2

هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود

  • کد خبر : 34578
  • 26 ژانویه 2019 - 11:13
هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود

نتیجه نظرسنجی اخیر انجام گرفته توسط مؤسسه مارکت فورس از مدیران ارشد دنیا نشان می دهد که هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود.

نتیجه نظرسنجی اخیر انجام گرفته توسط مؤسسه مارکت فورس از مدیران ارشد دنیا نشان می دهد که هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود .

آیا هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود ؟

این روزها شاهد انتشار مطالب و مقالات متعددی در مورد گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی و خطر احتمال بیکاری برخی از افرادی که در حوزه های مختلف مشغول کارهستند و فهرست شغل هایی که نابود خواهند شد، هستیم. از جمله نویسنده‌ٔ مجموعه کتاب‌هایی بحث‌انگیز از جمله‌ “ربات‌ها از راه می‌رسند: راهنمای بقای بشر برای بهترین بهره‌وری در دوران اتوماسیون” فهرست شغل های در معرض نابودی را ارائه داده است؛ این فهرست شامل بعضی شغل‌هایی است که تا امروز آنها را شغلی امن و مطمئن می‌دانستیم و کسب آنها نیاز به مهارت ‌و دانش حرفه‌ای بالایی داشته است، مانند پزشکی و وکالت.

این نویسنده فهرستی از این شغل ها را ارائه داده است که نام شغل هایی مثل پزشکان، وکلا، خلبانان هواپیماهای جنگی، معماران، پلیس و بنگاه داران املاک و مسکن در آن به چشم می خورد.

اما نظرات تازه ای در خصوص آثار گسترش هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی انسان ها ارائه می شود. این نظرات حاکی از این است که هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود.

تأثیر گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی

 این باور که هوش مصنوعی به زودی جایگزین بسیاری از نیروی کاری انسانی می‌شود به تازگی با یک دیدگاه جدید روبه‌رو شده که بر اساس آن هوش مصنوعی این امکان را به افراد می‌دهد که به درجات بالاتری از خلاقیت و ایده‌پردازی برسند.

در آینده نزدیک هوش مصنوعی می‌تواند طرز تفکر و ایده‌های جدید نوآورانه‌تری را در محیط کاری به ارمغان بیاورد.

نظرسنجی اخیر انجام گرفته توسط موسسه مارکت فورس که از مدیران ارشد شرکت‌های سراسر دنیا به عمل آمده این نتایج را به ارمغان آورده است: ۷۶ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند تکنولوژی‌های هوش مصنوعی باعث بیکاری انسان ها نمی شود بلکه به کارمندان این امکان را می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری را در سطوح پایین و اولیه مدیریتی اتخاذ کنند و ۶۶ درصد هم اعتقاد دارند این تکنولوژی باعث ایجاد شایسته‌سالاری شفاف‌تر و منصفانه‌تر در محیط کار می‌شود.

منبع: کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi