28

چالش حل نشدنی خرابی آسفالت در آبادان!

  • کد خبر : 132687
  • 19 نوامبر 2022 - 18:02
چالش حل نشدنی خرابی آسفالت در آبادان!

وجود چاله‌های فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر آبادان عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی‌ها را مشکل کرده و شهروندان از ادامه این روند خسته شده‌اند. به گزارش دانستنی آنلاین، وضعیت خیابان‌های شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها […]

وجود چاله‌های فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر آبادان عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی‌ها را مشکل کرده و شهروندان از ادامه این روند خسته شده‌اند.


به گزارش دانستنی آنلاین، وضعیت خیابان‌های شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست به دست هم داده‌اند تا مشکل خرابی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های آبادان به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه‌روز به وخامت این مسئله نیز افزوده شود.

وجود چاله‌های فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر آبادان عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی‌ها را مشکل کرده و شهروندان از ادامه این روند خسته شده‌اند.
وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های آبادان به خصوص احمدآباد، ذوالفقاری، جمشیدآباد و فیه از مناطق بافت قدیمی این شهر مناسب نیست و تردد در این مناطق به دلیل وجود چاله‌های فراوان به سختی انجام می‌شود.

بسیاری از رانندگان تاکسی در آبادان بابت آسیب وارده به خودروهای خود به دلیل وجود چاله‌های فراوان گله هستند ضمن اینکه در هنگام بارندگی بسیاری از خیابان‌های شهر آبادان به دلیل فرورفتگی آسفالت و چاله‌های کوچک و بزرگ پر از آب شده و عبور و مرور را سخت‌تر نیز می‌کند.

کم توجهی به اصل اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به تبع آن کیفیت بد آسفالت‌، همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا گشت و گذار در مسیرها و خیابان‌های آبادان به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست انداز به سان جاده‌های خاکی تبدیل شود.

به گفته شهروندان، برخی خیابان‌های شهر آبادان به واسطه حفاری‌های متعدد توسط دستگاه‌های اجرایی خود به عامل خسارت و آسیب به خودروها تبدیل شده‌اند و مردم بایستی برای تعمیر خودروهای آسیب دیده ناشی از چاله‌ها و حفاری‌ها هزینه گزاف بپردازند.
موضوع خرابی آسفالت معابر آبادان نه تنها توسط مردم بارها تکرار شده بلکه اعضای شورای اسلامی این شهر نیز بر آن مهر تایید می‌گذارند.
از سوی دیگر گرانی آسفالت و محدودیت‌های دیگر اگر چه این روزها دست شهرداری آبادان را بسته اما بنا به گفته کارشناسان راه‌های برون رفت از مشکلات شهری، فراوان است.

یکی از رانندگان آبادانی وضعیت آسفالت معابر شهر را اسفناک توصیف کرد و گفت: تنها با گذر از یکی ۲ خیابان می‌توان شاهد آن بود که این وضعیت بغرنج رانندگان را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.
سعید رضایی اظهار داشت: چاله‌های ایجاد شده در سطح خیابان‌ها و همچنین حفاری‌های انجام شده از سوی شرکت‌هایی مانند آب و فاضلاب، مخابرات، گاز که بدون ترمیم رها شده است به خودروهای سواری آسیب زده است.

یک شهروند ساکن منطقه ذوالفقاری آبادان نیز با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت محل زندگی خود گفت: مدتهای بسیار طولانی است که وضعیت آسفالت خیابان‌های این منطقه نامناسب است حتی با وجود روکش آسفالت در برخی خیابانهای این منطقه به دلیل انجام نشدن زیرسازی مناسب و عدم استفاده از مواد مرغوب در تولید آسفالت این مشکلات مضاعف شده و هزینه‌ها نیز هدر می‌رود.

سید نعیم هاشمی خواستار نگاه مساوی مسوولان و متولیان شهر به مناطق محروم و حاشیه شد و بیان کرد: مشکلات مربوط به چاله‌های خیابانها هنگام بارندگی بخصوص در ذوالفقاری نمود بیشتری می‌یابد و در تردد خودروها و عابران پیاده اختلال ایجاد می‌کند.

این شهروند آبادانی اظهار داشت: وضعیت آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه ذوالفقاری آنقدر نامناسب است که آمد و شد وسیله نقلیه را سخت کرده و لازم است شورای شهر و شهرداری فکری به این وضعیت نابسامان بکنند چرا که اگر همچنان دست روی دست بگذارند، وضعیت بدتر از این نیز خواهد شد.

یکی از ساکنان کوی فیه نیز از شهرداری آبادان خواست برای خیابان‌های این محله فکری اساسی کند چرا که با هر بارندگی به دلیل جمع شدن آب تردد در خیابان‌ها بخصوص فرعی‌های این منطقه امکان پذیر نیست.

منا عساکره اظهار داشت: مردم از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های این منطقه به ستوه آمده‌اند و این شامل عابران پیاده و رانندگان خودرو است که هر روز با مشکل ناهمگون بودن این خیابان‌ها درگیر هستند.

وی افزود: سالهاست مسئولان وعده داده‌اند مشکل معابر منطقه فیه را رفع کنند و هر از گاهی نیز طرحی در این رابطه اجرا می شود ولی واقعا اقدام مثبتی برای حل مشکل معابر این منطقه صورت نمی گیرد.

اجرای پروژه‌های عمرانی در آبادان

معاون سازمان عمران شهرداری آبادان در خصوص مشکلات منطقه ذوالفقاری گفت: اجرای پروژه عمرانی و آسفالت در خیابان ۴۰ متری ذوالفقاری طبق تفاهمنامه منعقد شده و در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بر عهده اداره بندر آبادان است.

عبدالحسین شریفی افزود: طبق وعده مسئولان اداره بندر طرح اصلاح معابر این منطقه وارد مرحله مناقصه شده و حداقل در ۱۰ روز آینده پروژه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه عمرانی در منطقه مهر کوی ذوالفقاری بیان کرد: قرارگاه خاتم النبیاء (ص) طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان منطقه آزاد اروند داشت پروژه‌های عمرانی را در این منطقه آغاز کرده که تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از خیابانهای فرعی مورد آسفالت قرار خواهند گرفت.

شریفی گفت: همچنین این قرارگاه پس از عقد تفاهمنامه با سازمان منطقه آزاد اروند اصلاح معابر و آسفالت کوی فیه را بر عهده گرفته که در حال حاضر ماشین ئآلات خود را در این منطقه مستقر کرده است.

وی همچنین به انجام پروژه عمرانی در مناطق فاز ۲ امیر آباد و ۲۰ متری بها اشاره کرد و گفت: شهرداری آبادان در حال حاضر در این ۲ منطقه که خرابی های فراوانی دارد پروژه عمرانی را آغاز کرده است.

طرح نهضت آسفالت با یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در آبادان

سرپرست شهرداری آبادان با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهر گفت: اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات شهرداری آبادان وحق آلایندگی تامین شده و در سه فاز اجرا می شود.

سلمان برقول افزود: در مرحله اول این طرح خیابان های کوی بهار یک ۲۰ متری تا بهار ۲۵ کوی قدس، فرعی‌های کوی قدس از بهار ۵۰ به بعد آسفالت خواهد شد.

وی اظهار داشت:مرحله دوم و سوم نهضت آسفالت از ۲۰ متری طیب و بخشی از خیابان های فرعی کوی ذوالفقاری به زودی آغاز می‌شود.
برقول گفت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم النبیاء عملیات آسفالت در منطقه فیه آغاز و پس از آن مناطق سلیچ غربی وشرقی آسفالت خواهد شد.

وی افزود: ۲ پیمانکار از ۲ جبهه آسفالت کوی امیر آباد در فاز یک و فاز صفر آبادان را آغاز کردند.

برقول به آسفالت ساحلی بلوار امام حسین(ع) و کوی فرهنگیان آبادان اشاره کرد و بیان داشت:عملیات روکش آسفالت خیابانهای آبادان در مدت زمان ۴۵ روز تا ۲ ماه به پایان خواهد رسید. / ایرنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=132687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi