0

هدف ما تبدیل منطقه بیست یک از معبر به مقصد است

  • کد خبر : 77825
  • 02 ژانویه 2021 - 12:10
هدف ما تبدیل منطقه بیست یک از معبر به مقصد است

دانستنی آنلاین:جلسه مدیران شهرداری،شورایاری و بنگاه های اقتصادی و صنعتی منطقه بیست و یک تهران در راستای نقش مسئولیت اجتماعی در مدیریت شهری  با شعار«سکونت و صنعت»با حضور مهندس رجب زاده شهردار منطقه و دکتر محمد سالاری رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد.  در این جلسه مهندس رجب زاده شهردار منطقه بیست […]

دانستنی آنلاین:جلسه مدیران شهرداری،شورایاری و بنگاه های اقتصادی و صنعتی منطقه بیست و یک تهران در راستای نقش مسئولیت اجتماعی در مدیریت شهری  با شعار«سکونت و صنعت»با حضور مهندس رجب زاده شهردار منطقه و دکتر محمد سالاری رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد.

جلسه شورایاری منطقه21

 در این جلسه مهندس رجب زاده شهردار منطقه بیست و یک تهران خاطرنشان کرد:یکی از مهم ترین ویژگی های منطقه بیست و یک قرابت صنعت و سکونت است.

بدون تردید این وضعیت هم می تواند برای این منطقه تهدید باشد و هم فرصت. اولین روزی که مسئولیت منطقه به بنده محول شد اولین چیزی که مطالبه کردم سند توسعه منطقه بود.

این منطقه مهم ترین منطقه صنعتی تهران و حتی در بخش هایی در کشور است.

 شهردار منطقه بیست و یک ادامه داد: منطقه بیست و یک دروازه ورودی به شهر تهران از سمت غرب است.

بسیاری از افراد از شهرهای اطراف مانند شهریار و رباط کریم برای کارهای روزمره خود از این منطقه وارد تهران می شوند.

در چنین شرایطی مطالبه اصلی ما موضوع سند توسعه منطقه است.

در ابتدا چنین سندی وجود نداشت. به همین دلیل ما این سند را تدوین کردیم و از بین مشاوران ذیصلاح یک نفر را انتخاب کردیم و در جلسات متعددی که داشتیم این سند را تدیون کردیم.

بنده معتقدم امروز در مکانی که ایستاده ایم به آینده نگاه کنیم می توانیم یک چشم انداز روشن را در منطقه بیست و یک تدوین کنیم.

رجب زاده تصریح کرد:اگر ما بخواهیم باری به هر جهت  حرکت کنیم و یا زمان پروژه های خود را طولانی کنیم قطعأ با توسعه ای در منطقه مواجه خواهیم شد که متوازن نخواهد بود.

شعار ما در تدوین سند توسعه تبدیل منطقه بیست ویک از معبر به مقصد است.با وجود اینکه منطقه بیست و یک از نظر فضای سبز دومین منطقه شهر تهران است اما هیچ پارک فرامنطقه ای در این منطقه وجود ندارد که یکی از ضعف های مهم این منطقه است.

مسئولیت اجتماعی مفهوم وسیعی دارد و به همین دلیل ما نباید آن را به معبر و فضای سبز تقلیل بدهیم.

نکته دیگر اینکه منطقه بیست و یک با غم و شادی صنعت عجین شده است.

آلودگی هوا،ترافیک،نبود پارکینگ برای صنایع از جمله غم های بزرگ ما در این منطقه است.وضعیت به شکلی است که در طول روز خودروهای زیادی در خیابان های این منطقه پارک شده اما در شب همه منطقه را ترک می کنند که این مسأله برای ما تهدید به شمار می رود.

این مدیر شهری اذعان کرد:صنایع حتما باید شادی را برای منطقه به ارمغان بیاورند.به همین دلیل نیز ما در سند توسعه جایگاه ویژه ای برای مسئولیت اجتماعی صنایع در نظر گرفته ایم.هر هواپیمایی که از آسمان کشور استفاده می کند موظف به پرداخت مالیات است.این مالیات به عنوان اصلی ترین منابع مالی فرودگاه های کشور است که هزینه های جاری خود را تأمین می کنند.

سوال اینجاست که چرا در منطقه بیست ویک که هر یک ربع ساعت یک هواپیما از این منطقه عبور می کند و آسایش مردم را مخدوش می کند نباید از این مالیات بهره مند باشد؟در یک مقطع زمانی منطقه ای که فرودگاه مهرآباد در آن قرار دارد بهترین منطقه تهران بوده است. این در حالی است که در شرایط کنونی بهترین منطقه نیست.به همین دلیل باید ظرفیت ها و توانایی های این منطقه به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار منطقه بیست و یک خاطرنشان کرد:مردم به صورت طبیعی به فضای سبز علاقه مند هستند.به همین دلیل ما نمی توانیم اجازه بدهیم افرادی اقداماتی در منطقه انجام بدهند که مردم را از درخت و فضای سبز بیزار کند.

در طول سه ماهی که بنده در این مسئولیت بوده ام شورایاری ها را به عنوان بازوی مدیریت شهری مشاهده کردم.

به همین دلیل نیز جلساتی را با این عزیزان برگزار کردیم.

بنده معتقدم ما باید در همه تصمیمات منطقه شورایاری ها را به عنوان نمایندگان مردم در نظر بگیریم و به وعده هایی که به آنها می دهیم پایبند باشیم.

ما به دنبال این هستیم که شورای همه اداره های منطقه با محوریت شهرداری منطقه برگزار شود.

به همین دلیل با مسئولان مربوطه در این زمینه رایزنی های لازم صورت گرفته است.

بنده معتقدم همه مشکلات منطقه در همه شئون آن به شهردار منطقه ارتباط پیدا می کند. به همین دلیل به صورت جزئی به همه مشکلات ورود خواهیم کرد.بدون تردید در این زمینه نیازمند انسجام در رویکردها و تصمیم گیری ها هستیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مهندس بیگی معاون اجتماعی شهرداری منطقه،معاون عمرانی ،معاون ترافیک ،رییس و دبیران شورایاری منطقه به همراه مدیر عامل شرکت بهنوش ، نماینده شهر فرش و معاونت مسئولیت اجتماعی شرکت سایپا به عنوان نماینده بخش صنعت منطقه حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=77825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi