3
طوفان سرخ در ورزشگاه آزادی

پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد

  • کد خبر : 142899
  • 31 می 2023 - 22:55
پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد

دانستنی آنلاین: صد و یکمین دربی پایتخت، بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله فینال جام حذفی لحظاتی پیش با پیروزی تیم پرسپولیس به پایان رسید. به گزارش دانستنی آنلاین؛ این بازی که ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود دقایقی پیش در ساعت 22:20 دقیقه با نتیجه 2 بر 1 به […]

دانستنی آنلاین: صد و یکمین دربی پایتخت، بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله فینال جام حذفی لحظاتی پیش با پیروزی تیم پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ این بازی که ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود دقایقی پیش در ساعت 22:20 دقیقه با نتیجه 2 بر 1 به سود پرسپولیس به پایان رسید، تا این تیم به عنوان فاتح جام حذفی، زمین بازی را ترک کند.

این ۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که سرخپوشان به دنبال کسب سومین جام قهرمانی این فصل هستند و آبی پوشان هم می‌خواهند انتقام شکست قبلی را بگیرند و با کسب قهرمانی در جام حذفی اعاده حیثیت کنند.

 

ترکیب تیم استقلال:

سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و محمد محبی

ترکیب تیم پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر

پرسپولیس

گروه داوری:

اشکان خورشیدی / کمک ها: علیرضا ایلدروم – حسن ظهیری ؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان / کمک‌داوران اضافه (پشت‌دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر –  سیدعلی‌اصغر مؤمنی / کمک‌داور ذخیره: محمد راهی / ناظر: محمود رفیعی / ناظر ویژه داوری: علی خسروی

شرح بازی:

دقیقه یک: حمله سریع استقلالی‌ها در ابتدای بازی توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۲: پاس رو به عقب و سراسیمه مرادمند نزدیک بود که حسینی را به دردسر بیندازد و دفع توپ کاپیتان استقلال به هر شکلی بود دور شد.

دقیقه ۳: پس از خطایی که در میانه میدان به روی امیری رخ داد، سرخ پوشان خواستار دادن کارت زرد به بازیکن استقلال شدند.

دقیقه ۴: اشتباه سیدحسین حسینی در دور کردن توپ، فرصت را به پرسپولیسی‌ها داد تا روی دروازه استقلال حمله کنند.

حمله استقلال به دروازه پرسپولیس و برخورد به تیر دروازه

 

دقیقه ۵: پرسپولیس چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال بازیکنان این تیم بی ثمر بود.

دقیقه ۶: پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. مهدی ترابی این توپ را روی دروازه استقلال فرستاد، اما مدافعان این تیم توپ را دور کردند.

دقیقه ۸: نخستین شوت در چارچوب بازی را سرلک روانه دروازه کرد که حسینی آن را مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ارسلان مطهری مهاجم استقلال در موقعیت خوبی قرار گرفت، اما علی نعمتی اجازه خطرساز شدن به این بازیکن نداد.

دقیقه ۱۵: استقلال ظرف یک دقیقه صاحب ۲ ضربه کرنر شد، ولی هر دو مورد بی نتیجه بودند.

دقیقه ۱۸: با حرکت وحید امیری تیم پرسپولیس به یک کرنر دست پیدا کرد.

دقیقه ۱۹: زمانیکه پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد، هواداران استقلال با پرتاب بطری‌های آب، مانع از ارسال سروش رفیعی شدند که اشکان خورشیدی، داور مسابقه نیز با برداشتن توپ، مانع از آغاز بازی شد و دیدا را متوقف کرد. پس از ثانیه هایی، این بازی از سر گرفته شد.

دقیقه ۲۱: محمد محبی ضربه خطرناکی به سمت دروازه پرسپولیس زد، اما این توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه ۲۱ صدای تلویزیون قطع شد!

هواداران استقلال که در اکثر بازیهای خانگی به یاد کاپیتان سابق تیمشان دقیقه ۲۱ را به صدا زدن نام غفوری اختصاص می‌دادند در حین برگزاری دیدار دربی نیز ترک عادت نکردند و در این دقیقه خاص وریا غفوری تشویق شد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که تماشاچیان هر دو تیم، از دقایقی پیش از آغاز بازی استقلال و پرسپولیس شعار «وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت» سر می‌دهند.

هرچند پخش صدا و سیما تصمیم گرفت در این دقیقه صدای محیط ورزشگاه آزادی قطع شود و تشویق وریا غفوری توسط بینندگان تلویزیون شنیده نشود!

روز گذشته وریا غفوری با انتشار یک استوری اعلام کرد که با حضور در دربی پایتخت، به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند.

 

ریه‌های ارسلان مطهری در آغوش ساپینتو به دلیل مصدومیت و تعویض زودهنگام

دقیقه ۲۵: ضربه خطرناک ارسلان مطهری به شکل خطرناکی توسط بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۰: استقلال صفر – پرسپولیس یک: روی یک ارسال از سمت راست، با دفع سر و ناقص صالح حردانی همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید و این بازیکن با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، قفل دروازه استقلال را باز کرد و تیمش را پیش انداخت.

دقیقه ۳۲: مطهری نتوانست به بازی ادامه بدهد و تعویض شد. او پس از خروج از زمین، در آغوش ساپینتو اشک می‌ریخت.

دقیقه ۳۵: ارسال بلند وحید امیری در محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید، ولی شوت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: استقلال موقعیت بزرگی برای رسیدن به گل تساوی داشت. ارسال تند و تیز محبی با مشت بیرانوند دفع شد که توپ پشت محوطه جریمه به سعید مهری رسید. شوت دیدنی و فنی این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: شوت راه دور و خطرناک سعید صادقی با دفع ناقص حسینی مواجه شد و مدافعین استقلال توپ را سریعا دور کردند.

دقیقه ۱+۴۵: پرسپولیسی صاحب ضربه کرنر شد، اما از این موقعیت خطری به وجود نیامد.

 

هواداران استقلال تصویربردار صدا و سیما‌ را مصدوم کردند!

شروع نیمه دوم

دقیقه ۴۸: مهدی ترابی با حرکتی انفرادی چند استقلالی را از پیش رو برداشت، اما توپ این بازیکن راهی کرنر شد.

دقیقه 51: سریال ناکامی های قائدی برابر پرسپولیس

دقیقه ۵۱: باز هم مهدی قایدی در باز کردن دروازه پرسپولیس ناکام بود. ارسال بلند حردانی پس از عبور از همه، در سمت مخالف به قایدی رسید. او با یک سر توپ دیدنی، دانیال اسماعیلی فر را از شرایط بازی خارج کرد و ضربه اش را روانه دروازه کرد که شوت او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: جعفر سلمانی تا مرز نابودی تیمش پیش رفت. دفع پ عجیب او، توپ را به سعید صادقی تقدیم کرد و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها در شرایط ۳ به یک بودند، خودخواهی صادقی و البته پوشش خوب سلمانی باعث شد خطر از بیخ گوش آبی‌ها رد شود.

دقیقه ۵۴: ارسال زمینی عیسی آل کثیر را سیدحسین به راحتی جمع کرد.

دقیقه ۵۵: چشمی توپی که وارد محوطه جریمه تیمشان شده بود را دور کرد که سروش رفیعی پس از برخورد با روزبه، مرتکب خطا شد و در ادامه به اشکان خورشیدی اعتراض کرد. داور مسابقه نیز به همین علت یک کارت زرد به بازیکن پرسپولیس نشان داد.

دقیقه ۵۷: استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شد، اما این تیم از این موقعیت استفاده نکرد.

دقیقه ۶۱: با اشتباه سروش رفیعی استقلالی‌ها روی دروازه پرسپولیس خطرساز شدند، اما از این توپ صاحب گل نشدند.

دقیقه ۶۳: مهدی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس روی زمین افتاد و معتقد بود داور باید به سود استقلال پنالتی بگیرد که داور حکم به ادامه بازی داد. پرسپولیسی‌ها هم به خورشیدی گفتند که باید قایدی را به‌خاطر شبیه‌سازی با کارت زرد جریمه کند.

دقیقه ۶۵: دانیال اسماعیلی‌فر پس از برخورد با قایدی، با اخطار داور مسابقه روبه‌رو شد.

دقیقه ۶۸: پس از خطای روزبه چشمی روی مهدی ترابی، دو بازیکن با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری به سایر اعضای تیم هم گسترش یافت. در ادامه علی نعمتی و ترابی از پرسپولیس و چشمی از استقلال کارت زرد گرفتند.

قیقه ۶۹: پس از اینکه چشمی در کنار زمین به روی ترابی مرتکب خطا شد، بازیکن پرسپولیس با پا ضربه‌ای را به پای روزبه وارد کرد و همین مسئله منجر به تنش و درگیری در کنار زمین شد که اشکان خورشیدی به علی نعمتی، مهدی ترابی و روزبه چشمی کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۷۵ شوت سعید صادقی به سمت دروازه استقلال

دقیقه ۷۶: سعید صادقی از فاصله دور تصمیم به شوت زنی گرفت که ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت و راهی اوت شد.

تعویض داور وسط مسابقه به دلیل مصدومیت

دقیقه ۸۰: اشکان خورشیدی داور مسابقه دچار آسیب دیدگی شد و برای مداوا به کنار زمین رفت. بازی برای دقایقی متوقف شد.

دقیقه ۸۳: به دلیل مصدومیت اشکان خورشیدی داور بازی، محمدحسین زاهدی‌فر به جای او قضاوت دربی ۱۰۱ را بر عهده گرفت.

دقیقه ۸۸: ضربه بی‌دقت، اما محکم سروش رفیعی از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه ۸۸: ضربه بی‌دقت، اما محکم سروش رفیعی از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه ۹۴: شوت بازیکن پرسپولیس که به تیر دروازه برخورد کرد

دقیقه ۵+۹۰: ضربه محکم مهدی ترابی به تیر دروازه استقلال برخورد کرد تا دروازه این تیم برای بار دوم باز نشود.

استقلال یک – پرسپولیس یک (دقیقه ۹۰+۱۰: محمدحسین مرادمند): استقلال در زمانی باورنکردنی به گل تساوی دست یافت. ارسال سعید مهری به روی دروازه به ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل تساوی آبی‌ها تبدیل شد تا شاگردان ساپینتو در اخرین ثانیه بازی به گل برسند.

اخراج ساپینتو بعد از گل اول استقلال

ساپینتو بعد از اخراج با هواداران پرسپولیس هم درگیر شد!

دقیقه ۹۰+۱۱: پس از گل تساوی استقلال، ریکاردو ساپینتو به دلایلی نامشخص از کنار زمین اخراج شد. زمانیکه سرمربی آبی‌ها روی سکو‌ها رفت، با اتفاقات عجیبی مواجه شد و هواداران پرسپولیس به سمت او بطری آب پرتاب کردند که او نیز همان بطری‌ها را به سمت آن‌ها پرتاب کرد.

وقت‌های اضافه:

دقیقه ۹۳: پرسپولیس پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت ترابی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت که ارسال این بازیکن پس از برخورد به مدافعین استقلال راهی کرنر شد. ارسال او دوباره با برخورد به به سیلوا راهی کرنر شد که نتیجه‌ای در پی نداشت.

دقیقه ۱۰۱: موقعیت برای پرسپولیس که از کنار دروازه راهی اوت شد.

در همین زمان و در حالی که تماشاگران استقلال در حال پرتاپ بطری آب، تکه های بتون و نارنجک دست ساز به داخل زمین بودند، یک نارنجک دست ساز در میان آنان منفجر شد.

انفجار نارنجک دست ساز توسط طرفداران استقلال

انفجار نارنجک دست ساز توسط طرفداران استقلال

دقیقه ۱۰۲: پرسپولیس می‌توانست یک گل دقیقا مشابه گل تساوی استقلال به ثمر برساند. ارسال امید عالیشاه در محوطه جریمه با ضربه سر نعمتی همراه شد که توپ با کمترین اختلاف ممکن از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۸: پرتاب اوت بلند وحید امیری پس از دفع ناقص مدافعان استقلال، در تیر دوم به امید عالیشاه رسید که ضربه سر او بالاتر از صالح حردانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱۱: یک موقعیت عالی گلزنی برای پرسپولیس از دست رفت. سینا اسدبیگی در دهانه دروازه و بدون هیچ مزاحمی صاحب توپ شد که ضربه او با اختلافی بسیار کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

استقلال یک – پرسپولیس ۲ (دقیقه ۱۱۵: امید عالیشاه): یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب پرسپولیس شد که ارسال بلند امید عالیشاه بدون برخورد به بازیکنی، به صورت مستقیم وارد دروازه شد.

دور افتخار بیرانوند و اشک‌هایش مقابل هواداران پرسپولیس

پرسپولیس با بُرد امشب، علاوه بر قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام را نیز به دست آورد.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142899

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi