2
نگاهی به حاتم بخشی جدید دولت؛

هدیه جنجالی رئیسی به اندوزی!

  • کد خبر : 142605
  • 27 می 2023 - 10:25
هدیه جنجالی رئیسی به اندوزی!

دانستنی آنلاین: در حالی که فشارهای ناشی از کمبود در حوزه بهداشت و درمان سلامتی میلیون ها ایرانی را در سراسر کشور به ویژه در مناطق با خطر مواجه کرده است، انتشار خبر هدیه ابراهیم رئیسی به کشور اندونزی، موجی از واکنش ها را به همراه داشت. به گزارش دانستنی آنلاین، این در حالی است […]

دانستنی آنلاین: در حالی که فشارهای ناشی از کمبود در حوزه بهداشت و درمان سلامتی میلیون ها ایرانی را در سراسر کشور به ویژه در مناطق با خطر مواجه کرده است، انتشار خبر هدیه ابراهیم رئیسی به کشور اندونزی، موجی از واکنش ها را به همراه داشت.

به گزارش دانستنی آنلاین، این در حالی است که برخی از حامیان دولت، از جمله سردار عبدالله گنجی، عضو سابق شورای اطلاع رسانی دولت و مدیر مسئول سابق روزنامه جوان، وابسته به سپاه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی فیلتر شده توئیتر نوشت: «ایران تحریم شده و در محاصره حداکثری اقتصادی، ١٢بیمارستان را در اندونزی تجهیز می کند! جالب نیست؟ افتخار ندارد؟»

همین کلمات کافی بود تا بغض مردم که تحت فشار ناکارآمدی مسئولان و تحریم‌های گسترده قرار دارند بشکند و موجی از واکنش ها به این حاتم بخشی به راه افتد.
البته برخی‌ها در فضای مجازی این توئیت را کنایه به دولت رئیسی دانستند.

محمد علی ابطحی در پاسخ به ادعای سردار گنجی نوشت: ‌‎آقای گنجی توصیه میکنم این نوع توییت نزنید. به اصل موضوع کار ندارم. در این دوران مشکل دارو جز تحریک مردم اثری ندارد، نه افتخار نیست.
عبدالله گنجی هم در پاسخی کنایه‌آمیز گفت: ‌‎تجهیزات ایرانی می‌فرستند.ربطی به بخش وارداتی دارو ندارد و جای دارو را نمی گیرد.نفرستند دارو حله؟
کاربری به نام محمد محمودی هم با اشاره به ادعای ساخت دستگاه کرونا یاب مستعان، با لحن طنز و تمسخر از سردار گنجی پرسید: دستگاه کورنایاب ساخت داخل هم فرستادن؟
حسین زاکاوی سوالی درباره رایگان بودن این کمک به اندونزی کرد که با پاسخ منفی این روزنامه‌نگار روبرو شد!
‌‎حسین امامی هم از مهاجرت گسترده پزشکان به دلیل عدم توجه نوشت: جالب‌تر اینه که ظرف یک‌سال ۱۶۰ متخصص قلب مهاجرت کرده‌اند؛  ۳۰ هزار نفر از کادر درمان از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست حسن سابقه داشته‌اند. در چهار سال گذشته ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند و اکنون هم زنگ خطر برای متخصص بیهوشی به صدا درآمده و بعد نوبت  متخصص های دیگر.
سیامک جوادی هم اوضاع اقتصادی مملکت را شایسته افتخار ندانست: ۲۰ میلیون تو فقر مطلقند. خط فقر ۵۰٪ رشد کرده. تورم ۷۰٪. افزایش حقوق کارمندها و کارگرها کمتر از نصف تورمه. صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته‌اند. محیط زیست به یغما رفته. با ابر بحران آب مواجه‌ایم. خیلی جاهای کشور آب تصفیه شده ندارند. ادامه بدم؟ به چی افتخار کنیم دقیقا؟
‌‌‎رضا منصورنیا هم نظری برخلاف نظر گنجی داشت: بد نبود بجای باز کردن انواع مرکز درمانی در کشورهای مشابه، فکری به حال توسعه امکانات آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم می کردند که برای انجام آن دنبال خیّر هستند!!!

خبر تجهیز 12 بیمارستان در اندونزی توسط دولت، در حالی منتشر می شود که بسیاری از مناطق کشورمان همچون سیستان و بلوچستان، کرمان، هرزمزگان و … با کمبود مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

دهم اردیبهشت ماه بود که حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلسی در دو نامه جداگانه‌ به ابراهیم رئیسی، نسبت به کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی هشدار داد و تاکید کرد که باید درباره وضعیت دارو اقداماتی صورت گیرد.

پیش از این نیز  به رغم نیاز کشور  به مراکز درمانی، جمهوری اسلامی بارها اقدام به ساخت بیمارستان در کشورهای دیگر از جمله  عراق، کنیا و اوگاندا کرده است.

ساخت بیمارستان در آفریقا

کمبود تجهزیات پزشکی و دارو  در ماه های اخیر به یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی مردم تبدیل شده است.  در یک سال گذشته کمبود آنتی بیوتیک تزریقی و خوراکی، پروفن، سرم، آنتی‌بیوتیک، استامینوفن، اسپری‌های تنفسی، شربت دیفن‌هیدرامین، شربت استامینوفن باعث گله مندی بسیاری از مردم کشور شده و البته خیلی وقت است که بیماران خاص از کمبود دارو‌های خود فریادشان بلند شده است و صدایشان به جایی نمی‌رسد.

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi