0
در پی تخریب یک مسجد تاریخی توسط دولت چین

پلیس چین، مسلمانان را مورد ضرب و شتم قرار داد

  • کد خبر : 142864
  • 31 می 2023 - 9:44
پلیس چین، مسلمانان را مورد ضرب و شتم  قرار داد

دانستنی آنلاین: پلیس رژیم کمونیستی چین، پس از تخریب یک مسجد تاریخی در این کشور، با حمله به مسلمانان معترض به این اقدام، عده زیادی را مجروح و برخی دیگر را بازداشت کرد. به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از نیویورک تایمز،  اقدام رژیم کمونیستی چین در خصوص تخریب یک مسجد تاریخی در شهر نناجیایینگ […]

دانستنی آنلاین: پلیس رژیم کمونیستی چین، پس از تخریب یک مسجد تاریخی در این کشور، با حمله به مسلمانان معترض به این اقدام، عده زیادی را مجروح و برخی دیگر را بازداشت کرد.

به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از نیویورک تایمز،  اقدام رژیم کمونیستی چین در خصوص تخریب یک مسجد تاریخی در شهر نناجیایینگ خشم مسلمانان شهر ناگو را برانگیخته است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، جمعیت بزرگی را نشان می‌دهد که اطراف مسجد قرن سیزدهمی ناجیایینگ در شهر ناگو جمع شده‌اند. در این تصاویر دیده می‌شود که نیروهای پلیس ورودی مسجد را مسدود کرده‌اند و مانع ورود نمازگزاران می‌شوند.

مسجد ناجیایینگ در ناگو یکی از محل‌های  اصلی تجمع مسلمانان محسوب می‌شود و طی سال‌های اخیر بنای این مسجد گسترش پیدا کرده و گنبدی مسقف و چند مناره به آن اضافه شده است.

اما دادگاه در سال ۲۰۲۰ این بناهای تازه را غیرقانونی اعلام کرد و دستور به تخریب‌شان داد و طی روزهای اخیر برنامه‌ریزی برای اجرای این تخریب موجب افزایش تنش‌ها شده است.

رژیم کمونیستی چین به طور سمی خداناباور (آتئیست) است اما ادعا می کند که به آزادی‌های مذهبی احترام می‌گذارد. این در حالی است که  ناظران می‌گویند طی سال‌های اخیر سرکوب مذاهب سازمان‌یافته شدت گرفته است.

مسلمانان چین

ممانعت از افشای حقیقت

به  گزارش موسسه سیاست راهبردی استرالیا (ASPI) رژیم چین از سال 2017 تا کنون حدود 8500 مسجد و زیارتگاه متعلق به ترک‌های اویغور در منطقه سینجان را نابود کرده است.

در این گزارش آمده است: رژیم کمونیستی  چین در سال‌های اخیر بسیاری از مساجد، زیارتگاهها و بقاع مبارکه مسلمانان را تعطیل یا تخریب کرده است.

گفتنی است در حال حاضر و در سایه سکوت دولت های مسلمان، بیش از یک میلیون مسلمان اویغور به اتهام «اعتقادات مذهبی» در اردوگاه‌های بازپروری اجباری دولت چین در منطقه خودمختار ترکستان شرقی (سین‌کیانگ) در شرایط غیرانسانی زندانی هستند.

رژیم  چین نیز همچون دیگر رژیم های استبدادی، همواره  درخواست‌ نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، حقوق بشر و سازمان ملل متحد برای سفر به منطقه و بررسی شرایط مسلمانان اویغور از نزدیک را  رد کرده است.

براساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، رژیم چین به بهانه «تدابیر امنیتی پیشگیرانه» بسیاری از اویغورهای بی‌گناه را بدون هیچ روند قضایی در اردوگاههای کار اجباری نگه داشته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای حقوق بشری، رژیم چین به طور سیستماتیک تلاش می کند تا با روش های وحشیانه، همچون عقیم کردن مسلمانان، جدا کردن اجباری کودکان از خانواده ها و ده ها روش ضد انسانی دیگر، نسل مسلمانان چین را از بین ببرد.

اردوگاه های کار اجباری چین

یکی از اردوگاه های کار اجباری چین که  مسلمانان در آن تحت شکنجه قرار دارند

ممانعت رژیم چین از برپایی نماز توسط مسلمانان

رژیم چین از ادای هرگونه فرایض دینی مانند نماز و روزه و همچنین رعایت حجاب و پوشش اسلامی و بلند بودن ریش و پرهیز از نوشیدن مشروبات الکلی یا مطالعه کتاب‌ها و مقالات دربارهٔ اسلام مخالفت می‌کند و آن را مصداق نمایش جلوه‌های دینی و فرهنگی و در ردیف رفتارهای «افراط گرایانه» قرار می‌دهد و به شدت با آنان مخالف می‌کند.

اویغورها دوبار در سال‌های ۱۹۳۳ و ۱۹۴۴ با کمک ژوزف استالین موفق شدند استقلال خود را پس بگیرند و خود را «جمهوری اول ترکستان شرقی» بنامند. اما چین، با استفاده از عِرق مذهبی مسلمانان خودش که آن‌ها هم اویغورها را کافر می‌پنداشتند استقلال جمهوری ترکستان شرقی را در هم کوبید.

«جمهوری دوم ترکستان شرقی» هم به همین سرنوشت دچار شد. با این تفاوت که این بار میان جامعه اویغور که بخشی طرفدار شوروی و بخشی هوادار ترکیه بودند اختلاف افتاد و در این اختلافات، این چین بود که کنترل منطقه اویغورنشین را در دست گرفت و از سال ۱۹۴۹ تا کنون با مشت آهنین بر آن حکومت کرده‌است.

 

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi