4

پویش ایران من ، مسابقه ای برای ایفای مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 35380
  • 08 مارس 2019 - 11:28
پویش ایران من ، مسابقه ای برای ایفای مسئولیت اجتماعی

پویش ایران من، مسابقه ای برای ایفای مسئولیت اجتماعی و حرکتی برای تشویق فعالان اقتصادی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی جهت زدودن فقر از کشور است.

پویش ایران من، مسابقه ای برای ایفای مسئولیت اجتماعی و حرکتی برای تشویق فعالان اقتصادی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی جهت زدودن فقر از کشور است.

پویش ایران من چیست ؟

پویش ایران من ، مسابقه ای برای ایفای مسئولیت اجتماعی

در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نفر از فعالان در پویش ایران من از مدیران و فعالان اقتصادی هستند که علیرغم همه چالش‌های کاری در این پویش حضور دارند.  پویش ایران من حرکتی برخاسته از بخش خصوصی است که بخش عمده‌ای از ساخت مدارس مرهون حمایت و نیکوکاری آنان است.

در گذشته کار خیر محدود و معطوف به کمک بازرگانان به فرد فقیر یا درمانده و درواقع کمک فردبه‌فرد بود. در آن دوران برای حفظ عزت‌نفس فرد فعالان اقتصادی سعی می‌شد کارهای خیر نمود بیرونی نداشته باشد، اما امروز کار خیر فعال اقتصادی به مفهوم ایفای نقش شهروندی و مسئولیت اجتماعی او به جامعه است و ایفای مسئولیت اجتماعی نیاز به تبلیغ، تغییر و ترویج این فرهنگ دارد.

بر این اساس پویش ایران من تلاش کرده این فرهنگ را تغییر دهد، یعنی مسابقه‌ای در میان بخش خصوصی و توانگران برای ساخت کشور و ایفای مسئولیت اجتماعی ایجاد کرده است تا افراد و نیات آنها را معرفی کند.

اهداف و فعالیت های پویش ایران من

در حقیقت، پویش ایران من تلاش دارد تعریف جدیدی از مسئولیت اجتماعی داشته باشد و برای زدودن فقر از کشور تلاش می‌کند و با این فلسفه پویش ایران من شکل گرفته است تا بخش خصوصی نقش خود را در توسعه کشور ایفا کند

در این امر به کف توسعه که همان توسعه فرهنگی است باید توجه ویژه‌ای شود و توسعه را با آموزش و کم کردن شکاف آموزشی ساخت. در این راستا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری فعال اقتصادی باید سرمایه‌گذاری در انسان باشد،

بهترین سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار اقتصادی می‌تواند در عرض یک سال سرمایه خود را پس دهد اما وقتی بر روی فرد سرمایه‌گذاری شود او هر روز می‌تواند این سرمایه را به جامعه برگرداند.

به این دلیل است که فعالان اقتصادی در پویش ایران من به ساخت مدرسه روی آوردند و ساختن را بهتر از بخش‌های دیگر یاد گرفتند.

طبق آمار نائب رئیس اتاق ایران؛ سال گذشته ۱۷۰۰ فضای آموزشی در کشور ساخته شد و سال قبل از آن (۱۳۹۵) نیز ۱۲۰۰ فضای آموزشی ساخته شد. یعنی؛ به‌طور میانگین سالانه ۱۵۰۰ فضای آموزشی در کشور ساخته می‌شود.

یکی دیگر از برنامه های این پویش این است که هرکدام از مدیران بخش خصوصی محور توسعه پایدار یک روستا شوند و هرکدام از این روستاها کانون توسعه محلی شوند. این کمکی که برای توسعه روستاها انجام می‌شود درواقع کمک به کل جامعه است زیرا حاشیه‌نشینی کشور را تهدید می‌کند و باید ترتیبی اتخاذ کرد که مهاجران به شهرها و روستاهایشان برگردند.

منبع: وبسایت ایران من

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=35380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. مسئولیت اجتماعی وظیفه همه ماست

    • درود و سپاس از نظرتان
      درصورتی که مطالعه و یا پژوهشی در خصوص موضوع داشتته باشید از نظر شما استفاده می کنیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi