2

وزیر راه: وادادگی در حوزه مسکن رخ داده است

  • کد خبر : 45765
  • 31 تیر 1398 - 9:18
وزیر راه: وادادگی در حوزه مسکن رخ داده است

دانستنی آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن افت کرده و روند شتابان رشد آن کند شده است٬ گفت: کاهش چشمگیر قیمت‌ها در منطقه پردیس نشان می دهد که یک وادادگی در حوزه مسکن رخ داده است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز ایمنی […]

دانستنی آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن افت کرده و روند شتابان رشد آن کند شده است٬ گفت: کاهش چشمگیر قیمت‌ها در منطقه پردیس نشان می دهد که یک وادادگی در حوزه مسکن رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاههای کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که استدلال رییس جمهور برای افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها چه بوده است؟ گفت: معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی، مبنای این اطلاعات است.

وی اضافه کرد: بر اساس دیتاهایی که در معاونت مسکن از بانک مرکزی و مرکز آمار به دست آمده و تحلیل شده است، متوسط افزایش اجاره‌بها حد فاصل سه ماه امسال در مقایسه با سه ماه  ابتدایی پارسال٬ حداکثر ۳۰ درصد بوده است.

اسلامی ادامه داد: البته ممکن است در برخی مناطق موجران افزایش ۴۰ درصدی هم داده باشند یا در منطقه ای کمتر از ۳۰ درصد؛ این رقم (رقم اعلام شده از سوی رئیس جمهوری) مربوط به متوسط افزایش نرخ اجاره بها است.

وی خبر داد که بر اساس اطلاعات رسیده روند رشد قیمت مسکن در ماه جاری متوقف شده است و در ادامه گفت: اگر قیمت ها در پردیس را با قیمت های چند ماه پیش مقایسه کنید شاهد کاهش قیمت ها خواهید بود و یک وادادگی در حال حاضر در حوزه مسکن درحال رخ دادن است.

در دولت نهم و دهم کمتر از ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم داده شد. این در حالی است که در دولت یازدهم و و دوازدهم بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل مردم دادیم

وزیر راه در خصوص برنامه این وزارتخانه برای راه اندازی سامانه املاک نیز گفت: باید تمام اطلاعات درباره واحدهای مسکونی جمع آوری شود و با یک مدل نرم افزاری این اطلاعات را به سازمان امور مالیاتی متصل کنیم تا خانه‌های خالی شناسایی شود.

وی گفت: در گذشته گفته می‌شد این وظیفه شهرداری‌ها است که خانه‌های خالی را شناسایی کنند اما ما با یک سیاست جدید و با استفاده از دیتاهابیس های دستگاه‌های دیگر، این سامانه‌ها را به یکدیگر لینک داده‌ایم تا خانه‌های خالی شناسایی شوند.

وی در باره طرح مسکن کارمندان دولت (طرح تامکاد) نیز گفت: اجرای تامکاد فقط شامل کارکنان دولت نمی‌شود بلکه شامل کارگران و تمام اقشاری که در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار هستند می‌شود.

به گفته وی وزیر راه شهرسازی هر بنگاهی (بخش خصوصی) که تضمین کند که می‌تواند حقوق نیروها را ماهانه کسر و به حساب صندوق مشخص واریز کند، می‌تواند به این طرح ورود داشته باشد بنابراین صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی هم می‌توانند در این طرح سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت که این طرح به تائید رئیس‌جمهوری رسیده و آن را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده است.

اسلامی گفت: به محض ابلاغ از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت راه و شهرسازی، اجرای آن را آغاز خواهیم کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با اجرای طرح خانه دار شدن کارمندان دولت در کنار ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تکمیل مسکن مهر، نرخ امید برای خرید خانه در بین جوانان افزایش خواهد یافت.

اسلامی جامعه هدف را خانوارهایی دانست که متقاضی خرید خانه های زیر ۱۰۰ متر هستند و ادامه داد: با طرح اقدام ملی نسبت به ساخت و تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با این مشخصات به جامعه هدف اقدام کردیم.

متوسط افزایش اجاره‌بها حد فاصل سه ماهه سال جاری در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال گذشته، حداکثر ۳۰ درصد بوده است

وزیر راه با بیان اینکه اکنون واحدهایی که در دولت های گذشته عرضه شده است بزرگ‌متراژ بوده و از توان خرید مردم خارج است گفت: این واحدها فقط عاملی در افزایش سوداگری در بخش مسکن شده است.

اسلامی گفت: قرار است ۶۰ هزار واحد از این ۴۰۰ هزار واحد در اطراف تهران ساخته شود و برای ساخت واحدهایی در داخل تهران نیز با نیروهای مسلح قراردادهایی امضا کرده‌ایم که در محل پادگان‌هایی که از شهر خارج می‌شود، احداث شود.

وی گفت: مبلغ این واحدها چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود و متراژ آنها بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این واحدها به مخاطب و قشر اصلی که نیازمند مسکن هستند عرضه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تحویل مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در دولت نهم و دهم کمتر از ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم داده شد. این در حالی است که در دولت یازدهم و و دوازدهم بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل مردم دادیم که نشان از اراده و عزم دولت برای خانه دار شدن مردم دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۳۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که ۶۵ هزار واحد آن آماده تحویل است و تمام مسکن مهر تا سال ۹۹ تحویل داده می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=45765

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi