7

چرا نمی توانم درس بخوانم ؟

  • کد خبر : 13281
  • 06 می 2017 - 8:56
چرا نمی توانم درس بخوانم ؟

برخی از دانش آموزان و دانشجویان با این مشکل بزرگ روبرو هستند و اظهار می کنند که چرا نمی توانم درس بخوانم ؟ در این مطلب یک کارشناس ارشد روان شناسی به این سؤال پاسخ و راهکاری ارائه می دهد. باید بدانیم که ایجاد انگیزه امری ضروریست و جذابیت تکالیف هم در این امر بی تأثیر نیستند.

برخی از دانش آموزان و دانشجویان با این مشکل بزرگ روبرو هستند و اظهار می کنند که چرا نمی توانم درس بخوانم ؟ در این مطلب یک کارشناس ارشد روان شناسی به این سؤال پاسخ و راهکاری ارائه می دهد.

باید بدانیم که ایجاد انگیزه امری ضروریست و جذابیت تکالیف هم در این امر بی تأثیر نیستند. اگر بتوانیم مطالب کتاب های درسی خود را بعد از مطالعه کاربردی نمائیم و به صورت تحقیق و پژوهش در منابع دیگر جستجو نمائیم، قطعأ برایمان جذاب تر خواهد شد و علاقه بیشتری برای یادگیری خواهیم داشت.

پس حتمأ هدفتان را مشخص کنید. داشتن هدف و حرکت به سوی آن و تلاش برای رسیدن به هدف یک انگیزه مهم محسوب می گردد. حتمأ یک برنامه ریزی به صورت روزانه داشته باشید. بهتر است این برنامه را خودتان تنظیم کنید چون هیچ کس شما را به اندازه خودتان نمی شناسد. حتمأ ورزش را در برنامه روزانه قرار دهید چون باعث شادی و نشاط شما می گردد و از بی حوصلگی جلوگیری می کند. از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنید یعنی به غیر از امور درسی به مطالعه آزاد، استراحت، ورزش، عبادت و مسائلی از این قبیل بپردازید.

یکی از علل مهم در افت تحصیلی افراد ضعف های جسمانی است که به علت بی اطلاعی افراد پنهان می ماند. ضعف در شنوایی یا بینایی باعث می شود تا دانش آموزان مرتب از معلم بخواهند که مطلب را تکرار کند  و آموزگار می تواند با کمی دقت و مطالعه تکالیف و جزوات دانش آموز به این ضعف پی ببرد.

عامل مهم دیگر، شرایط روانی و حرکتی است. بعضی از دانش آموزان مبتلا به بیماری صرع یا لکنت زبان و برای بیان افکار خود دچار مشکل هستند و تحت فشار روانی زیادی قرار می گیرند. در صرع های کوچک که تقریبأ بدون علائم هستند تنها با عدم هشیاری فرد در چند لحظه اتفاق می افتد و باعث تأخیر در یادگیری دانش آموزان می شود.

ایجاد تداعی ذهنی یعنی برقراری ارتباط میان آموخته ها در قدرت بخاطرسپاری مطالب بسیار مؤثر است.

سن نوجوانی دوره ای از زندگی است که افراد اشتغال ذهنی فراوانی پیدا می کنند و مسائل زیادی می تواند تمرکز آنها را از بین ببرد. در این زمان آنها نیاز به همفکری شما دارند تا با صبر و حوصله بتوانید راهکارهایی جهت افزایش تمرکز پیش روی آنها قرار دهید.

منبع: آسمونی

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi