکشور، سلبریتی‌ها می‌دانستند که قرار است مالیات پرداخت کنند به هیچ عنوان از این مدل نظرات شاذ در فضای مجازی خود منتشر نمی‌کردند.

تا امروز بیش از 10 هزار امضا با موضوعاتی درباره مالیات سلبریتی‌ها و لزوم وضع قوانینی درست برای مدیریت این قشر از جامعه، توسط مردم در سامانه به ثبت رسیده و با توجه به اتفاقات بوجود آمده در یکی دوماه اخیر در کشور، مردم به جدّ منتظر اقدام مسئولین برای تدبیر در این موضوعات هستند. / فارس

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi